Immunforsvar i god stand ønskes kjøpt

Da jeg var hos legen for et par dager siden spurte han om både det ene og det andre. – Har du feber? – Verker du i kroppen? – Har du vondt i ørene? Tja .. hva svarer man på det, sånn at det ikke skal høres så alt for teit ut? For når en har levd med heteturer tett i tett i en hel evighet, har vondt i alle ledd og kroppsdeler nesten hele tiden, har hatt øresus i over 15 år, som blir ekstra ille når ikke alt det andre funker .. ja da er det egentlig ikke så lett å finne ut hva som er galt. Om trøkket i ørene kommer fordi alt har toppa seg litt akkurat nå, eller om det er noe annet ..

Denne uka har jeg stått opp en time tidligere enn jeg trenger. Og vel så det. Selv om jeg mest av alt har hatt lyst til å bare bli liggende der under dyna til det gir seg. Men jeg vet jo at det meste pleier å bli bedre utover dagen. Som jeg også fortalte ungene da de peip og ikke hadde lyst å gå på skolen. – Ut med deg! Kom heller hjem igjen om det ikke har gitt seg etter et par timer .. Jeg er visst bare sånn, vil prøve før jeg gir etter for elendigheta, helst både en og tre ganger. Stå opp, sleng innpå noen piller, nesespray, slimløsende, dusj og stell deg ferdig .. så er det kanskje ikke så ille likevel ..

Det har gått på et vis. Trynet som har sett begredelig tilbake på meg i speilet har jeg bare forsøkt å fortrenge fortest mulig. Uten briller, og på litt avstand, er det jo ikke ille. Jeg har i mitt stille sinn håpt at alle på jobb egentlig ser litt dårlig de au ..

Det er måte på hvor lenge en orker å gå sånn og hangle. Det tapper både humøret og andre ting. Som det ikke er så overflod av fra før av her. Selv om jeg følte at det hadde kommet seg betraktelig i det siste. Nå kjenner jeg at jeg snart har fått nok. Igjen. Men hva er liksom alternativet? Frisk blir jeg tydeligvis ikke. Iallefall ikke så mange dagene i strekk. Immunforsvaret mitt er på bånn! Uansett hva jeg gjør og kjører innpå av ting og tang som sies å skulle styrke denne fraværende delen av meg så hjelper det ikke en dritt! I går hadde jeg en lang tur i raskt tempo med bikkja, og det er vel det som tok knekken på resten av det som var igjen her. Noen ganger har jeg bare lyst til å grave meg ned ..

I går kveld gravde jeg meg ned i dyna før klokka 22!! Det skjer neste aldri. Drømmemannen var overlykkelig for at kjærringa måtte kaste inn håndkleet. Så slapp han å sitte lengre i sofaen og smelle hodet i veggen hver gang han sovna. Jippi! Vi skulle endelig legge oss på et tidspunkt som passa han! 

Fikk karra meg avgårde til jobb i dag igjen. Selv om jeg visste det før jeg sto opp at dette var dagen jeg burde holde senga. Likevel måtte jeg bare prøve  .. sånn er det bare. Jeg holdt ut en liten time, så bar det rett hjem til puta og teppet og sofaen. Og poooof, der sovna jeg som en stein helt til drømmemannen kom hjem fra jobb.

I kveld skal jeg egentlig ut med jobb. Tapas og øl og gode kollegaer, interessante foredrag og enda mer øl. På CB-kjelleren. Jeg har gleda meg. I fjor var jeg også med, men da var jeg så fraværende at jeg luska meg ut igjen nesten før det hadde starta. I kveld må jeg visst bare holde meg hjemme i sofaen helt fra børjan. Forferdelig irriterende dette!!

Går det an å sove av seg slike heftige virusangrep tro? For da satser jeg på å sove frem til søndag morra egentlig. Søndag begynner jeg på jobb en time før barne-tv. Og skal være der til midnatt. På et nytt system som jeg nesten ikke har fått øvd meg på .. men trøster meg med at jeg sikkert er frisk som en fisk innen den tid.

6 kommentarer
    1. Så kjedelig Marit 🙁 syns vel du har hatt dosen med sykdom nå..Masse klemmer og God bedring fra meg !

    2. god ettermiddag
      du skriver med en snert av humor som vanlig,jeg skulle ønske jeg kunne sende deg noe på resept du kunne bli frisk av men har dessverre ikke svaret:)Stell pent med deg selv så får vi håpe på bedre tider:))

    3. fruensvilje: Takk. Ja, hadde jo tenkt å ta den i år også (tok den i fjor etter å ha hatt svineinfluensa året før og nesten havna på sykehuset). Men i år har jeg jo hanglet siden midten av september, så jeg har ikke vært frisk nok til å få den sprøyta! Men jeg tror igrunnen ikke jeg har influensa heller. Innbiller meg at det hadde kjentes enda verre ut ..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg