Litt fraværende for tia

Hei, og god lørdag til dere. Her går alt i ett for tia. Etter jobb er jeg halvdød og har ikke energi til noe som helst. Men så kan jeg ikke la vær heller .. så når helga kommer er jeg helt utslitt. Forferdelig kjedelig, men det kan vel bare bli bedre. Snart.

I går var vi på julebord. Det var en slitsom, men hyggelig affære. Må bare innrømme at det var godt å komme hjem igjen rundt midnatt. Da de andre gikk på byen tok vi taxi hjem. Det var ikke jeg som absolutt ville avslutte kvelden, bare så det er sagt, men drømmemannen. Jeg vil jo ikke fremstå som ei sinke, da er det bedre å bite tennene sammen og stå på til en kollapser .. Lurt? Nei, jeg vet jo at det ikke er det, men det er den enkleste utveien.

Ellers har jeg endelig fått en antibiotikakur. Håper at det kan hjelpe, for formen er som den har vært de siste månedene. Temmelig laber. Var på Røntgensenteret i går og fikk fotografert lungene, får vel svaret til mandag. Tviler på at det er noe galt der, iallefall ikke lungebetennelse, for det tror jeg hadde kjentes verre ut enn dette. Har jo hatt det tidligere, og da har det vært mye tyngre å puste, men det er jo greit å få sjekka det litt. Siden jeg ikke blir kvitt elendigheta. 

Heldigvis var jeg ikke fullt så lamma i hodet som jeg trodde! På jobb løsner det litt nå. Hurra for det!! Jeg vil ikke påstå at jeg har sett lyset, men det har blitt litt bedre de siste dagene. Mye er sykt tungvint, til tider fryktelig frustrerende og jeg hater å være ei sinke. Men det kommer seg .. :o)

Resten av helga vår er fylt med familieære aktiviteter. Vi skal ha vårt yngste barnebarn på overnatting for aller første gang. Han blir ett om ei uke, og jeg er veldig spent på hvordan dette skal gå. I ettermiddag skal vi en tur til svigers og i morra skal vi feire litt jul med mine barn. Sønnen reiser til sjøs igjen onsdag og blir der til over nyttår. Det blir merkelig, og litt trist. Sikkert enda verre for han som skal sitte ombord i en båt og være borte fra hele familien for aller første gang. Faren og jeg er jo vant til å ha han annenhver jul/nyttårsaften i årevis, så vi er jo på en måte vant til det.

Får vel komme igang her. Av med joggebuksa, på med noe mer presentabelt. Av med det trøtte morratrynet, på med kamuflasjen  .. Puuuh. Innimellom savner jeg det å være ung og sprek og fjong, uten å måtte anstrenge seg. Men plutselig var den tia over for min del. Uten at jeg helt kan fortelle når det forsvant. Vekk er det iallefall. For lengst.

Kos dere med julegaveshopping eller hva det nå er en bedriver på en dag som dette. Jeg har igrunnen ikke kommmet så veldig godt igang med de der juleforberedelsene foreløpig .. men jula dukker nok opp uansett. Den pleier liksom det, og på en eller annen merkelig måte så pleier nisser og julegardiner og det meste være på plass innen den 24. Hvert eneste år.  ;o)

4 kommentarer
    1. Anonym: Hei på deg “bittelitt”. :o) Takk for positiv kommentar til meg, og takk for linken jeg så du hadde på siden din. Ikke verst å komme på forsiden til noen jeg ikke visste fantes engang. Den tar jeg til meg.. Barnebarnet er lagt og sover. Nå er det snart litt middag på gang for drømmemannen og meg.
      God helg til deg også.

    2. Her går det i en blanding av sykehus, fysio og min store glede for tiden, sømmen :)) været er noe….men det vet du jo for vi har vel samme været, jula kjem om vi er klar eller ikke, kaker og pynt kommer pø om pø :))sønnen din(og du) overlever nok, men ikke kjekt første jula uten mamma og det som er hjemmevant, god mat og selskap får han jo, men allikevel.Synes det var grusomt første gang jeg måtte sende småjentene mine på flyet for at de skulle feire jul hos faren, men men , må man så må man
      Klem Grete

    3. Kan det være mycoplastmalungebetennelse du kan ha? Det er det veldig mange som har om dagen og det varer lenge, ofte 2-3 mnd om en ikke får behandlig. Så koeselig med overnattingsbesøk av en liten en. Det blir sikkert veldig koselig

    4. Hei! Jeg er reltativ ny her i bloggverden og famler meg fram fremdeles både med dette og hint. Men har fulgt bloggen din en stund og med meget stor fornøyelse. Skjønner at dagene er stri innimellom, men du KAN virkelig underholde i allefall! Om det er noen trøst. Fattig kanskje .. Du er et friskt pust blant alle hvite og lykkelige interiørblogger hvor de ene til forveksling er lik den andre. Troverdig og fornøyelig er du. God helg og kos deg med barnebarnet. Livets dessert sies det:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg