1. søndag i advent

.. og jeg vet igrunnen ikke hvor adventstaken befinner seg. Ikke har jeg tenkt å leite etter den heller, i dag. Gidder ikke. Men jeg har kjøpt 16 lilla lys til lysekronene her, så jeg kan vel bare tenne et av de? Eller så hopper jeg over hele adventstiden og går for julepynten og nissene med en gang .. sikkert like greit. Og det er vel det samme om lysene en tenner er hvite, røde eller lilla. Det er jo koselig med stearinlys okke som. Det er nesten alltid et lys eller tre som brenner hos oss.

To nye nisser er kommet i hus. Men de ligger foreløpig på spisebordet. De resterende 68 er i kassene på loftet. Men det er kanskje på tide å tenke på de snart. Om de skal komme på plass før jula er over .. for de blir ikke stående så lenge her i huset. Det er bedre å kose seg med julepynten før jul, enn etter. Da er det liksom slutt. Rett etter nyttårsaften.

Jeg er kjempetrøtt etter en kveld hos svigers. Så det er vel bare å konstatere, nok en gang, at formen ikke er helt toppers. Men om 7 timer skal jeg på jobb. Kan jo ikke fortsette å bruke egenmeldinger og flere feriedager har jeg ikke. I år. Dessuten synes jeg at jeg har brukt nok ferie på sykdom, så det der har jeg heller ikke lyst til å fortsette med. Når legen mener jeg ikke feiler noe mer enn en forkjølelse så er det vel bare å stå på da. Til det gir seg. Eller til jeg er helt på felgen igjen. Kanskje jeg bare er sånn, kronisk forkjølet ..

Hadde jeg vært en nikotinslave så ville alle plagene mine garantert blitt hengt på det. Legene jeg har vært hos spør alltid om jeg røyker. Når jeg slutta? Har jeg aldri røykt?? Eeeeh .. neivel, det er bra. Åsså vet de igrunnen ikke hva de skal si før de har fått samla seg litt. Snålt det der. Jeg tror faktisk den røykinga får skylda for mye som burde vært hengt på andre ting.

Vi hadde en kjempekoselig ettermiddag/kveld hos svigers i går. Deilig pinnekjøtt og enda bedre kake. Yupp. Kan ikke si at jeg begrensa inntaket så veldig. Igrunnen er jeg mett enda .. Jada, det er snart nyttår! Mulig det er tiden for et nyttårsfortsett? Noe jeg egentlig slutta med for maaaange år siden

I dag merker jeg godt at vi bor på en topp! Det er like før huset letter og den store grana på utsiden ser ut som en enorm trussel for stuevinduet i vindkastene. Tja .. da hadde jo forsåvidt juletreet vært på plass, sånn helt uten anstrengelser. Kanskje ikke så dumt ..

På hytta er det sikkert enda verre. Men regner med at badestampen står støtt der ute på kanten, den har jo tross alt overlevd en vinter der allerede. Utemøblene som ikke er stabla inne i hytta er bundet fast. En har da litt erfaring etter årevis på toppen. ;o)

2 kommentarer
    1. Hei
      Det var jo kjekt å høre at besøket ditt hadde gått bra og at du ikke stresser (nissene dine likte jeg) her blåser det også kraftig og strømmen kommer og går . Vi får håpe det vinden løyer og at minst mulig blir ødelagt. Ha en kos dag innomhus:)

    2. Så vinden har kommet til dere nå. Her er det sludd, men fortsatt like grønt. Det er mye som skulle vært endret i helsenorge, det forkuseres så ensporet, mennesket er en helhet, men det kan ikke norske leger så mye om, desverre,

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg