Emil uler på utsiden

Neida, jeg har ikke fått meg ny hund. Og ikke er det naboungen heller. Men en ny storm bygger seg opp her i sør. Emil denne ganga. Og han skal visst herje vel så mye hos oss som Dagmar gjorde i vest. Og så når han føler at vi har fått nok her på sørlandet så drar han mot Sverige. Direkte mot Lønneberget i følge vg.no ..

Synes bølger og uvær er veldig facinerende jeg. Men det skal jo helst ikke rasere omgivelsene sånn at folk mister gård og grunn. Da blir det jo litt feil å si at det er et flott skue ..

Jeg får utrolig lyst til å ut og ta bilder. (Illustrasjonen er lånt fra google.no) Men akkurat det er vel heller ikke så lurt i og med at jeg ikke har vanntett kamera. Så jeg får vel bare holde meg innendørs og høre på ekstremværet. Ikke fullt så gøy, men en bør vel bare være glad for at en har tak over hodet, og at det fortsatt er der når Emil har gjort seg ferdig.

Fotografene og journalistene er helt i ekstase rundt meg. Jippi! Det skjer noe. Hvor kan vi stå og ta bilder uten å drukne helt? Jaja, jeg får vel bare være glad til, selv om jeg ikke alltid er enig i det de blåser opp som nyheter, så er det uansett dette som gjør at jeg har en jobb. Som jeg trives i. Ja, faktisk så gjør jeg det igjen nå. :o)

 

9 kommentarer
    1. Tror du må holde deg innendørs dersom Emil blir like gal som Dagmar var. Her blåste ting gjennom lufta, at folk holdt seg innendørs var nok grunnen til at det gikk så bra. Men fascinerende er det, der skal jeg vere enig

    2. Ååå, kjenner jeg blir litt redd av å lese om Emil jeg. Syns de “små” stormene vi har hatt i det siste er ille nok. Hele huset har jo rista. Så om det skal bli verre enn det er IKKE hyggelig.
      Får krysse fingre for at alt er som det pleier i morgen;)
      “kos” deg i stormene. Og, NEI, ikke beveg deg ut. Det kan bli fatalt:(

    3. Vi merker Emil her i vest også, men sikkert ikke like ille som hos dere. Det er fasinerende med mye vær, men man bør vise naturen respekt og ikke utfordre den for mye, heller.
      Vær forsiktig!

    4. Huff syntes det høres litt skummelt ut jeg med et sånt uvær.Håper det ikke blir så mye skader etter Emil.Du får skalke vinduer og dører og holde deg trygt innendørs.

    5. Jeg syntes oxo at høye bølger og vind kan være fasinerende, men som du sier så er det ikke noe gøy når store skader oppstår som følge av naturkreftene. Får inderlig håpe at Emil blåser seg bort så fort som mulig uten alt for mye ugang…

    6. Da er du på oppadgående og det er jo kjempefint, her oppe i Dalen skalker vi lukene og håper på at Emil ikke ødelegger for mye:))
      knib

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg