Det går på selvtillitten løs

Jeg snakker om dagene på jobb. Det nye systemet. Følelsen av å ikke kunne en dritt. Være den treigeste av alle. Omtrent ikke kunne en eneste hurtigkommando så en blir sittende
der og klikke og klikke og KLIKKE!!

Faen, jeg bare hater hele greia. Tenk om det ikke blir bedre etterhvert heller? Tenk om jeg rett og slett er blitt så DUM at jeg ikke klarer å få inn dette her. Det føles sånn. Akkurat nå.

Jeg gruer meg ikke til å gå på jobb. Men når jeg kommer dit har jeg bare lyst til å snu i døra omtrent. For det er ikke noen givende timer dette. Det er reine torturen.

Tror ikke jeg har vært spesielt tunglært før i tia. Har nok ikke vært den mest lærevillige personen heller, men det er helst fordi jeg er så redd for å drite meg ut. Likevel lærte jeg ganske kjapt. Kan ikke merke noe til det nå. Snarere tvert imot. Trodde en måtte bli litt eldre enn 48 år før en var gått ut på dato på dette viset ..

Det er helt greit å prøve og feile litt. Men helst når ingen andre ser det. Å prøve på nye ting, ting jeg ikke kan, har aldri skremt meg. På hjemmebane. Jeg ble ganske oppegående og selvstendig etter at mitt første ekteskap havarerte. For jeg skulle aldri, aldri bli avhengig av noen mer i hele mitt liv. Men da var det sånn prøving og feiling i det skjulte. Det kan være ille nok det også, men dette her tar kaka! Herregud så teit jeg føler meg!

Kanskje hjernekapasiteten blir nedsatt av smertestillende og hostedempende tabletter? For jeg er ganske studd av sånt når jeg ankommer jobb. Ellers hadde jeg sannsynligvis hosta meg ihjel. Eller blitt tatt av dage av kollegaer som ikke orka mer bråk. Sannsynligvis hadde det vært det beste alternativet nå ..

Nei, jeg får vel finne senga. I morra kommer nok en dag, eller den er vel igrunnen kommet allerede. Men jeg har litt å gjøre, før jeg igjen skal tilbringe en kveld i nyhetsommet med looser stempla over hele meg. Derfor er det er sikkert en fordel å prøve å få litt søvn litt kjapt ..

Å sove vekk livet var bare tull, mente jeg før. Slikt kunne en gjøre når en ble gammel – for min del tror jeg det betyr NÅ! Jeg er gammel. Jeg er en akterutseilt tulling som ikke er brukbar til noe som helst. Verken på jobb eller på hjemmebane. Det føles ikke bra i det hele tatt akkurat nå ..

Egentlig har jeg bare lyst til å grine.

6 kommentarer
    1. Oj….dette er ikkke ei dame i sin beste alder som taler…for det er nettopp det du er..i din beste alder…dettte tilhører nok både hormonelle ting og dagsform….ønsker deg masse energi tilbake, og positivitet… det siste må man virkelig jobbe for innimellom..alle og enhver..øvelse gjør mester..klemmer fra Monica.

    2. Idag har du det ikke greit, ser jeg.. Ikke greit å føle det sånn, men selvsagt er du ikke verken treig eller en looser! Jeg tror at det handler om at du ikke greier å konsentrere deg pga alle plagene dine for tiden. Believe me, dette går over og du vil oppdage at hjernen er helt som før. Du er en lynskarp dame i din beste alder som er i overgangsalderen. Jeg føler virkelig med deg, håper du snart vil se lysere på ting. Klem 🙂

    3. Hei
      Det er nok formiddag når du leser dette, ser jo at du ikke har det bra og det er ikke fordi du er gammel men du hangler med helsen og da føler du deg gammel, når dette går over vil du finne en ny vår. Det er jeg helt sikker på:) gir deg goe knib og ønsker deg en bedre dag imorgen.

    4. Pust dypt og ta det helt med ro. Du er dessuten helt sikkert ikke den eneste som ikke får til.
      Klart du får til. Ta bare den tiden du trenger.
      Lykke til jeg krysser fingrene for deg i dag. Det går HELT sikkert bedre i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg