Jula sniker seg innpå

Til og med hos oss har det kommet inn litt rødfarger og julepynt i løpet av helga.
Foreløpig bare i kjellerstua og ganga da, men det er jo en begynnelse ..

I går hadde vi mine barn, med barn og kjærester på middagsbesøk.
Pinnekjøtt, etter sønnens ønske. På en måte ble dette hans julefering med familien i år.
Onsdag reiser han til sjøs igjen. Skal mønstre på i Aberdeen i Skottland.

Det blir litt rart å ikke ha han hjemme i jula.
Samtidig som jeg har hatt så mange rare julefeiringer de siste 10-12 årene i mitt liv
så dette blir garantert ikke den verste. Nå har jeg jo i det minste drømmemannen ved min side.
Hva vi skal vet jeg ikke foreløpig. Våre barn skal være hos den andre foreldren i år,
så sånn er det med mine og dine .. og ingen våre ..

Hadde det vært opp til meg ville jeg bare reist vekk og hoppa over hele greia
Om det hadde vært noen feriedager å ta av vel og merke.
Men det er det ingen av oss som har.

Tror snart det er på tide å finne senga.
Kanskje jeg er heldigere med dagen i morra ..

God natt.

8 kommentarer
    1. Gubben og 13-ten og jeg feiret juleaften alene hjemme ifjor. Vi hadde ordentlig julemiddag, pyntet oss og gav hverandre gavene under kaffe/kaker. Jeg koste meg veldig, slappet ordentlig av uten gjester og skiftet til koseklær med sofaen og TV. 13-ten og gubben syntes det var litt rart bare oss, og litt kjedelig også. Men etter at alle pakkene var utpakket hadde hun her enn nok med de og koste seg veldig, selv om hun gjerne ville hatt noen flere barn der.
      Jeg slappet skikkelig av og syntes det var helt toppers. I år reiser vi på fjellet sammen med farmor og farfar (mine svigers), og det blir sikkert koselig.
      Det blir nok en rar julaften for deg/dere uten barn, men samtidig så er det vel utrolig deilig å slippe ta hensyn til gjester og å påse at alle har vått og tørt og er fornøyde.

    2. Heia Marit
      Det virker som om du er litt lei deg for tiden ,men sover du nok det er mange som blir trøtte å leie av alt hvis de har søvn manko. Synes ikke at det er greit at du hangler sånn for du fortjener å ha det bedre.:)ønsker deg en god dag:)

    3. OKBente: Jeg øser jo ikke alt dette som skrives her ut over drømmemannen. Og jeg har masse å være glad for. Ikke minst mannen og ungene mine. Men det hjelper ikke så mye når en ikke orker noen ting omtrent .. Vet jeg er negativ. Men takk for at du kikker innom likevel. :o)

    4. Ser du begynner å få det julete og koselig. Du får kose deg med drømmemannen i jula, men jeg kan godt forstå at det må vere vanskelig med sånne delinger av barn i høytider

    5. Du skriver godt! Du tek gode bilder! Det e mitt komplement te dej! Jada ej veit du har ikkje bedt om det, men uansett no he du fått det:-) I dagane som gjenstår av året 2011 syns ej du skal kvar dag skrive ned på papiret, samt fortelje det til drømmemannen din ein ting du er takknemlig for, glad for og eller fornøgd med. Fyste dagen vert det ein ting, neste dag vert det 2, osv. Ej e overbevist at det vil hjelpe på humøret, motivasjon og gi positiv energi. For nett no syns ej du e litt for mykje negativ. Kanskje e det det som e meininga di at me skal syns, men ej syns du e litt for grinete no om dagen. Klem frå Bente:-) PS. Ej les bloggen din omtrent kvar dag og tenke fortsette med det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg