Et aldri så lite impulskjøp

Plutselig ble det veldig tydelig at jeg har kommet meg ut av dvalen. For nå har jeg rett og slett bestilt oss en tur til Thailand. Vi, som ikke skulle på en sånn langtur i år, vi som skulle pusse opp stua heller og drøye den turen til 2013. Minst. Vel, det skar seg!

Vi reiser til Thailand om 20 dager. En uke etter at vi er kommet hjem fra Tallinn. Så etter disse utskeielsene så blir det virkelig sparebluss her i gården. I laaaang tid fremover. Skal se det blir en påkrevd slankekur på både drømmemannen og kjærringa, fordi vi ikke har råd til annet enn knekkebrød og smøreost fra Kiwi for 8.90 pr. pk. Men akkurat det er det jo ingen av oss som har vondt av. Vi har et reservelager så det holder. Begge to! Er sikker på at vi kunne ha holdt liv i en hel liten landsby i ukevis bare av overskuddet vi drasser rundt på. Og det var jo også en av grunnene til at jeg ikke ville på noen bikinisafari akkurat for øyeblikket. Men jeg tror jaggu jeg glemte det der i et svakt lite øyeblikk her tidligere i dag .. Fort gjort! Begge sjefene våre sa det var greit, og pooooofff, så hadde jeg trykka på knappen og sparekontoen ble 13.000 kroner tommere ..

Men det var jo et kupp da!! ;o) Turen går til Koh Lanta. Vi flyr til Krabi, fra Gardermoen selvsagt. For fra Kjevik kommer vi ikke så langt ut i verden. Håper bare jeg finner en billig billett fra Kristiansand til Oslo. For å kjøre selv frister lite etter en sånn lang flytur. Vi gjorde det sist og sa aldri mer. Det er jo ikke bare flyturen, men en skal jo inn fra denne øya og frem til flyplassen også. Da vi var på Phi Phi tok det rett og slett 27 timer fra vi satt oss i båten til vi sto hjemme utenfor huset. Uff. Velger å ikke fokusere sånn på det, for da kommer jeg vel til å klikke før vi har pakka.

Det eneste skåret i gleden er at det ikke blir noen oppussing i dette huset.  Ikke denne ganga heller og jaffal ikke på denne siden av sommeren. Dermed kan vi kanskje like godt vente til det blir in med karrigul tapet på veggene igjen. For det kan da ikke være så lenge til nå ..

11 kommentarer
    1. Hei, du velger å kose dej og det syns ej e bra! Trur det e akkurat dette du trenger! Oppussinga forsvinn ikkje…den venter nok til du har både tid og penger:-)

    2. Hei på deg Marit. Kåre og jeg var der for 3 år siden . Helt grei plass. .kos dere masse.

    3. Drit i stua og kos deg på herlig ferietur. Man får da mer overskudd av en slik ferietur ennå å krabbe opp og ned av en stige med malekosten. Når du er tilbake fra Thailand tenker jeg du er glad for de kanarigule veggene dine – de kan minne deg om den thailandske sola.
      Vi har kjøpt oss en tur til Edinburg i slutten av mars, og til Nice i slutten av april, og sommerferie til USA i slutten av juni. Han er flink til å handle på nettet han gubben min skjønner du, og greit med planer fremover i tid.

    4. fruensvilje: Ja det er den absolutte rimeligste langturen vi har hatt. :o) De andre har ligget både 10 og 15 tusen over dette. Så ja, det var et kupp!! ;o)

    5. Hvet du Marit,jeg synes du virkelig fortener denne turen og ikke tror jeg dere må spare så veldigt når dere kommer hjem heller for denne turen var billig:))sammenlignet med mine cruise som er dobbelt så dyre iallefall.
      ønsker deg en flott dag

    6. Jaja her ble det bil istedet for oppussing av soverommet, alt er jo en prioritering ;0)
      Om jeg husker rett fra din forrige tur til varme strøk så følte du deg deg i kjempeform, varmen gjør jo godt, jeg kjente det sjøl på kroppen da vi var på Mallorca i høst, herlig med varme. Så jeg vil nok gjerne også til varmen igjen etter neste operasjon, men ikke så langt som du reiser da 🙂

    7. Å så deilig!
      Drar selv til Phuket 20.jan, 3 hotel på 3 uker…
      Har lymfeødem i armen, men tror det går bra med sola likevel… Støttestrømpe på arm og bena er på på flyet, husk det 🙂
      Kose dere og så når våren kommer er det bare å kjøpe lys maling og be inn familie og venner til dugnad og få bort karri fargen :-))

    8. Karrigul tapet kommer garantert tilbake igjen! Og jeg tror du har mer igjen for en tur til varmen enn å pusse opp stua, Marit… Vi trenger sol og energi!! Forresten karrigul tapet, kan være greit å komme tilbake til etter et opphold under solen. Gul=sol! 😀

    9. Ja, jeg får trøste meg med det. Hadde vi latt vær å reise sånn, så kunne vi jo nesten ha bygd helt nytt hus heller .. men, men, en kan ikke få alt her i verden. Iallefall ikke på en gang! ;o)

    10. Nå ble jeg nesten misunnelig ja, men min tur kommer nok også en vakker dag skal du se. jeg unner deg turen av hele mitt hjerte, det blir sikkert veldig koselig og oppussinga får komme etterhvert og dess lenger du venter, dess mer moderne blir det vet du 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg