Det er over ..

Deilige, avslappende, opplevelsesrike, morsomme, romantiske, varme og solrike dager
er plutselig blitt fortid og ferien er definitivt over.
I går kveld var vi hjemme igjen. Dødsslitne, halvsure, helt utslitte.
Flyet fra Thailand var nesten to timer forsinket.
Mellomlandinga i en eller annen arabisk emirat tok sin tid den også.
Dermed var det såvidt vi rakk flyet videre til Kristiansand.

Heldigvis hadde vi god margin til neste fly skulle gå, tre timer burde holde.
Men det skar seg nesten, vi måtte løpe gjennom Gardermoen
og selvsagt hadde vi fått en av de gatene aller lengst vekk.
Vi var de aller siste inn på flyet, rett før de stengte.

Var hjemme litt før 21, nesten et døgn etter at vi dro fra hotellet.
Takk og lov at jeg skal jobbe kveld i dag og resten av denne uka.
Håper bare jeg våkner litt mer innen den tid.
Jeg er nemlig av den sorten som ikke sover på flyet,
uansett hvor trøtt og lei og sur jeg blir så får jeg aldeles ikke sove.
Ikke engang en liten blund på øynene klarer jeg.
Fryktelig irriterende – og enda mer slitsomt.
Det henger liksom igjen så lenge etter at vi har landet også.

Det virka ikke så kaldt da vi var tilbake i rett verdensdel.
Men den følelsen gikk kjapt over da jeg fant senga en snau halvtime etter vi kom inn døra.
Det var 7 grader på soverommet!
Å legge seg inn under sommerdundyna, som normalt er alt for varm,
kjentes omtrent ut som å legge seg i fryseboksen.
Huttutu så uutholdelig kaldt det var.

Det er bare 6 kuldegrader ute i dag.
Likevel er det litt av en overgang fra mellom 30 og 40 plussgrader.
Her er det snø og blå himmel, vindstille og egentlig ganske fint.
Jeg venter besøk av barnebarn og mine to døtre.
Har ikke en ting i huset som jeg kan servere, men de skulle ikke ha noe ..
det var bare så lenge siden de hadde sett meg.

Jeg har altså vært savnet – en fantastisk følelse!
:o))

13 kommentarer
    1. Velkommen hjem til gamlelandet:)så deilig ut og ligge på stranden og kan forstå at overgangen har vært stor.Koslig og få besøk av barn og barnebarn kan jeg tenke meg:)

    2. Velkommen hjem og til virkeligheten. Når du bare har sovet ut tenker jeg du ser positivt tilbake på både opphold og hjemreise. Heldige er vi til sammenligning med de fleste andre iverden som reiser jorden rundt til forlystelse….
      Lykke til på jobb, det er bare den første uka som er hard, etter endt ferie 😉 😉

    3. Så der var du tilbake , ja. 🙂 Ut fra feriebildene du har lagt ut underveis å dømme, må dere ha hatt det suverent. Alltid litt nedtur å komme hjem, men kanskje en anelse godt også?
      Det blå bildet i dette innlegget var knallfint!

    4. Velkommen hjem ! Du vet ferien blir aldri over så lenge du har med deg minnene vet du – da kan du hente den frem når og hvor du vil. Det er alltid godt å vite at man har vært savnet 🙂

    5. Velkommen hjem igjen:-) misunner deg ferie varmen og paafyllet:-) det verste er reisen og den var litt i tøffeste laget her hører jeg… Hvil nå!

    6. Da er det bare å ønske deg velkommen tilbake og til venter på mange flotte bilder og
      opplevelser:)
      Ha en god dag og kos deg med barn og barnebarn:)

    7. Flott at dere har hatt en fin ferie, kan tenke meg det er litt av en overgang ja….
      -derfor jeg holder meg i Norge hele vinteren… hehe…
      Godt å vite man er savnet også!!

    8. Godt at dere kom dere vel hjem : ) Jeg savner også Thailand-skal definitivt tilbake om noen år når Minsten har blitt litt større. Ha en fin uke på jobb : )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg