Ikke noe skal være uprøvd

Tro for all del ikke at jeg bare sitter her og GODTAR all elendigheta med denne overgangen. For det gjør jeg ikke. Jeg har forsøkt, snart alt som fins, av ting som muligens kan hjelpe. Ikke alle merker, men akkurat hvilken produsent som har fått pillene/produktene ut på markedet kan vel ikke ha så mye å si.

Det siste jeg har forsøkt over noen uker nå er Nyco. Jepp, du hørte riktig. NYCO, som pappa alltid hadde i kjøkkenskapet for magetrøbbel. Eller noe. Ikke vet jeg. Husker bare at det var noe
som alltid var i huset, så en eller annen funksjon må det jo ha hatt. Regner jeg med.

Nå har altså Nycoen inntatt mitt hus også. Både på kjøkkenet og badet. Bare sånn at jeg skal være helt sikker på å få det i meg og ikke glemme det. Jeg er flink sånn nemlig. Piller er ikke helt mi greie, heller ikke kosttilskudd og andre finurligheter som skal hjelpe for det meste. I følge reklamen. Men det siste året har jeg faktisk vært flink der også. Ved hjelp av nøye planlegging og piller og sånn på badet, kjøkkenet og i veska. Sånn at det liksom ikke skal være en eneste grunn for at jeg ikke får i meg dagsdosen.

Nyco ja, ei venninne mente det hadde hjulpet så på hetetoktene. Det var noe ho helt tilfeldig var kommet på i forbindelse med en skikkelig dagen derpå feelings. Så dermed kunne jeg jo ikke la det heller være uprøvd. Nycoen altså, ikke dagen derpå, for den sistnevnten der vet jeg er uten noen funksjon. Bortsett fra at en lover seg selv å aldri, noensinne, drikke mer resten av livet .. og det holder helt til neste fest!

En full kork Nyco i et glass vann, tre ganger daglig skulle gjøre underverker. Jeg som ikke engang liker farris, og annet vann med kullsyre, har svelga og svelga denne Nycoblandinga så det omtrent bruser ut av ørene!

Men er noe blitt bedre av den grunn? Nope .. alt er som det har vært .. det bare skvalper litt mer når jeg beveger meg ..

Nå venter jeg på nye piller i posten. Noen som etter sigende hadde gitt en arbeidskollega av min søster et helt nytt liv! ALT var blitt bedre, såpass at ho likegodt hadde slutta med hormonene ho hadde gått på en god stund. Så kanskje det er håp for meg også?

Men først er det mandag. Slett ikke en dårlig start på uka for meg. Helga har vært god, søvn har jeg fått sånn nesten nok av iallefall, kjærligheten blomstrer.

Jeg har vært forferdelig svett, klam og varm hele helga. Mulig det ikke var så lurt med den festen, sånn sett i forhold til termostaten. For andre ting derimot var den nok veldig perfekt. Jeg har det bra og håper dere har det samme.

:o)

10 kommentarer
    1. lulltove: Løping og spinning kan jeg ikke pga. lymfødem i beina .. ikke lurt å gå så langt av ganga heller, men klarer ikke å la vær alltid. Akupunktur har jeg hørt har hjulpet andre, men har ikke turt enda. Det er ukjent og skummelt liksom ..

    2. Det eneste som har hjulpet meg er akupunktur. Det fungerte veldig, veldig bra. I tillegg er det bra med aktiviteter der en naturlig svetter mye, sånn som løping, spinning mm 🙂 (Lurt å finne en akupunktør som har skikkelig utdannelse, det er mye rart der ute )

    3. OKBente: Takk for tips. Vet jo igrunnen det der med trening, det er bare så sykt vanskelig å komme avgårde når en er helt utslitt. Er på mange måter bare glad for at jeg klarer å holde meg på jobb innimellom. Men det hjelper å gå en lang tur også, selv om det kanskje ikke blir sett på som trening.
      Fotsoneterapi har jeg bare hørt om, aldri forsøkt og vet igrunnen ikke helt hvordan det foregår engang.

    4. Mine råd;
      fotsoneterapi og trening! Trening hjelper kanskje ikkje på svetting, men det hjelper omtrent garantert på genrellt velvære og derfor også på humør:-)

    5. Nyco ja det er noe av det jeg ikke har prøvd.Jeg utdannet meg til aromaterapeut for 28 år siden og har ikke brukt noe av dette . Men har du prøvd å ta aromaterapi for plagene,jeg har jo lest at du tar lymfedrenasje hvis jeg husker riktig. Hvis min husk er korrekt og det er den ikke alltid så var det lavendel,salvie og cypress forholdet husker jeg jo ikke men at dette blandes i druekjerneolje og masseres på hele kroppen. Kan du avse noen kroner anbefales det å gå til en seriøs utdannet aromaterapeut.Vi er forskjellige og derfor hjelper flere ting noen og andre ingenting.Håper du får en god dag:)

    6. Nyco husker jeg fra min barndom også, det var visst bra for det meste. Håper de nye pillene hjelper deg, dette må være slitsomt… Glad jeg er over denne perioden i livet. Ha en fin dag! 🙂

    7. God morgen! Nyco ja, det hadde pappa oxo i skapet. Vet ikke helt hva han tok det for, men husker som liten at det kilte så morsomt på nesen når det freste i glasset. Får håpe det hjelper deg :o)) Ha en fortsatt fin dag!!

    8. Nyco skal visstnok hjelpe mot treg mage/oppblåst mage. Jeg har prøvd det en gang for mange år siden og kasta opp ! tror ikke at det var meninga ting skulle komme den veien men men….
      Ønsker deg som vanlig lykke til, hjelper så lite og ingen gode råd dessverre. Ha en god dag åkke som :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg