Dagen før dagen ..

Det snør, eller noe .. Tror ikke værgudene helt har bestemt seg for om de skal sende ned det hvite, tørre, eller om de bare skal erte oss litt her på sørlandet. Blaut er det jaffal. Som en normal slapsevinter på denne kanten av landet.

Her må vi snart få satt igang. Vi må ut og handle lapskausingredienser til 10-12 stykker. Jeg har klart det igjen! Bedt huset fullt på en dag som fra før av sikkert bare blir stress. Dagen før avreisedagen. The same procedure as every year! Noen lærer aldri ..

Svigers, barn, barnebarn kommer til middag i dag. Det er jo så lenge til vi ser dem igjen og da synes jeg det er litt kos å ha en sånn sammenkomst før vi reiser. Selv om det er litt kaos og trangt om plassene. Iallefall de plassene som er rundt spisebordet. Det der vi burde ha utvida med et par meter – minst.

Jeg har ikke pakka enda. Bare litt. Kjolene jeg fikk fra Ellos var ikke helt som jeg hadde tenkt, etter nøyere ettersyn. To av dem var rett og slett for store. Jippi! Det er jo gøy og betyr vel rett og slett at jeg ikke er så enorm som jeg innbiller meg. Men det betyr jo bare at de må returneres igjen. Dermed tok jeg en tur til Design Forum og fant det jeg trengte. Etter at den koselige ekspeditøren hadde vært en tur på loftet og funnet frem noe lettere sommertøy.

Burde igrunnen ha vært innom frisøren også. I dag morges la alt seg flott og flatt mot hodebunnen og da er det på tide å gjøre noe. Igjen. Selv om det sannsynligvis ikke spiller noen rolle. Sist vi var i Thailand var det så varmt og fuktig at jeg gikk rundt med småkrøllete hår som klistra seg til skallen. Skikkelig flott og sexy altså!

Det mest utrolige er nok at jeg faktisk ikke er SYK. Ikke forkjøla, ikke noe mer vondt noen plasser enn jeg normalt har, ikke noen betennelser verken her eller der. Jeg er rett og slett frisk! Og det hører til sjeldenhetene når jeg skal avgårde. Bare det er jo en fantastisk følelse og jeg har utrolig nok holdt meg frisk hele dette året .. har persa altså! :o))

Dette ble bare tull .. hmmm .. lurer igrunnen på om jeg har litt reisefeber likevel nå ..

8 kommentarer
    1. Tror det blir superkoselig med familiesamling, og lapskaus høres kjempegodt ut! Ønsker deg en riktig fin ferie, og så fint å høre at kroppen spiller på lag med deg! Klem 🙂

    2. Så herlig å kunne pakke sommerklær og ikke minst få tilsendt noen som er for store :))
      Det passer jo utmerket å reise til sol og sommer nå som snøen laver ned, god tur Marit 🙂

    3. God morgen 🙂
      Oj, ble sulten, elsker lapskaus he he. Skal du ut å reise? Har ikke fått med meg det. Blir det Thailand igjen? Jeg hadde som sagt 3 uker der før jul i Ao nang. trivdes sånn passe. Grunnen var nok at jeg reiste med min far og min mann var hjemme og passet katter og papegøyer. Ha en fin lørdag videre 🙂
      Klemz Sissel

    4. God morgen.Det beste med innlegget ditt er selvsagt att du endelig er frisk det var flott , særlig siden du skal på ferie:)) og det er også supert å innse att en ikke er så stor som frykta:)) men huset fult av middagsgjester,jøje der beundrer jeg deg;))hadde ikke komt på det en gang eg,lykke til og god tur i morgen

    5. Det er jo koselig med en avskjedsmiddag sammen med de nærmeste, det må til. Men skjønner at du har mye annet å ta fatt på når du skal ut å reise.
      Kos dere i dag og nyt ferien!
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg