Årets første (gjørme)bad

Nei, slapp av, jeg har overhodet ikke bada!
Men bikkja benytta sjansen da vi var ute i ettermiddag/kveld.
Ho er vel litt lei av å slenge gatelangs på tur til byen
og benytta sjansen med en gang muligheten var der.
Ikke bare mellom isflakene i Eigevannet,
men selvsagt måtte ho oppi et av de verste gjørmehullene også.
Jeg var litt fraværende et lite øyeblikk – og vips så vassa ho lykkelig rundt oppi gørra.

Åååååh!
Blaut bikkje er ikke det deiligste jeg vet … og bedre ble det ikke etter dette.

Utrolig nok var nesten all snøen vekk i skogen her.
Den siste ukas regn og vind har tatt godt for seg av dette hvite, kalde som tar seg best ut på bilder.
Inntil et eventuelt nytt snøfall så har vi kilometer på kilometer
med turterreng rett utenfor stuedøra.

Siden en ikke kan få både i pose og sekk ble middagen bortprioritert
til fordel for hopprenn for drømmemannen, og skogstur i dagslys for bikkja og kjærringa.
Før vi rakk hjem igjen var det alt mørkt, men heldigvis går vi mot lysere tider!

Nå er det snart middag og resten av kvelden skal tilbringes i verdens beste armkrok.
:o)

10 kommentarer
    1. solkro: Er heldig med denne armkroken jeg, om noen er vekk er det meg og ikke han. ;o) Neida, bikkjevasking har vi gitt opp for lengst.

    2. vestlandsfrue: Vi har ho bare tørke av seg selv, så ramler det av og må støvsuges opp. Ho liker ikke å dusjes eller vaskes. Gjorde det noen ganger på hytta da ho hadde hoppa på vann fra brygga, for å få ut saltvannet. Etterpå var ho livredd for å gå bak hytta, der slangen henger, resten av sommeren.

    3. fruensvilje: Det er en hunn-hund .. ei jente rett og slett. ;o) Vi vasker ho ikke, for da får ho helt panikk. Ho ligger i buret og tørker og blir sluppet ut igjen når det er sånn tålig greit. Heldigvis har vi ikke tepper i kjellerstua, bare fliser som er greie å vaske ..

      Vi bor veldig greit ja. En halvtimes spasertur til sentrum av Kristiansand, og turterreng og badeplass rett ved. For de som liker å bade i ferskvann da. Jeg heller mer til sjøen.

      Ha en fin lørdag du også.

    4. Ja ja sånn er det vel med hunder:))men glad det ikke var meg som skulle vaske han etterpå hi hi.Utrolig vakre bilder Marit dere er heldige som har en slik vakker turtereng i nærområdet.Ønsker deg en fin fin lørdag

    5. Du er heldig min beste armkrok er offshore, gjørmebad ja hva sier vi til det håper bare ikke det ble for mye arbeid når dere kom hjem:)
      Ha en fin kveld<3

    6. Et gjørmebad med den aller største naturlighet :)) glad jeg ikke skulle vaske den bikkja hihi
      kos deg i armkroken du heldige dame ;0)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg