Det går stadig fremover

Onsdag og nydelig vær. Sol og flott .. og kaldt! Hele 9 minusgrader er det her akkurat nå. Jeg som tenkte jeg skulle gå en tur til byen. Gå ja, ikke buss! Jeg har fått nok av både buss og fly for en god stund nå. Fyttegrisen! Jeg kan ikke fordra og forflytte meg rundt på det viset. Men vil en på langtur, så er det jo eneste alternativ da. Sånn er det med den saken.

Jeg er trøtt og litt i koma enda. Utslitt rett og slett. Og jeg som følte meg så vel og opplagt og klar for det meste mens vi var i Thailand. Men turen hjem tok knekken på det gitt. Som normalt.

Jeg er ikke skapt for å sitte still 15 timer i et fly! Det er bare så uutholdelig. Trangt og fælt og vondt både her og der etter en stund. Spesielt i beina. Til tross for støttestrømper, og så mye trim og bevegelse som det går an å få i et fly, så blir det bare galt.

Beina ja, de har vært temmelig plagsomme i varmen. Hovne og verkende og ekle. Nesten så jeg har kjent at det har skvalpa når jeg beveget meg. Vonde og trø på er de også når det blir så hovent. Jeg går liksom på en litt rar måte. Men hva gjør en ikke for et par uker med sommer og sol på denne tiden. Jeg visste jo at det ville gå sånn. Hadde turen til Mexico i fjor sterkt i minne. Men da var det jo så mye annen galt med meg så disse beina ble jo bare en bagatell i forhold.

Jeg har det bra for tia. Føler jeg har tatt livet mitt tilbake på en måte. Sakte men sikkert går det fremover og jeg vil at det skal fortsette sånn. Jeg vil ikke tilbake i det store, dype, sorte hullet jeg har vært i så alt for lenge.

Heteturene har kommet og gått litt. Men når det er sol og sommer så gjør det liksom ikke så mye. Og her hjemme, ja jeg vil jo nesten påstå at jeg trenger en hetetur eller tre i løpet av dagen for å ikke fryse ihjel. Bare de holder seg vekk om nettene. For søvnen trenger jeg også har jeg skjønt. Uten den går det nedover temmelig kjapt igjen. Derfor tar jeg innsovingstabletter innimellom, når jeg jobber kvelden, hvis ikke blir jeg bare sittende her, hele natta gjennom. Det er slett ikke bra for verken meg eller de rundt meg.

Vi er snart halvannen måned inne i det nye året og jeg har holdt meg frisk! Ikke antydning til forkjølelse eller noe som helst. Kryss i taket! Kjære Gud, eller noen, la det fortsette sånn. Jeg vil så gjerne komme meg gjennom dette året uten å være syk og sykmeldt og vekk fra jobb. Jeg vil vise at jeg faktisk funker som jeg gjorde før. Før denne midtlivskrisa innhenta meg og overtok styringa.

Jobben i går kveld gikk ganske greit. Trøtt? Ja, jeg var dødssliten. Forhåpentligvis blir det bedre i kveld. Likevel er det godt å være tilbake. Selv om det er litt misnøye etter at vi fikk ny skiftplan og det er innskrenkinger både her og der, så er det godt å føle at en har gode kollegaer og en jobb som faktisk er ganske grei og gir god avkastning i tillegg.

Jeg har mye å oppdatere meg på her hos dere. Har lest litt, men ikke kommentert så mye. Kommer forhåpentligvis sterkere tilbake etterhvert. Når alt begynner å falle på plass her, men det kjennes akkurat nå ut som om det kan ta en stund. Flere bilder og mer fra ferien kommer også, etterhvert ..

Vi har hatt noen fantastiske uker. Selv om dette her var lite planlagt og vi igrunnen ikke hadde tenkt oss en langtur i år, så tror jeg nå at det har vært en slags investering. I forholdet vårt. For ikke å snakke om en utrolig god begynnelse på det nye året. Året vi har lagt bak oss har ikke vært bra, ærlig talt har det vært et sant helvete, og igrunnen synes jeg det er et under at drømmemannen fortsatt er her. Jeg har ikke vært lett å være sammen med. Vet jo det. Jeg har jo ikke hatt lyst å være sammen med meg selv en gang, og det sier vel det meste.

Det er lyst og flott ute og jaggu er det ganske lyst og flott inne også! Til tross for den ekle, karrigule tapeten som kommer til å minne meg på, hver eneste dag fremover i lang, lang tid, at jeg muligens burde ha brukt de sparepengene til å pusse opp heller .. istedenfor å slenge rundt på den ene øya etter den andre langt, langt hjemmenfra ..

Ha en fin dag alle sammen! :o)

7 kommentarer
    1. Godt å høre att du begynner å komme tilbake til normalen,ikke noe er bedre enn det.
      Jeg tror kansje en slik tur var godt for dere,det er kjekt å pusse opp men en skal ha det bra også:)Ønsker deg fortsatt lykke til framover ,krysser fingrane for att du holder deg frisk

    2. Godt å høyre der i liv i deg! Og du skriver so godt! Ej kan ikkje for det; ej må flire for mej sjøl når du skriver det negative…kanskje tek ej feil, men det virke som du har ein god porsjon sjølironi.. Stemmer? I tilfelle ja, det e ein god egenskap å ta med sej:-)

    3. Fint å høre at dere har hatt en fin tur, og det var nok verdt hver eneste krone. Viktigere med gode opplevelser og investering i forholdet enn å bytte tapet på veggen.
      Lykke til videre!
      Klem 🙂

    4. Hyggelig å høre du har hatt en flott ferie, jeg tror nok at det er sånn med deg som med oss andre at nå begynner oppturen, hetetoktene blir bedre og nattesøvnen kommer tilbake , du blir i bedre humør og dermed lettere å være sammen med.
      Disse mennene våre er jo flinke til å takle oss når det stormer rundt en:)
      Det er kjekt å høre at du er på oppadgående:))
      goe knib:) Gleder meg til bilder)

    5. Lange flyturer er noe dritt….enig der.
      Sliten blir vi nok alle av det, men du har jo minnene…..de er ikke så verst tenker jeg.
      Hetetokter, ja jeg har nok slike jeg også…..men ikke så intense som deg….men plagsomme nok, men de hjelper i dagens temperatur…..
      Klemz Deveny :-)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg