Ganske fraværende

Har hatt noen særdeles forferdelige dager. At små pollen kan være i stand til å slå ut denne store kjærringa er helt uforståelig. Men det er akkurat det som har skjedd. Jeg er tett i toppetasjen, har vondt i hodet, kløe i øynene og hoster og nyser om hverandre. I forgårs gikk jeg hjem fra jobb før halv to, i går var jeg bare hjemme, men i dag måtte jeg liksom bare prøve igjen. Ikke den beste dagen i mitt liv, men det gikk jo på et vis. Følte meg veldig usosial og fraværende, lukka meg bare inn i min egen lille verden og jobba så godt jeg kunne .. og joda, vi fikk skryt for en flott produksjon, men jeg ble jo ikke akkurat i noen bedre form av den grunn ..

Noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg ikke bare kan ta det med ro. Hjemme, under dyna, i sofaen .. what ever .. til det går over igjen. Til det i det minste letter litt. Hvorfor må jeg alltid sette mitt eget ve og vel sånn helt i sisterekka tro. Irriterende. Likevel fortsetter og fortsetter jeg. Bruker helgene til å komme meg litt opp igjen, sånn at det er noe å bryte ned i den kommende uka også. Åååååh! Jeg irriterer meg skikkelig over meg selv når jeg tenker på hvor dumt det er. Hadde noen andre fortalt meg hvordan de kjørte på på dette viset så ville jeg jo bare sagt at de var megateite!

Det aller verste er likevel det fine været. Her sitter jeg som et slakt og får ikke gjort en ting utenfor. Ikke her, ikke på hytta. Ja, hytta og båten har vi jo ikke brukt en gang i år. Tragisk spør du meg. Plenen skulle vært klippa, terrassene vaska, hagemøblene satt ut. Både her og der. Men jeg blir pottetett og helt gåen bare jeg er utenfor. Er det mulig?? I forfjor merka jeg nesten ikke noe til hele allergien. Brukte ikke en gang tabletter .. men det var da ..

I år derimot kjører jeg bare på. Hodepinetabletter, hostedempende, dobbel dose av allergitablettene. Men jeg vil ikke påstå at det hjelper mer enn strengt tatt nødvendig for at jeg skal klare å holde ut en dag på jobb. Når det attpåtil kommer slengende åtte, ti heteturer fordelt ut over dagen, ja da er det jo helt perfekt!!

På en måte har jeg gitt opp. Jeg er så lei, trøtt og sliten at jeg bare blir sittende her på baken. Som blir større og større .. eller, det er jo det rare, det er ikke baken som vokser men midjen og magen. Fra der hoftebeinet burde vært og oppover der eser jeg ut. Skikkelig kledelig. Spesielt nå som bikinitiden nærmer seg. Men på en eller annen måte så gir jeg blaffen i det også. Det er skummelt det! For det har alltid plaga meg noe sykt når jeg, i mine øyne har vært så diger .. det vil si, nesten alltid.

Ellers har vi fortsatt ikke fått sofaen. Men ikke engang det er verdens undergang lengre. Og mens jeg er i dette blide hjørne, så kan jeg jo nevne at den der hybelen, som i følge fengselsfuglen som leier der inne, skulle stå tom, for øyeblikket er fylt opp av fyrens bror. Dama. Kamerater. Jepp, plutselig har vi visst fått inn nye hybelboere. Uten å være klar over det. Og det er faktisk kjempeirriterende. Vi har snakka med han og han hadde skjønt på broren at han bare kunne bo her. Jadda!! Tror det må være en svikt i kommunikasjonen her gitt. Så om dette fortsetter tror jeg nesten jeg må nevne for nav at den leiligheten de skal betale for, mens beboeren soner, faktisk er opptatt av andre familiemedlemmer .. Skal de være jævelige, så skal jeg jaggu med ta igjen!! Problemer med å få inn andre leieboere kommer vi jo uansett ikke til å ha.

Jaja, nå er det iallefall fri til søndag ettermiddag for meg. Så får vi se om jeg får gjort noe fornuftig disse fritimene. Tviler sterkt egentlig, men det er jo lov å håpe likevel. Til det motsatte er bevist. I morra skal vi på fest, igjen. En ti års bryllupsdag. Ufattelig at det alt er gått ti år siden jeg var forlover der.

Begynner å bli litt lei av fyll og festing nå egentlig. Alle helgene har jo stort sett inneholdt minst en fest i det siste. Neste helg er det et bryllup, som heldigvis er alkoholfritt, og en konfirmasjon. Helga etter drar vi til London, og så, når vi nærmer oss pinse rekker vi muligens en tur ut for å se hvordan hytta har overlevd vinteren. Tror igrunnen ikke jeg har tid til å ha hytte lengre jeg .. herregud for et luksusproblem ..

Jeg må bare innrømme det. Denne uka har jeg lest minimalt med blogger og ikke engang kommentert hos de jeg har kikka innom. Så jeg må bare takke for besøk og kommentarer her hos meg, slett ikke verst når responsen er tilnærmet null ..

God helg til dere. 😮)

5 kommentarer
    1. Ja jeg har bakt i ettermiddag og de falt absolutt i smak! Jeg er ikke god på gjærbakst i det hele tatt,så jeg var spent på åssen det skulle. Men det ble som et godt plaster på en sånn gråværsdag som vi har her på sørlandet idag 🙂

    2. Hei! Havna innom bloggen din da jeg søkte på ostehorn e.l.. og her ble jeg sittende 😀 !! Du skriver jo kjempebra om alt mulig,lite “skryting” og veldig på jorda når du beretter om både det ene og det andre. Det liker jeg! Kommer til å følge med på denne videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg