Flotte, fine, profilerte lister .. men ..

Ja, jeg har skjønt det nå! Sånne lister er ikke for hus uten rette hjørner og slette vegger. Jeg er muligens litt treig i avtrekket, men joda, kjære drømmemannen min, jeg fatta poenget til slutt!

Dessverre nytter det ikke å si bedre seint enn aldri. Ikke denne ganga. Lister for tusener av kroner er innkjøpt og skjært til med mer eller mindre heldig resultat. De aller fleste hjørnene ble så fine atte. Etterhvert. Etter mye banning og litt tårer. Hvem som sto for hva kan dere jo bare gjette dere til .. Siste dagen av renoveringsprosjektet ble som den første. Et sant mareritt!

Jeg har alltid synes skeive, gamle hus er sjarmerende. Hvor mange ganger har jeg ikke ønska å ha et skikkelig Pippi-hus? Med masse vinkler, kroker og dilldall  både utenfor og inni ..

Skeive hus som ikke er så gamle at de er blitt sjarmerende enda, de er en sann plage! Akkurat nå kan jeg ikke se en eneste sjarmerende ting ved denne kassa av en enebolig vi er i besittelse av! Jeg tror igrunnen at jeg hater det!

Såpass at jeg bare har lyst til å låse døra og flytte ut på hytta. Bli der til utpå høsten en gang. Men det hadde jo selvsagt ikke hjulpet en dritt. Bare forskjøvet elendigheta litt.

Joda, jeg visste jo at det var litt skeivt her og der. At hjørnene ikke hadde den normale vinkelen på 90 grader, at veggene buler, at det er masse rare vinkler og merkelige løsninger i denne stua!

Men hadde jeg visst for et sant lite helvete det ville bli for å få disse listene til å se normale ut der oppe i overgangen fra veggen til taket, ja da hadde jeg fanken ikke valgt denne typen lister heller!! Bare så det er sagt .. men det var jo litt seint å finne det ut nå, i dag ..

Nå er de på plass. Både her og der, rundt hjørner, inni hjørner, opp mot skråtaket, på toppen av skråtaket, under vindusbrettet .. Nei, jeg er ikke så jækla fornøyd. To av de hjørnene tar nesten livet av meg. Jeg, perfeksjonisten.

Men nei, jeg kunne ikke gjort det bedre sjøl heller. Da hadde jeg sikkert ikke fått de opp i det hele tatt. Ikke er jeg sur for at det ikke ble 120 % perfekt heller, jeg er bare irritert. Og litt forbanna. På meg selv, for at jeg ikke kan alt, heilt aleine. For at jeg ikke bare kan få det til sånn som jeg vil ha det .. men det er vel kanskje en grunn til at det fins snekkere og at de tar den timeprisen de tar ..

Dette har vært en drittdag. Rett og slett!

11 kommentarer
    1. fruensvilje: Ja, jeg skulle kanskje ha tenkt på det den ganga for fem år siden. Selv om han er ganske handy han her også, uten å være snekker. Det er nok bare meg som er litt for pirkete og aldri blir helt fornøyd. Og ja, det hjalp .. men det var igrunnen ikke meninga at noen andre enn meg skulle lese det .. en liten tabbe altså.

    2. venkesstrikk: Går bedre i dag. Trøkka visst feil her, hadde ikke tenkt å publisere dette her. Skreiv det i går, midt i den verste irritasjonen .. Men før jeg fant ut at det var gjort allment kjent, så var det jo fire kommentarer her, og da blir det jo litt teit å slette det igjen. ;o)

    3. Bestemors krok: Det pleier ikke å slutte å irritere meg .. men det blir ikke fullt så grusomt når det er gått litt tid. Ikke sånn at hele verden nesten ramler sammen. Snakk om å være barnslig, men sånn er jeg bare.

    4. solkro: Går bedre i dag. Innlegget ble til i går, midt i den verste frustrasjonen. Men i dag går det så meget bedre. Selv om et par ting irriterer meg grenseløst. Og kanskje er min utilstrekkelighet det aller verste å svelge ..

    5. ewymarie: Vettu, jeg sendte dette innlegget uten å være klar over at jeg hadde publisert det .. Det ble skrevet i går – og da var det en drittdag.

    6. Er litt sånn jeg og, men har kapitulert og med et skjevt hus som er hjemmebygd er det ikke lett å få alt perfekt jeg har bare godtatt at sånn er det:)
      Håper virkelig du blir fornøyd når alt er ferdig og du ikke bare ser detaljer;)
      Ha en fin kveld og goe knib<3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg