Dagene passerer i turbofart

Tenk at det allerede er fredag igjen! Skummelt dette her. Den ene dagen tar den andre og plutselig er det gått et par uker i en jafs uten at en omtrent har merka det. Rart at det ikke var sånn da en var sykmeldt. Da gikk tia ufattelig seint da! Synes de månedene jeg var hjemme virka som flere år egentlig ..

Til mandag begynner kveldsskiftet mitt igjen. Måtte sjekke to ganger på skiftlista for å se at det virkelig stemte. Synes just jeg jobba kvelden jo! Men joda, det var helt riktig, så det er altså to uker siden sist. Lurer på hvor de er blitt av .. Det har riktignok vært litt hektisk her, med syforening og middagsgjester nesten hele den siste uka, men likevel ..

Skjønner nå hvordan mine foreldre hadde det når de sa at tiden fløy ifra dem. Da lo jeg jo bare og mobbet dem litt, for det var jo absolutt noe som hørte alderdommen til. Mine dager sneglet seg jo avsted! Men det var da og det er lenge, lenge siden det ..

Jeg har hangla litt de to siste ukene. De fleste rundt meg er, eller har vært, syke. Jeg har sluppet unna. På et vis iallefall. Har litt feber og er kvalm og rar, men jeg prøver bare å fortrenge det. Sånn som jeg alltid gjorde tidligere, før knekken kom. Noen paracet og ibux tar de verste toppene. Somregel går det jo over igjen, selv om det kan ta litt tid når en liksom ikke vil innse at en trenger en dag eller to i senga.

Hadde på et vis håpt at jeg ble syk i helga heller. Sånn at jeg slapp å være borte fra jobb .. Høres teit ut, men om du hadde vel 7 måneders sykmeldig bak deg så tror jeg muligens du også hadde tenkt sånn. I går gjorde jeg masse rart på jobb, ting jeg ellers ikke hadde tryna på, så det ble litt dobbeltarbeid på meg. Håper det er litt bedre i dag. Begynnelsen av dagen kjennes iallefall noen hakk bedre ut.

Nå er det bare noen timer i avishuset, og så er det helg. Fri helt til mandag ettermiddag. Deilig. Liker godt den nye skiftplanen på det viset, at uka går fra mandag til søndag og ikke onsdag til tirsdag som tidligere. Men arbeidstiden liker jeg overhodet ikke. Hadde det vært opp til meg ville jeg begynt 7 om morra’n slik jeg gjorde for noen år tilbake. Da hadde en jo en hel dag å ta av etter arbeidstid. Nå har jeg det som de fleste andre, er ikke hjemme før 16.30. Og da er liksom den dagen nesten over .. Får prøve å ikke klage for mye over det. Med alle de endringene som er på gang der ute så bør en vel bare være glad om en ikke blir rasjonalisert bort i løpet av året ..

Må komme meg avgårde – God fredda’! :o)

4 kommentarer
    1. Du får trøste deg med att det blir litt lysere for hver ettermiddag du er ferdige med arbeidsdagen:)tenk å få komme hjem til kvelsola da:))
      Litt kvalm uff uff magesyka er ute og går og mange sliter med magesjau,håper du slipper unna ja.
      Ha en riktig fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg