Der tryna dagens planer

Fanken! Jeg som har kommet inn i den effektive stimen de siste dagene. Får gjort både det ene og det andre og er kjempefornøyd med det. Etter måneder i dvale. Det er den ene fordelen med å jobbe skift og ikke begynne arbeidsdagen før kl. 18.00! Men for øyeblikket er det vel også den eneste fordelen jeg kan se ..

Tidligere var kveldsjobbinga veldig ok. Det var trøkk hele tiden, men ikke mer enn at pulsen gikk litt kjappere enn normalen og slik bør det da være når en jobber i avis. Mener jeg. Dagskiftene kunne jo forsåvidt ha vært hvilken som helst annen kontorjobb. En sitter der dag ut og dag inn, trøkker på de samme tastene, gjør de samme tingene. Fyttigrisen! Det hørtes igrunnen dritkjipt ut når jeg ser det beskrevet her!

Men altså, på kvelden er det noe helt annet. Deadline og greier. Og er vi heldige så skjer det et eller annet også i løpet av kvelden. En bilulykke, en eksplosjon, et drap .. eller som i sommer massakren til Breivik. Akkurat under den sistnevnte der var det ikke morro å være på jobb. Jeg sleit noe helt forferdelig, både under og etter elendigheten. Men de som er litt mer garva i nyhetsjournalistikk har nok en helt annen innstilling enn meg der. Den enes død osv. ..

Vi lever jo faktisk av å velte oss i andres elendighet. Ganske makabert spør du meg.

I dag skulle jeg ha starta to timer tidligere. Det er alltid sånn på fredagen. Men så viser det seg at jeg må på jobb allerede kl. 13! Dermed spolerte den fuckings meldinga, som lå der på mobilen når jeg endelig fant ut hvor jeg hadde lagt den i går kveld, hele dagen min. Denne dagen hvor værgudene så absolutt er på vår side. Det er stille, sol og litt blå himmel. En perfekt dag for tur med bikkja og fotoapparatet. Etter at jeg hadde ryddet det ene rommet der dattera oppbevarer både vaskemaskin og behandligsbenk, og produktene, for hudpleiekundene ho har her innimellom.Men den gang ei.

Jeg sliter med å komme gjennom disse kveldsvaktene for tia. Det er så utrolig mye mer å gjøre nå enn før. Ikke føler jeg at jeg har helt taket på produksjonssystemet heller, selv om jeg har fått gira opp en del i det siste. Det aller verste er at dette nye systemet er utrolig tregt i seg selv. Vi må vente og vente og vente mens maskinen tenker. Bare det å printe tar en hel liten evighet!! Egentlig har jeg ikke helt tålmodighet til dette her jeg, med det resultat at om jeg hadde gått med blodtrykksmåler så ville jeg sikkert blitt innlagt øyeblikkelg. Ikke får jeg sove når jeg kommer hjem heller, så noen overtid passa ekstremt dårlig nå. Men jeg følte ikke jeg kunne si nei heller. Bare tenk på all den overtia alle de andre har måtte ta på grunn av meg og alle sykmeldingene mine ..

Åsså er det det da, jeg har ikke bil. Den har drømmemannen når jeg jobber kvelden og ikke har noen planer for dagen. Skulle bare mangle, for normalt går han til og fra jobb. Ikke det, han har absolutt godt av det. Men å gå hjemmenfra rundt 5 på morrakvisten, i all slags vær, det høres ikke mye fristende ut!

Buss er helt uaktuelt. Jeg hater bussen! For å komme til jobb må jeg først ta buss til sentrum og så bytte der. Det tar sikkert minst like lang tid som å gå. Så da er det vel det jeg må gjøre i dag da. Gå til jobb, istedenfor å gå i skauen med dyret.

Jeg ønsker meg en hundegård. Ja, ikke her hjemme, for det har vi. Både her og på hytta. Men istedenfor en parkeringsplass utenfor jobb. Da kunne jeg kombinert turen til og fra med lufteturen til bikkja. Tenkt så perfekt det hadde vært!! Dessuten hadde jeg blitt i mye bedre form også. Bedriften sponser oss jo med treningsstøtte, men når jeg har trent så får jeg jo dårlig samvittighet for det også. Fordi jeg har en hund som hadde satt enorm pris på en ekstra tur ut istenfor å ligge hjemme. Det er igrunnen ufattelig hvor mye jeg konstant går rundt å har dårlig samvittihget for ..

Å gå til og fra jobb, når bikkja likevel må ut etterpå, det gidder jeg heller ikke. Lurer på om det hadde latt seg gjøre, sånn in real dette her. Bedriften har jo nok av plass rund bygningen, og hunden trenger jo ikke store biten å boltre seg på de timene jeg er inne og jobber .. ho kunne jo til og med overlevd i et bur hele dagen, selv om en hundegård nok hadde vært tingen. Eller røykebua. Den hadde vært perfekt! Istedenfor å amputere andres helse og livstid ved å bygge gasskammer til røykerne kunne de ha inngjerda et lite areal for oss som heller ville investere i helsa. Vi som aboslutt hadde hatt glede av å parkere hunden på utsiden i stede for bilen ..

Go’ frædda! :o))

3 kommentarer
    1. fruensvilje: Ja, tenker og tenker på ferie og morro .. men er sykt trøtt her jeg sitter. Zenta hadde nok også bare ligget still her, ho gjør jo det hjemme, men vi har ikke lov å ha med hund inn her. Pga. folk som er allergikere. Dessuten kunne det jo blitt litt at et styr om alle skulle hatt med bikkja på jobb. Vi er jo noen stykker under samme taket.

    2. Du får tenke på turen du snart skal på så går det nok greit å jobbe litt ekstra:))men en hundegård utenfor jobben hørtes slett ikke dumt ut:))
      Ser på god morgen norge hver dag,han som hadde det i fjor hadde hunden sin med seg hver dag:))den låg der så stille og fredelig og sov seg gjennom programmet:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg