Mandagstema – jul

Jul for meg .. er ikke pakker som det kan se ut her.
Men det er gleden ved å ha mine rundt meg.
Når en ikke har så stor familie selv, så er det litt trist å måtte dele dem med den andre parten.
Men jeg skjønner jo at det er sånn det må være .. og dermed blir det igrunnen
bare jul annethvert år her i huset. Sånn på ordentlig.
Når ungene igjen får seg svigerfamilier så blir det enda sjeldnere,
men heretter skal de der årene planlegges litt bedre.
Sånn at vi kan reise vekk og bare hoppe over denne høytiden når vi ikke egentlig
har noen av våre aller nærmeste å tilbringe den med.

Bildene er fra i fjor.
Foreløpig er her ikke pynta så mye, men siden vi iallefall skal ha
ungene våre her til nissegrøt på lille julaften så må jeg vel bare ta meg sammen .. snart ..

Jul i huset blir det når innholdet i barskapet må vike plassen for alle nissene.
Og ja, før fredag så er de nok på plass!

:o)



12 kommentarer
    1. Ege: Det burde ha gått seg til for lenge siden. Jeg har hatt ungene annehver jul/nyttår i 12 år nå. Men noe blir en aldri vant til. Nå er de jo voksne egentlig .. Jaja, det kunne vært verre! Og har vært det her også for en del år tilbake, så egentlig er det vel ikke noe å sutre over heller. ;o)

    2. Fint at dere kan reise bort da. Gleder meg til jeg kan reise bort i julen jeg, når ungene ikke lenger har behov for at jeg er der i juleferien.
      Ha en flott kveld.

    3. Kozelige julebilder du har lagt ut :o)) Jeg har aldrig vært vant til å ha mange rundt meg på julaften, og velger faktisk å feire den alene. Familie og venner syntes dette er forferdelig at jeg skal gjøre det, men jeg velger det faktisk selv å har det helt fint med det. Så er det heller mange her på 1. juledag da jeg feirer min fødselsdag :o))

    4. Her måtte jeg si oi,utrulig fine bilder.Vi mennesker er forskjellige,selv synes jeg det er like hyggelig å pynte for meg selv og min kjære våre foreldre liker godt å være for seg selv også,men klart det blir en annen stemning når en er mange,
      Du får prøve og lage hygge for deg og til utkårede

    5. Noen ganger virker julen litt tom og overflødig, særlig om man ikke kan dele dem med nære og kjære.
      Men den kommer, uansett.
      Ha en fin mandag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg