Lei og trøtt i trynet

God morgen. Eller mor’n iallefall. Om den er så god vet jeg ikke helt. Har mista litt piffen igrunnen. På blogging, på jobbing, på det meste egentlig. Er drittlei og trøtt alle disse svettetoktene, heteturene og frostriene som forfølger meg både natt og dag for tia. 

Det er noe galt med termostaten min! Tenk om det bare hadde vært så
enkelt at jeg kunne fått fatt i en elektriker .. Det hadde vært deilig det.

Jada, jeg vet det. Det er noe som går over igjen.
Eller iallefall tar en pause
om noen måneder. Forhåpentligvis. Slik det har gjort det siste året. Men noen ganger er ikke det nok trøst. Noen ganger har jeg bare lyst til å grave et hull i plenen og forsvinne. Til alt er over. Eller for godt.

Jeg har ikke sovet noe særlig i natt. Så der kommer nok forklaringa på mitt sprudlende humør .. Egentlig er det ganske lenge siden jeg har sovet godt. Hele natta. Men det går vel over det også.

Sannsynligvis blir vel også dagen litt bedre etterhvert. Den pleier jo det. Eller iallefall klarer jeg å henge med utover .. litt bedre enn i starten. Når jeg får av meg det verste morratrynet og på med smilet. Da ser det igrunnen ut som om jeg har det ganske bra. Innbiller jeg meg. Alt ligger jo til rette for at jeg burde hatt det bra nå. Rent bortsett fra denne fuckings termostaten da. Den der greia som kødder hele livet mitt til og ødelegger det meste.

Puuuuh! Nå ble det sykt varmt igjen. Fanken!!! Jeg vet egentlig ikke hva jeg foretrekker jeg. Mulig kulda er best. Da ser en jaffal ikke ut som en kokt hummer som just er tatt opp av gryta ..

Hva pokker skal en kle seg med når det varierer som dette? Om nettene er det jo litt lettere. Det er bare å ta av og på dyna alt ettersom termostaten slår av og på. Og det gjør den jo hele tiden nå. Hele døgnet. Leste forresten i går at at heteturer burde tas på alvor. Burde medisineres. For å ha mange heteturer over lang tid det var skadelig for hjernen. Det kunne bl.a. føre til tidlig senilitet eller fortyrrelser i det kognitive systemet, pluss depresjon om søvnen uteble. 

Men hva gjør en når det meste er prøvd ut uten virkning? Alt de sto skrevet om, som hadde gitt andre personer et nytt liv, har jeg jo forsøkt i disse årene. Uten hell. Dermed må jeg altså bare henge med, så godt jeg kan, og håpe at det blir minst mulig skade av dette her. Sånn på lang sikt. Når det er over ..

Kanskje det ikke er noe å glede seg til det heller. Når overgangen er over. Mulig dukker det opp andre ting, bivirkninger, som er mye, mye verre enn en svett ekkel kropp og hjerneceller på kokepunktet.

Gode fremtidsutsikter altså. Innimellom tror jeg dette kan sammenliknes med en som er tatt til fange av kannibaler og holder på å bli tilberedt til dagens middag. Det er varmt som i helvete og likevel er det ingen vei utenom. Kan tenke meg de kannibalene hadde vært fornøyd med denne fangsten!! Kunne sikkert ha metta en helt landsby jeg .. dessuten er jeg jo sånn halvveis tilberedt allerede, så de slapp å vente så lenge på denne maten ..

Håper alle har det bedre enn meg i dag. For dette er et temmelig amputert liv må jeg bare innrømme. Men heldigvis er dette også en dag av den verste sorten. Så det går seg vel til, om en er sterk nok i troa. Men akkurat for øyeblikket ser jeg liksom ikke noen lyspunkt i andre enden heller ..

Nok sutring for i dag! Jeg må på jobb. :o/

6 kommentarer
    1. Høres ut som en temmelig kjedelig start på dagen dette,men selv om temaet er ille måtte jeg smile litt av innlegget ditt for du skriver jo humoristisk om disse problemene dine:) du har sikker hørt det før men en lege fortalte ei venninde at kanel er det beste mot hetetokter. Håper kvelden din blir bedre:)

    2. Sirdalsrypa: Hehe. Problemet er jo igrunnen det at jeg har heteturer uansett hvor varmt eller kaldt det er rundt meg. De kommer innenfra. 🙁

    3. Det er jo spesiellt slitsomt å ikke få sove om natta, så selv om jeg ikke har hetetokter så vet jeg jo hvor viktig nattesøvnen er med kroniske smerter! og klage det har du så menn lov til !! jeg får vel foreså hengekøye på verandaen igjen jeg da og håpe på bedring etterhvert 🙂 klem til deg Marit

    4. Uff da stakkar deg. Man kan bli i dårlig humør av mindre. Men det tar slutt det vet jeg av egen erfaring og da blir alt bra igjen…

    5. Uffda ikke bra og jeg husker tilbake på når jeg kokte på det værste men har aldri sammenlignet det med å bli sånn passe ferdigberedt i gryte hos kannibaler men for en flott beskrivelse for det er slik det føles ut,jeg vet jo heller ikke om jeg er ferdig eller en ny runde dukker opp men jeg var heldigere enn deg for jeg fikk gå på hormoner og det hjalp.
      Du får ha en så flott dag som du klarer og en goe knib sender jeg til deg selv om det ikke er så mye trøst til deg:))

    6. Dette høres ikke godt ut nei og ikke har jeg noen trøstandes ord heller.Selv sliter jeg med kroniske smerter og for tiden er det ulidelig,men jeg må bite tenna sammen og leve med det.
      Jeg tror nok at både du og jeg og alle andre 40+ damer bare må godta att kroppen er i en ny forandring og prøve å gjøre det beste av dagen.
      Du kan jo ta på en luftig og lett bluse med ei lita jakke utenpå,når heten kommer kaster du bare jakken:))
      Du kan kjøpe en vifte,det finnes små til å ha på bord/pult og store til å ha på gulvet.
      Vi har en stor som står på gulvet,det er nydelig å ta med ut når jeg soler meg :)en sval bris er forfriskande deilig når en svetter.Tror jeg ville kjøpt en slik hadde jeg hatt dine plager jeg:))
      Håper du får en fin dag tross alt:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg