Et evighetsprosjekt

Jada, jeg visste jo at det var mye jobb. Stua er stor og alt skal males og skiftes ut og .. you name it! Jeg er så lei. Lei støv og dritt og rot. Alle gamle lister og plankebiter som ligger og flyter i hagen. Malingspann som står over alt. Møbler på terrassen. Jeg vil at det skal bli ferdig nå!! Jeg er trøtt og sliten og har ikke hatt en stillesittende dag siden før påske. Gud som jeg gleder meg til det begynner å se ut som en stue igjen, og ikke som en byggeplass!

Det er jo lenge til det er helt ferdig da. Dører skal males, utforinger skal males, men alt dette kan jeg ta når jeg har fått stua mi tilbake. Det støver jo ikke iallefall. Det går an å bo der selv om kjærringa maler døra. For malinga, det er kvinnfolkarbeid her i huset. Ikke har han lyst og ikke får han lov. Sånn er det med den saken. Taket fikk han slippe til på, men det var bare fordi jeg ikke orka tanken på alt det der som måtte males over hodet mitt. Faktisk gikk det bedre enn forventet også. Så han kan om han vil (eller må?) ..

Nå har jeg malt andre strøket på taket mellom taket og veggen. Det høres jo helt teit ut, men på bildet ser du hva jeg mener. Håper det holder med to strøk. Var sykt i tvil om det skulle være hvitt eller eggehvit som veggene. Men fant ut, etter en litt heftig diskusjon med meg selv, at det jo faktisk hører til taket dette her. Iallefall i mine øyne. Dermed ble det helhvitt. Ser litt snålt ut nå, men er sikker på at det bedrer seg når listene er på plass igjen.

Døra du skimter i venstre hjørne der skal få samme farge som veggene. Malinga står allerede her og venter på å bli smørt utover. Men så var det alt det der støvet da. Gidder ikke begynne på det før alle listene er på plass og vi har vaska skikkelig ned. Heldigvis er det bare to dører her oppe. Den ene med glass og sprosser. Ser på det som ganske overkommelig. Var verre for to år siden da jeg malte alle seks dørene i første etasje, pluss trappa.

Jeg er veldig fornøyd med resultatet av det vi har gjort. Det er bare det at jeg begynner å bli så sykt utålmodig .. Prøver å se litt fremover. Til møblene er på plass. Til den nye sofaen kommer. Til jeg kan ut og kjøpe litt nye pynteting, planter og bilder. For alt vi har hatt her .. vel, jeg tror ikke så mye av det skal opp igjen for å si det sånn.

;o)

7 kommentarer
    1. Her må jeg bare si meg enig med deg men du får se på den positive siden og tenke på hvor fint det blir når alt er ferdig:)
      Ha en flott kveld og goe knib<3<3

    2. å bo midt oppi ett oppussingsobjekt er ikke noe kjekt nei.Jeg har selv måttet gjøre det flere ganger derfor kvider jeg veldig for å ta til med nye forandringer igjen,skulle vært tatt badet vårt og kjøkkenveggane,men det får vente:))
      Var en litt annerledes tak /vegg utforming hos dere men jeg synes det blir kjempefint,dere har virkelig vært flinke.
      Selv om det er trasigt så ser du snart enden:))og da kommer du til å storkose deg

    3. Slitsomt å bo midt i et oppussingsprosjekt, så jeg skjønner godt at du er lei. Men lyst og fint blir det iallefall. Gleden er desto større når dere kan sitte og beundre det ferdige resultatet.
      Ha en fin dag!

    4. Jeg føler med deg…., det er frustrerende mens sånne prosjekter pågår. Jeg har friskt i minne da jeg pusset opp badet mitt i 2007… Jeg tygde, pusta og gikk i murpuss over alt i 4 uker å det var til å bli helt sprø av, MEN så ble det jo bra til slutt :o)) Det gjør nok stua di oxo tenker jeg, så hold ut :o))

    5. Synes taket så veldig bra ut jeg! Tror du er inne på noe riktig når du ser fremover til alt er ferdig og du kan ha det kjekt med å handle inn litt nytt : )
      MASSE LYKKE TIL : )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg