Irriterende lyder og rare dager

I natt peip drømmemannens mobil to ganger. Han hørte jo selvsagt ikke en dritt, men jeg våkna, begge gangene og fikk jo ikke sove igjen på en stund. Ååååh! Så forbanna irriterende. Men neida, han har ikke noen lyder på mobilen om natta. Påsto han hardnakket da han sto opp nærmere morrakvisten. Ikke fikk han meldinger heller. Men da fikk han vel sikkert en mail da .. og den lyden var definitivt på!! Får ta en alvorsprat med fyren når han kommer hjem fra jobb ..

De tre siste gangene vi har vært ute og reist tøyt det inn meldinger på mobilen hans. Et eller annet om hva som var i området der vi befant oss. Skikkelig kult å få så masse info en ikke har brukt for, og meldinger i det store utland er jo som kjent ikke en billig affære heller. Men han hadde jo selvsagt slått av alt som gikk å slå av. Helt til han satt og dilla med den der lille mobildingsen da vi var i Thailand og slo av et eller annet han fant inne i menyen .. og da slutta det! Så jeg er helt overbevist om at han kan slå av den lyden som holder med våken om nettene også.

I dag har jeg fri. Fri – som i ferie, avspasering. Jeg skal ikke på jobb, men bruker verken en feriedag, avspaseringstimer og ikke er jeg syk heller. Jeg har fri! Rett og slett bare fri. Med betaling til og med! En kan vel nesten ikke få det bedre?

Etter at vi fikk ny skiftplan jobber vi lengre når vi er på kvelden. Derfor denne fridagen i turnus altså. På seks uker skal jeg ha to fridag. En mandag og en fredag. Føles rart, jeg har aldri hatt sånne fridager før i hele mitt liv. Da jeg sto opp i dag morges lå tanken på at jeg skulle på jobb til kvelden og ulmet i bakhodet. Men jeg skal jo ikke det. Jeg skal ha helt fri i hele dag, uten at det går ut over ferie- og avspaseringkvoten min. Den der som igrunnen er blitt temmelig amputert allerede.

Jeg har tenkt å få rydda og vaska litt ekstra her. Spesielt på det ene soverommet som dattera har satt igjen behandligsbenken på. Ho der hudpleiedattera mi. Ho har av og til noen venner her, av sine og mine, som får ny farge på vipper og bryn. Dessuten får jo jeg innimellom en ansiktsbehandling. Kjekt å ha sånt under eget tak. Men etter ho flytta fra hybelen ble både vaskemaskin og kommode også studd inn på det rommet og da innbøy det liksom til at vi også bare kunne stappe inn allverdens ting og tang. I høyda. Så der skal jeg prøve å få litt orden i dag.

Så skal jeg hente barnebarnet i barnehagen og mora hennes på jobb. De skal spise middag her. Sammen med ei venninne til dattera. Og så, når middagen er fortært, så skal jeg faktisk ikke løpe avgårde til jobb. For jeg har rett og slett fri helt til i morra kl. 9!

Rart – og kjempedeilig! Gjett om disse jevnlige fridagene skal nytes for alt de er verdt! :o))

3 kommentarer
    1. Selv fikk jeg ny mobil i julegave,den plinger støtt men det er ingen sms til meg,den plinger rett og slett hver gang jeg får epost på datamaskina,irriterandes?ja trenger ikke en pling for det .
      Ikke gi deg,din kjære kan helt sikkert slå av lyden som holder deg våken også.
      Godt med en fridag ,det skjønner jeg godt :)kos deg resten av kvelden

    2. Hei
      Du får ta en prat med drømmemannen jeg løste det problemet med vekkerklokke og legger mobilen igjen i stua.Du får nyte dagen din ,stelle godt med jentene og rett å slett ha en super fri dag:)
      Goe knib

    3. Jeg er nok heller ikke begeistret for tekstmeldinger fra mobilselskapet nå og da, og de kommer ofte siden vi befinner oss i utlandet.
      Kos deg med fri og besøk : )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg