Morgenstund .. æsj!

Sorry, men etter en times søvn blir en litt sånn. Sur, trøtt og grinete. Sov særdeles lite i helga også, bortsett fra natt til søndag. Da var det muligens rødvinen som ga utslaget. Nesten så jeg er frista til å drikke et glass eller to hver kveld, bare sånn i tilfelle det virkelig var det som hjalp. Men så er det det da, jeg synes jo ikke det er er noe godt! Iallefall ikke om en drikke det. Det er mye som bør stemme oppi mitt lille hode for at det skal smake med vin .. og dessuten blir det litt feil å drikke hver dag. Uansett hvor lite det er snakk om. Mener jeg.

Denne uka jobber jeg kvelden. Aner ikke hvordan jeg skal holde ut det om jeg ikke får sove mer enn dette. Det går jo bare ikke .. Ååååh! Igrunnen er jeg litt forbanna for at jeg ikke bare kan lukke øynene og sove. Som andre normale mennesker. Hvorfor skal det være så vanskelig da?

De siste ukene er jeg blitt særdeles flink til å spise frokost. Ikke for at jeg føler meg noe bedre av den grunn og ikke smaker det godt heller. Ikke før rundt 11 jaffal. Men kroppen har sikkert godt av det. Litt fuel for å komme igang liksom. Eller noe sånn.

Istedenfor havregrøt tok jeg en shake i dag. Kjøpte noe som skulle være så sunt her for en ukes tid siden. Det har bare ikke frista så mye tidligere .. i dag var det tomt før havregrøt og da var det frem med shakeren. Fytti!! Det er noe av det verste jeg har kjent i mitt liv. Det både lukta og smakte tang og tare, ispedd en hint av banan. Utseendemessig kan jeg heller ikke påstå at det ble en 6’er. Må i tilfelle være med negativt fortegn.

En av grunnen for at jeg kjøpte nettopp denne var jo den friske fargen. Litt sånn Mojito-aktig. På bildet på innpakninga jaffal. Virkeligheten var helt annerledes. Uff og æsj. Det så virkelig ut som om det var blitt fortært før. Døm selv, ut ifra bildet mitt her. Ikke mye fristende vel? Jeg fikk det ned, utrolig nok, så nå venter jeg i spenning på at energien skal spre seg i kroppen og arbeidslysten trenge seg på. Jeg er klar jeg! Men enn så lenge har jeg ikke kjent noe annet enn en litt dårlig smak i munnen. Spørs om jeg ikke må ned og pusse tennene en gang til ..

Jeg fryser! Helt siden i går, da vi var halvveis hjemme, har jeg vært så utrolig kald. Nå sitter jeg i ei stue som normalt er alt for varm, under teppe, godt nedgravd i denne sofaen som bare egner seg til å ligge i .. og jeg fryser!! Det er drittkaldt her. Eller inni meg da. Til og med etter en lang varm dusj klarte jeg ikke å få tilbake min normale kroppstemperatur, som sikkert pleier å ligge på rundt 48 grader. Lurer på hvor heteturene er når en trenger dem som mest ..

Det skal ikke være lett ..

11 kommentarer
    1. Heia
      Synd du ikke er helt der om morgenen til opplysning tror jeg jeg lider av det samme jeg er bare trøtt en times tid etter jeg har stått opp og det har jeg alltid vært og det er ikke blitt bedre med årene, og frokost er ikke det beste å få i seg nei men en frukt shake klarer jeg, ikke en slik supermatgreie men en gode jordbær med banan / mild appelsin juice.
      Fryser? gjerne dårlig jernlagre eller rett å slett for lite søvn.Livet skal ikke være lett det er jammen meg sikkert men egentlig har du vel utviklet et lite søvnproblem over lang tid med tanke på overgangsalder og skift ordninger. Jeg har ikke noe svar sliter litt i samme leia dessverre.
      Du kommer deg nok ltt utoverdagen :))
      Ha en fin dag og goe knib <3
      Vi får prøve å løse søvn problemene:))) for med de kommer det så mye ekstra

    2. lulltove: Hvis jeg var sikker på at det hjalp så tror jeg jaggu jeg hadde klart det ja .. et par uker og vel så det. Har du forsøkt dette her?

    3. Ja, hvor i all verden er hetetoktene når vi trenger dem mest? I hvertfall ikke her når vi fryser….. Ha god bedring! Grønn guffe til frokost er en tilvenningssak. Tror du må vente noen uker på energien om du holder ut så lenge 🙂 Sunt er det helt sikkert 🙂

    4. fruensvilje: Ja nå har jeg både fyrt i peisen og skrudd opp tempen et par grader på varmepumpa, tatt meg et langt, varmt bad .. så nå begynner det å hjelpe litt på varmen i det minste. :o) Har sikkert ikke vondt av å bli rensa heller, trodde det var et glass med vitaminer og alt en trenger for å finne formen jeg. En god start liksom. Jaja, sikkert en rensekur, smakte uansett ikke bra.

    5. Den frokosten din mener jeg er en mix for å rense kroppen for avfalstoffer,nei en god omelett får du lage neste gang:)skulle gjerne hjulpet deg med gode råd for bedre søvn hvet bare ikke hvordan,håper du snart får bedre netter.Surt og kalt ute i dag så jeg har fyrt opp i peisen,og den tror jeg skal få gå seg varm i dag:))

    6. Denne frokosten din så noe guffen ut ja,men noe som ser såpass usmaklig ut MÅ jo være sunn:) Lite søvn er ille og hele dagen blir jo ødelagt,håper du klarer og få noen timer på øye før du skal på jobb,men er du syk må du holde deg hjemme under dyna,god bedring:)

    7. usj, lite søvn, frossen og usmakelig shake til frokost, høres ikke bra ut…
      Nei du må ikke bli sjuk nå Marit, nei nå skal vi nyte våren, med sol. blommer og fuglesang, og så er det sammar’n :)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg