Hei og hå på en torsdag

Det regner og blåser, selv om vi ikke har full storm så er det ille nok dette her. Julepynten utenfor flakser veggimellom og igrunnen synes jeg disse greiene ser litt groteske og malplasserte ut nå. For min del er jula over, så jeg må vel snart plukke ned restene også. Eller kanskje jeg bare skal la innbyggerne i barskapet stå der de står og lukke døra, så er det allerede klart til neste år ..

Øresusen min tåler ikke helt denne vinden. Styrken er skrudd opp på full guffe og sånn har det vært de siste ukene. Jeg hater det! Det er så forferdelig slitsomt å aldri ha det stille. Jeg som elsker stillhet og aldri har på verken radio eller tv. Om jeg er aleine i huset og får bestemme selv da.

Det har sikkert litt sammenheng med stressende jobbdager også disse ulydene. For stress er det. Og jeg takler det særdeles dårlig. På innsiden iallefall. Har bare lyst til å gi opp, krype under dyna igjen og bli der til jeg kan dette jeg jobber med. Men selv jeg skjønner jo at det ikke er sånn det foregår. Selv om det hadde vært en lettelse om det var fremgangsmåten!

Positive Marit (som jo er helt ukjent for dere) er blitt til ei negativ megge! Men etterhvert må det jo bli bedre dette her, hvis ikke så vet jaggu ikke jeg hva jeg skal ta meg til. På tirsdag hadde jeg lyst å bytte jobb til kassa på Rimi. Enkelt og greit. Jeg var så lei!! Fingrene, armene og skuldrene verka som fy og det er litt skummelt. For det har jeg aldri hatt problemer med før. Det er mye klikking i dette nye systemet og selv om det fins en del hurtigkommandoer så hjelper ikke det noe særlig. Får håpe det er stress som setter seg i armene også, slik at det går over når jeg blir litt mer oppegående.

En hyggelig nyhet er at jeg fikk igjen kameralinsa på garantien! Det er jo fullt lovlig å prøve seg, og denne ganga gikk det helt utrolig greit! Selv om ikke jeg skal ha æren for det. Jeg turte ikke gå med inn i butikken engang, for jeg vet jo at jeg har ramla med den. Og det smalt godt, selv om det ikke er noen merker på utsiden. Men altså, ny linse kom julaften, bare en liten uke etter at drømmemannen hadde levert den inn der han i utgangspunktet kjøpte den for halvannet år siden.

Fullt så fornøyd var jeg ikke med den samme mannen 2. juledag. Da klarte han nemlig å kjøre forbi en fotoboks, alt for fort selvsagt, så nå venter vi bare på en hyggelig giro i posten. Så egentlig gikk jo dette her opp i opp med linsa. Hadde faktisk vært billigere å tatt den på forsikringa. Selv med egenandelen på 1000 kroner!

Blogglysten er gått litt i hi for tia. Etter jobb orker jeg ikke noe og blir bare sittende her .. men jeg satser jo på bedre tider etter nyttår. 2012 må vel være mitt år, for 2011 ble jo absolutt ikke som jeg hadde tenkt meg. Men nå, nå kommer det der friske året, helt uten legebesøk og sykmeldinger, heteturer og annet dritt som har fulgt meg alt for lenge allerede.

2012 blir sikkert vendepunktet. Det året da jeg fant ut at det ikke var så galt å være middelaldrende likevel! Middelaldrende, det høres ille ut igrunnen. Men en er vel litt mer enn bare voksen når en er i overgangen og alt slår seg vrangt. Så det er vel bare å innse først som sist at det der trynet og den følelsen en har om morra’n, det er sånn en er blitt. Egentlig. Jaggu godt jeg fant meg en ny mann før elendigheta starta for fullt, selv om han til tider kan være ganske dyr i drift ..

;o)

6 kommentarer
    1. Du skrive på en god selvironisk måte og humoren ligger mellom linjene. Jeg har ikke merket overgangsalderen enda, tror jeg, men vet jeg nærmer meg og om jeg ønsker det eller ikke, så er jeg vel blitt middelaldrene jeg også, med mine 45 år. Og det var tungt og skrive – hehe
      Vi åpner armene mot 2012 og håper det gir oss mye gleder – Jeg vet jeg trenger det og sikkert mange med meg – klem

    2. Tror vi alle håper på et godt nytt år,selv må jeg leve med en ny lidelse :(den er kronisk og gir intens kløe og svie:(middelaldrende ja ikke alltid noe å trakte etter.Men men vi kommer oss nok gjennom det på linje med alle før oss,vi får tenke positivt så plagene våre føles mindre:))

    3. Hi hi hi du skriver nå veldig bra og levende da. Jada 2012 blir det superåret vi krysser fingrene for det!!!, nå skal jeg kose meg med en Irish coffee og Delfiakake!

    4. Som Solkro skriver kan jeg oxo se positivitet under overflaten, så den negative megga som du skriver forsvinner nok skal du se :o)) Jeg er heller ikke noen storblogger når jeg jobber, for når jeg kommer hjem etter en lang dag foran PC’n vil jeg helst bare sitte stille og slappe av å ikke gjøre noen ting. Vi tar i mot 2012 med et smil og åpne armer, så kanksje 2012 gjør det samme :o))

    5. Under alt det du skriver ser jeg positive Marit for du har humor og det skinner veldig godt gjennom i bloggen din:))
      Og blogg lysten er ikke alltid like stor hos meg heller:)
      Vi får entre det nye året å gjøre vårt beste hva mer kan noen be om?
      Klem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg