Estland 2012 -Tallinn by night

Et lite knippe bilder fra turen til Tallinn.
Har du ikke vært her er det absolutt en plass å tilbringe ei helg.
Dette var mitt andre besøk her og begge gangene har jeg lovet meg selv at jeg skal tilbake
igjen, en gang det er godt og varmt ..

Varmt var det iallefall ikke denne ganga!
Det var rett og slett iskaldt, surt og guffent hele helga gjennom.
De kulturelle innslagene var heller fraværende,
men vi fikk sett en del spiseplasser og puber fra innsiden ..

De aller fleste bildene ligger på vår hemmelige Cognacklubb side på facebook.
Der bare medlemmene slipper inn
og kanskje er det like greit på den måten.

;o)

Mer om Tallinn kan du finne her og bilder fra min forrige tur ligger her.
Old Hansa restaurant er et must spør du meg.
En helt spesiell opplevelse, både for øyne og gane!

Vi bor ved verdens mest elendige flyplass.
Likevel ble dette en rimelig fornøyelse, fly t/r Kristiansand-Oslo-Tallinn,
pluss hotell i tre netter, for to personer, kom på ca. 3000.- kroner!

Hotel Metropol var enkelt, rimelig og helt ok.
Sentral beliggenhet og pris var vel det som gjorde at valget falt på akkurat dette.
Det tok 10-15 minutter å gå til gamlebyen og selv om hotellet ikke hadde
noe som kunne minne om sjarm så kan jeg godt dra tilbake igjen.
For hvor mye tid tilbringer du egentlig på hotellrommet?

6 kommentarer
    1. Utrolig fine og stemningsfulle bilder som jeg virkelig liker, har tidligere sett på bildene fra din forrige tur dit.
      Det er det som er så kos med langhelger eller noen dagers turer til andre byer enn den man bor i…de blir alltid forskjellige…noen ganger blir det bare sosialt samvær med god mat og drikke, andre ganger show og musicals eller mye kultur 🙂
      Selv synes jeg det er deilig i blant å dra på tur et sted…uten å føle at jeg ‘må’se noe…bare være til og oppleve det som faller seg 🙂
      Ha en flott fredagskveld.

    2. Dette frister så absolutt,jeg har lyst til å reise til disse landene men Krakow mest av alt, så engang i fratiden må vi vel få til det:)

    3. Med andre ord: Takk i like måte. Dere burde absolutt ta turen, dere som er så nærme en flyplass som tilbyr andre ting enn Kanariøyene. Kan anbefales. Har vært i fire av landene der nå og reiser gjerne tilbake.

    4. Jeg har tilgode å besøke Baltikum, men hører jo at det er et attraktivt reisemål for oss nordmenn, billig og med massevis av urbane tilbud. Det går direkteruter fra Sola, så jeg vil tro det er lave odds for at jeg tar turen en vakker dag. 🙂 På hotellet tilbringer man lite tid, helt sant, så det trenger ikke være mye luksus. Det viktige for meg er at det er sentralt og rent. 🙂
      Ønsker deg ei praktfull helg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg