Dagene flyr fra meg

HJELP, det går alt for fort dette her. Ikke det, jeg liker litt fart egentlig, så jeg vil ikke hoppe av, men jeg kunne godt tenkt meg å ha senka farten litt nå. Sånn omtrent i det tempoet som det gikk i da jeg var i slutten av tenårene. For da gikk det igrunnen sånn passelig fort. Kanskje litt treigt i ukedagene, men det hadde vært fint nå. Da hadde det muligens vært tid til å slappe av litt etter arbeidsdagen, for så å gjøre noe, før det var kvelden. Nå blir det bare kveld uten at jeg har gjort noe som helst. Enda å mye jeg har som jeg skulle ha fått unna .. både her og der .. Ja rent bortsett fra på jobb da, for der er det fart i kjærringa. Så hvorfor er det så forbanna vanskelig å få med litt av viljen til å stå på hjem, etter endt arbeidsdag?

Jeg får ikke gjort en dritt for tia. Denne her uka har vært sykt sløv, etter at jeg fikk vaska ut støvet i stua på mandag så har jeg rett og slett ikke gjort en noe som helst. Ikke en eneste fornuftig ting. Likevel er jeg stuptrøtt. Synker ned i sofaen som en sekk når jeg kommer hjem fra jobb. Og der blir jeg igrunnen sittende til jeg finner senga. Noen ganger avbrutt av en tur med bikkja, om ikke drømmemannen forbarmer seg over meg, og da sleper jeg meg avgårde. Føles sånn iallefall. Hvor ble det av den energien jeg hadde de ukene det sto på som verst oppe i stua?

Når jeg blir så utkjørt som dette så gjør det vondt over alt! Kjennes ut som om jeg har influensa, beina dunker, er hovne og ekle, øresusen er på full guffe og det å stå opp når vekkerklokka på mobilen ringer er et sant lite mareritt! Den ringer 6, og for å være på den sikre side så ringer den igjen med en ekstrem, forferdelig, gjennomtrengene lyd en halv time etter også .. om jeg fortsatt ligger der under dyna da, ja da vet jeg at jeg begynner få litt dårlig tid. Og det gjør jeg alltid .. Marit morrafugl er visst avgått ved døden. Lurer på om ho noen gang dukker opp igjen ..

Av egen fri vilje har jeg forandra arbeidstiden hver tredje uke også. Bare sånn for å være ekstra glup. Jeg begynner en time tidligere, altså 8, bare for å komme hjem kl. 15. Og det er jo kjempegreit. Helt toppers. Skulle gjerne begynt 7 også jeg, sånn egentlig. Men så var det det å komme seg ut av den dyna da. Det er litt merkelig, jeg kan ligge både halve og hele natta og bare vri meg og se på klokka. Men når den samme klokka ringer, ja da er jeg så langt inni drømmeland som det går an å komme. Hvordan pokker skal jeg få orden på det der igjen??

Her på jobb er hele systemet nede. Vi får ikke gjort en ting. Typisk på en fredag! Men da flyr iallefall ikke tiden avgårde. Da går det i sneglefart. Nå er det jo bare snaut halvannen time til jeg kan kjøre herfra. Og i dag skal jeg ikke rett hjem engang, jeg skal på shopping med min søster. Uten egentlig å trenge noe som helst. Så får tiden vise om jeg kommer meg hjem med et eller annet .. På en måte har jeg jo bare lyst til å hjem og legge meg, men det går jo ikke an å sove vekk livet heller. Spesielt ikke på dagtid. Dermed biter jeg tennene sammen og håper at ting ikke blir så mye verre etter en sånn utskeielse som noen timers shopping kan være ..

Ha en fortsatt fin dag. ;o)

3 kommentarer
    1. Da det stod på som værst på stua måtte du stå på for å få tilbake stua di,no når stua er ferdig og du kan slappe av er det ganske normalt å dette ihop:)tenker det kommer seg igjen bare våren får litt bedre tak og det blir varmere ute.
      Ønsker deg en fin kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg