Onsdagstema – Inget kul alls

Veldig vanskelig tema denne gang synes jeg .. 
Men nå som hjernen min er litt i feriemodus
kom jeg på denne her damen, og alle andre likesinnede ..

Det kan ikke være kult i det hele tatt å måtte gå rundt med alle disse klærne på seg,
når folk rundt nyter sola, bader og omtrent går uten tøy.
På de aller varmeste dagene vassa de riktignok rundt med hele habitten på seg,
og satt seg til å tørke på en stol, eller rett i sanden,
mens mennene sprada rundt i badebuksa og lekte med ungene ..

Det kan ikke være kult i det hele tatt å bo en plass
hvor det er så forskjell på hva menn og damer har lov å gjøre.
At det er av egen fri vilje ..
vel, det har jeg mine helt egne meninger om!

Bildet mitt er tatt i Egypt og flere bilder fra ukas onsdagstema finner du her:

7 kommentarer
    1. Nej, det är inte klokt att så många kvinnor runt omkring i vår värld inte själva får bestämma hur dom vill vara klädda. Till och med i ett sånt land som Israel kräver ultraortodoxa judar att kvinnorna ska klä sig anständigt och försöker tvinga fram segregering mellan kvinnor och män. Man trodde ju att världen skulle gå framåt och inte bakåt.

    2. Jag tror de här människorna vänjer sig med alla påbyltade kläder.. men fy så jobbigt det hade varit för oss andra.. heta sommardagar:(

    3. En av de bästa sakerna med att resa är just att man så tydligt får en inblick i kontrasterna mellan fattig och rik, kvinna och man, innevånare och turist. Mycket bra tolkning till temat.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg