Bønnhørt?

Jeg har jo funnet ut at jeg ikke kan gi etter for lysta om å bare bli liggende i senga. Selv om dagene på jobb er helt grusomme. Det går mest ut over selvfølelsen og det der takler jeg uhyggelig dårlig. Men jeg håper på bedre tider. Snart. Det er jo tross alt dette jeg lever av og hjernecellene kan jo ikke ha gått av med pensjon enda. De er jo ikke 50 år engang!!

Frustrerende og forferdelig er det. Jeg har slitt med å komme meg avgårde om morra’n. Det meste i meg har stritta i mot egentlig. Men jeg kan jo liksom ikke bare gi opp heller, dessuten har jeg nok sykefravær om jeg ikke skal finne på noe også ..

Jeg er ei sinke og hater det! Jeg føler meg så totalt mislykka. Men det er jo ikke bare meg det er noe galt med heller. Systemet har litt innkjøringsproblemer og mye funker ikke som det skal. I går satt jeg halve dagen uten å få gjort noe, fordi sidene bare låste seg eller programmet klappa sammen sånn rett som det var .. Ikke kan jeg sette opp farta heller, når alt endelig fungerer igjen, for den effektiviteten forsvant jo sammen med vårt gamle produksjonssystem ..

Men i dag er jeg altså hjemme. Har tilbragt natta på doskåla etter en kjempekoselig juleavslutning med syforeninga uten en tråd. Først delte jeg ei flaske vin (ja tenkt det du, og jaggu var den ikke vond heller) med ei av de andre, så var vi ute og spiste julemiddag på en av byens restauranter. Hele gjengen på seks, godt polstra, middelaldrende kjærringer. Var hjemme før 22.30, ei skjebelig tid når en skal på jobb dagen derpå. Noe jeg altså trodde jeg skulle til litt utpå morrakvisten i dag.

Kanskje frustrasjonen over jobbsituasjonen min har satt seg i magen også nå? Kanskje det er en måte naturen ordna opp på slik at jeg skulle få en dag hjemme, bare for å finne ut at det ikke var noe å trakte etter det heller .. Ikke vet jeg. De tre andre som spiste det samme som meg er fortsatt like friske, så da kan det jo ikke være maten det var noe galt med. Satser på at det glir over snart .. uansett må det vel snart være tomt inni der?

Joda, det hadde vært bedre å vært på jobb, jeg innrømmer det. Selv med alle problemene som hører med en normal arbeidsdag nå for tia. Her er det bare meg og bikkja og igrunnen så kjeder jeg meg allerede .. sulten er jeg også ..

6 kommentarer
    1. Anne Marie: Takk for det Anne Marie. Er bedre i dag og skal på jobb. Vet ikke hva jeg skal gjøre med alle disse hverdagene. De som var så fine, før jeg ble så stusselig, sykelig og utstlitt hele tiden. De som drømmemannen gjorde til en fest. Det gjør han jo forsåvidt enda, det er bare meg som ikke orker å være med på festen ..

    2. Gode tanker sendes i bøtter og spann herfra. Det går magetrøbbel, men kan være nerver kombinert med osv osv – ofte setter jo følelsene seg i magen. Det er ikke gøy å ikke ha lyst til å gå på jobb, og når dagene er en lang, lang motbakke. Har du noen løsning på hva du kan gjøre for å få en bedre hverdag? Er jo flest hverdager i livet og da skal man ha det så bra man kan.. Håper du får en fin kveld og en god natt, og at morgendagen kanskje er litt bedre. AM

    3. Huff. Her var det ikke mange positive tanker hos deg. Skjønner hvordan du har det, for jeg har vært igjennom det samme selv. Men en mager trøst oppi elendigheten er at når man har nådd bunnen, så er det bare en vei, og det er opp.
      Jeg sender deg gode tanker, og håper at dagene dine etterhvert vil bli fullt med gode opplevelser og at motstanden som du opplever vil opphøre.
      STOR KLEM

    4. Uffda, håper det bedrer seg snart.. Synd at du sliter sånn for tiden, det må tære masse på kreftene dine. Ønsker deg en fin dag uansett, klem 🙂

    5. Uffda jeg føler med deg det der er bokstavligtalt noe dritt, jeg må si at det at du hangler deg gjennom dagene og føler deg pjuskete er ikke bra. Jeg vet at jeg har sagt det før men bytte av lege er viktig for du må finne en du kan ha ” kjemi” med som tror deg og ser deg for den du er.Du er alt for ung til å føle deg gammel for å si det sånn.
      Hva med privat lege finnes det noe sånt i Kristiansand område?
      Ja du får ha lykke til idag 🙂 Håper dritten gir seg
      Goe knib

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg