Så var det den søvnen da ..

En kopp te gjør sikkert susen skal du se. For nå har jeg gitt opp den søvnen for i natt. Får da være måte på hvor lenge en skal ligge der nede og vri seg før det blir nok .. og nå kom jeg til det punktet.

Dette her er dritkjipt egentlig. Et par dager her, eller netter heter det visst, har vært ganske bra. Egentlig. Kommer jo litt an på hva en sammenlikner med, men altså, jeg synes det gikk bra i det minste. Og så tok det brått slutt! Igjen. Fanken, jeg blir så forbanna! Men det hjelper jo ikke for en dritt det heller.

Er det mulig å føle seg ensom under en dobbeltdyne? Ja, absolutt! Jeg kan jo ikke ligge der og knege meg innpå drømmemannen, for det hjelper jo ikke for noen om ingen av oss sover. Så dermed forsøker jeg å ligge så langt vekk som mulig og likevel ha litt dyne selv også, i det minste litt på den ene siden ..

Men nå har jo ikke mangel på dyne den helt store konsekvensen for denne varme, svettte, ekle kjærringa. Så det er ikke der problemet ligger. Og dyner har jeg nok av om jeg har tenkt å gå til det skrittet og skille oss helt om nettene .. men da kan jeg jo nesten likegodt sitte her oppe i sofaen og tenke på hvor godt alt var før denne overgangen slo til for fullt.

De siste nettene har jeg faktisk kjent litt på det der med at det blir kaldt “i midten”. Den midten som jeg skrøyt sånn av at ikke fantes i vår seng. For der lå vi jo, krølla sammen, om hverandre, inntil hverandre hele natta gjennom. Men det var da .. nå er alt bare trist som faen .. det er vel helst det som er problemet, ikke kulda.

Så blir jeg jo litt deppa for det også. For jeg vil jo ikke ha det som dette. Jeg vi ha det som før! Nå er det bare deprimerende hele greia, og spesielt nettene. Og egentlig har jeg ikke engang lyst til å legge meg når natta begynner for normale folk.

Jeg begynner å få lakenskrekk – igjen. Og søvn er faktisk ikke oppskrytt. Det er dessverre utrolig viktig for at en skal fungere i hverdagen. Har jeg funnet ut. Gang på gang det siste året.

Likevel sitter jeg her ..

14 kommentarer
    1. Hei, du skriver ganske artig må ej seie. Du e tydeligvis ikkje fornøgd, men likevel du fe mej te å smile:-) Siden ej he trent mykje siste 5 månadane ja so he ej funne ut at fleire gongar he måtta innrømt at ej trenger å legge mej…for å sove. Kanskje gjere du det allereide, men kanskje vil det hjelpe gå ein god tur ut på kvelden før du skal legge dej. Ta med drømmemannen! 🙂
      Ein annen ting ej prøve når ej kjenne ej e litt trøtte, men litt tidleg legge sej; gjere alt klart til å legge sej; tenna e pussa, sminken e vaske vekk og senga gjort klar og so sett ej på ein film eller ei krimepisode på tv..då verte ej trøtt…då e det berre med halvopne aue og rulle sej inni senga. Skjønt dei gongane ej må på do…ja då verte ej fole våken..so då e løpet kjørt for ei stund…. Uff, nei det skal ikkje vere lett:-)
      ØNske dej ein strålande dag!

    2. Uff da….døgne…hele tiden…det går ikke i lengden.
      Jeg har det slik i perioder og når jeg er trøtt om kvelden sovner jeg.

    3. Mette: Hmmm .. i det der nattlige rengjøringsmoduset er jeg absolutt ikke! Men det hadde jo vært fornuftig å kunne utnytta tiden til sånt. Jeg er så redd jeg skal våkne andre som sover, så jeg sitter for det meste bare still her. Om jeg begynner å stresse med noe så tror jo til og med bikkja at jeg har klikka.
      Jeg sover ikke på dagen heller, er så redd for å snu døgnet .. så da er jeg heller oppe “hele tiden”. Så lenge det går da.

    4. Jeg kjenner meg selv igjen i innlegget ditt…..lakenskrekk ja…..det har jeg også.
      Sitter oppe ganske ofte om natten…hva gjør jeg da…..gjør det jeg ikke får gjort på dagen fordi jeg noen ganger sover da.
      Gubben har nok mange ganger våknet opp til et skinnende reint hus og blitt overrasket….kommentaren hans er “og du ja…opp i natt…” og det kan jeg jo ikke nekte for.
      Jeg veit utmerket godt hvordan du har det

    5. Solkro: Hei, ja jeg har lest det du skreiv. :o) Er bare ikke alltid så flink til å svare. Har vært hos legen, de vet åssen det er. Har forsøkt piller for depresjon også, i flere måneder, men det hjalp ikke for noe som helst. Jeg ble bare enda sløvere, og vil ikke dit igjen.
      Jeg har forsøkt det meste, også Omega. Men det er av en eller annen grunn ikke noe som hjelper på meg. Bortsett fra nattlysoljekapsler, som jeg gikk på i 8 måneder. Med ganske god effekt de første 6 .. så gikk det over og jeg slutta bare.
      Har noe nytt på gang som jeg skal forsøke nå, håper bare det kommer i posten snart.

    6. Hei
      Uff dette høres ikke greit ut for det går jo ut over hele livskvalitet , og det er fint lite du kan gjøre med det men det går over,for lite søvn og hormonkrøll “kan” føre til depresjon så gå til legen og fortell om hvordan du har det.Når det gjelder dynene har vi alltid hatt dobbeltdyne men gikk til det skritt at jeg kjøpte to enkle etter 4 dager sa mannen skift ut tilbake for da fikk ikke han heller sove.Det skal ikke være lett men det går over,jeg har kun litt på morgenkvisten i ny og ne.Jeg fikk jo hormoner noe jeg har forstått du ikke kan og jeg dusjet mitt på natta eller satt ute og luftet meg.Jeg vet ikke om du leste kommentaren min men jeg tok også ekstra mye omega følte det hjalp men vi damer strekker oss jo ganske langt når ting blir uutholdelige.Jeg håper uansett du får en bra dag:)

    7. fruensvilje: Måtte ha lagt meg med redningsvest i går i tilfelle .. Har lest om ei som sov ute i årevis ja. Greit om sommeren, men, nei det frister ikke nå.

      Å døgne er en litt for gammel til rett og slett når en nærmer seg 50. Så får se hvordan dagen arter seg etterhvert. Ser igrunnen bare frem til arbeidsdagens slutt 15.30 nå.

    8. Greier ikke riktig se for meg hvordan en natt uten søvn fortoner seg,det høres slett ikke godt ut.
      Du får gjør som ei dame eg kjenner,ved midnatt tar du et nattbad i sjøen før du går til ro i seng som er flyttet ut på verandaen:)jepp denne damen gjorde det gjennom overgangsalderen

    9. Monica: Kaffi ja .. liker ikke det jeg. Så denne dagen blir nok litt lang vil jeg tro. Gleder meg allerede til jeg er ferdig på jobb, og jeg er ikke gått hjemmenfra enda. Jaja, det er jaffal ikke dødelig! ;o) Ha en fin dag.

    10. Jeg kjenner meg så utrolig masse igjen, at det er helt skummelt. Det merkligste av alt er jeg har fått det sånn.. Lakenskrekk, etter at jeg fikk min sønn. Jeg klarer heldigvis alltid å hente meg inn ett par timer når han er i barnehagen, men det er absolutt ikke noe gøy å ligge å vri seg hele natten og bare lure på hvor den forbanna nattesøvnen blir av. Jeg må si jeg er evig takknemlig for at kaffi eksisterer 😉 Men ja, jeg skjønner frustrasjonen din! 🙂

    11. Uff stakkars deg, igjen, det er jo så liten trøst at jeg sier det, menjeg sier det allikevel.
      Det eneste jeg kan si er at jeg pga ryggsmertene vet hvordan du har det angående det med å ikke kunne ligge tett og ha det som før, for nå må jeg helst få ligge i fred og skulle gjerne hatt en todelt madrass med min egen fjæring…nei ikke noe ble som man tenkte ….men slik er det dessverre, ingen kjenner dagen som kommer. Og plutselig i morgen så er vi friske og raske begge to, man vet jo aldri ? :))) Ønsker deg en god dag :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg