Jeg er veldig, veldig .. ikke helt frisk


Jaja, så klarte jeg altså ikke å trenge det vekk, enda så mye jeg ville.
Jeg er syk. Uten stemme. Vondt i halsen. Tett i toppen. Hoster til jeg nesten spyr. Trøtt og lei. Dette er andre dagen jeg er vekk fra jobb. Det siste der er vel absolutt det verste om jeg skal være heilt ærlig.

Ute er det sommer. Omtrent. Jeg har lyst å ut og rake plenen, vaske terrassene, gjøre alt klart liksom .. men her ligger jeg! Er det mulig!??

Det har vært fint vær hele uka. Såpass at jeg ringte båtopplaget for å få ut båten til den 30. Helga før påske. Det er 10-15 grader ute og sol. Joda, jeg er megaklar for vår og sommer, båtliv og hytteliv .. og det går faktisk an å tjustarte litt om en bare drøyer det litt med bikinien.

Men aller først var det den vestlandshelga da. Kan ikke si annet enn at jeg er kjempeklar for den også. Gleder meg veldig. Både til det ene og andre besøket borti der. Nå har jeg halvannet døgn på meg da, til å bli sånn tålig bra igjen og få stabla meg på toget i morra kl. 16.04..

Alt går jo, om du bare er sterk nok i troa. Har jeg hørt. Men det funka ikke i natt. Jeg håpte på et under så jeg kunne gå på jobb igjen i dag, men det uteble. Det har vel mer med troa mi å gjøre enn noe annet muligens .. så nå har jeg ringt legen for å få mere hostedempende tabletter. De funker jaffal, til og med for meg!

Jeg er litt sur og lei og sutrete. Synes fryktelig synd på meg selv akkurat nå. Og flaut er det også, på grunn av jobben. Hadde satsa alt på at jeg skulle klare å fortrenge den verste sykdomstoppen denne ganga. Har jo jobba iherdig med det i et par, tre uker allerede. Men hva har jeg igjen for det? Ikke en dritt. Bortsett fra en forkjølelse som sikkert kommer til å vare frem til sommerferien sånn omtrent. Merkelig at jeg aldri lærer dette her ..

Der fikk jeg vel med meg det meste .. Håper du har det litt bedre enn meg.

3 kommentarer
    1. Har det bra jeg, men har gått og hanglet med noe drittforkjølelse som elsker meg så høyt at det ser ut til at den har tenkt å være her forever. Men det får den ikke lov til. Nok søvn og god mat skal styrke kroppen min til å jage den vekk 🙂 God bedring til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg