En uke til lille julaften ..

Det går fort på mange måter, men fryktelig seint på andre. Jeg har vært borte fra jobb siden jeg kom hjem. Veldig festlig. Har ikke lest blogger, ikke blogga, nesten ikke sett verken på pc eller tv. Det kjennes nemlig ikke så godt ut i øyet/ansiktet, men nå kunne jeg ikke la være lengre.

Er jo viktig å prøve seg fram, før jeg skal tilbake på jobb. Hadde tenkt det skulle bli søndag kveld, men akkurat nå som jeg har sittet her og glodd ti minutter i skjermen så er jeg ikke helt sikker på at det er rett likevel .. Får høre hva de sier hos legen når jeg skal dit om noen timer. Legekontoret – mitt andre hjem! Godt de er så hyggelige der ute, men likevel synes jeg det begynner å bli en smule flaut hele greia!

Jeg føler meg som elefantmannnen. I halve ansiktet. Det kjennes forferdelig hovent ut, litt sånn kusma-aktig. Selv om øyet ser bedre ut når jeg kikker meg i speilen. Egentlig ser det ut som om rynkene også har forsvunnet, men så vel er det nok ikke, det tyder igrunnen bare på at synet ikke er helt som det burde være ..

Her er det grått, trist og blaut! Det regner og regner og det er overhodet ikke noe som likner på jul. Verken utenfor eller innenfor min dør. Bortsett fra noen små nisser og litt rødt nede i kjellerstua da .. Får se i løpet av helga om jeg får pynta litt mer. Julestemninga har ikke inntatt verken hjertet eller sjelen min i år og det er litt kjedelig egentlig. Bare to julegaver har vi kjøpt, så akkurat den biten av jula begynner vel å haste litt nå .. Selv om ikke jeg har den store julefeelingsen så må jo de andre få gavene sine ..

Det hadde vært så utrolig deilig å bare pakka kofferten og dratt herfra. Jeg fikk en idé om det, men så fikk ikke drømmemannen fri. Sjefen hans sa det var ok, men de på personalkontoret satte seg på bakbeina. Der i bedriften gav de ikke ferie på forskudd, så da så. Kan ikke fatte at det skulle være så forbanna vanskelig når det var ok for den han jobber nærmest med. Vet jo ikke helt om jeg hadde fått fri heller, for min 2011-ferie er jo også brukt opp, men jeg har iallefall ikke noen overordnede som sier nei bare sånn for prinsippets skyld. Jeg er overbevist om at min sjef hadde sagt ja, om han bare hadde fått kabalen til å gå opp med de folkene som er på jobb i utgangspunktet.

Min søster og forloveden skal til Egypt. De reiser mandag. Flyet jeg hadde sett meg ut gikk tre dager etter. Dermed hadde jeg liksom tenkt å bare ringe ho på julaften og spørre om vi skulle spise middag sammen .. Åh! Så gøy det hadde vært! Bare si sånn helt plutselig at vi var på et hotell en times tid fra der de bodde. Men den planen kræsjlanda hardt og brutalt!

Jeg har enda ikke fått sett ordentlig på bildene fra Polen. Det er sykt seint til meg å være. Men jeg har nå iallefall fått sortert dem i mapper på pc’n og det lille jeg har sett ser ikke bra ut. Det er jo milevis forskjell på mobilbilder og kompaktkamerabilder når en sammenlikner med de som er tatt med speilrefleksen. Jeg må fortest mulig få fatt i ei ny linse!

Dessverre hadde jeg en egenandel på 1000 kroner på den reiseforsikringa. Nå har jeg oppgradert, det hjelper jo ikke på den skaden jeg allerede har fått, men en vet jo aldri når neste uhell er ute. Dessuten kosta det nesten ikke noe. For en gangs skyld er det litt irriterende at ikke forsikringsagentene her har ringt og mast om tilleggsforsikring og oppgradering. Sånn som i mange andre tilfeller. Så mye som vi reiser så er det jo igrunnen rart at vi ikke har hatt behov for hjelp derfra før. Men noe må en jo ha flaks i også ..

Ønsker dere en fin dag, og om noen har litt julestemning til overs .. send den gjerne sørover! :o)

5 kommentarer
    1. Hei, sku gjerne sendt dej litt julestemning. Te tross for regn og sommartemperatur so kjenne er jula på kroppen. Kanskje du sku prøve følgjande; legg dej ned på golvet, beina høgt, agurk på augene..agurk kjøler ned og reduserer hevelse..og med litt av den julemusikken du like. Kan vere verdt eit forsøk…..:-)

    2. Hadde sikkert vært helt toppers å komme seg til sol og varme denne jula. Den er jo sågrå og trist og våt. Har ikke julestemning jeg heller, men håper den tar seg opp når vi reiser på fjellet den 23. desember. Har ikke sjekket om det er noe snø der oppe på Beitostølen,men håper det er litt hvitt og noen kuldegrader når vi ankommer.
      Ønsker deg virkelig en god bedring, og håper du snarest er frisk og rask, synes du har fått mer enn din dose denne høsten.

    3. Dårlig med snø her hos meg men tar du bilen og hengeren litt lenger opp i dalen så har de visdt over meteren, gjett om jeg er glad jeg bor langt sør hihi 🙂 men for all del, kvitt på julaften vil jeg ha !
      Kikket også på sydenferie, frister med en tur før neste kne, men kanskje bedre etterpå. Lykke til med auge ditt, høres ikke godt !

    4. Skulle så gjerne sendt deg litt julestemning,har no fått litt av den jeg da.
      Kan ikke annet enn å ønske deg god bedring så haåper jeg att dagene dine snart blir litt bedre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg