Bursdagskake og barneselskap

Med utgangspunkt i ei vanlig sjokoladekake i langpanna,
marsipan, kakao og rød konditorfarge, pluss et puslespill å se etter ..

.. ble resultatet som dette:

Jeg har vært i barneselskap.
Iallefall en liten snarvisitt, med medbragt kake, pakke og fotoapparat.
Skjønner det er lenge, lenge siden jeg har hatt barneselskap.
Det var litt mer kaos enn jeg er vant til.

Frem med pølsene. Skal du ha? Vil du ha? Skal du ha en til? Ketchup?
Vekk med tallerkner, frem med nye tallerkner.
Så var det kakenes tur. De fleste spiser bare toppen og vil ha mer ..
den med øyet på, blomsten eller bare der hjertene ligger.
Vil ha ny muffins!! Skulle ikke ha den rosa, men den blå!
Det er jaggu ikke lett å gjøre alle til lags,
øyeblikkelig og alle på en gang.

Mora sitter igjen med kaker og cupcakes til en hel bataljon.
Prøver å bli kvitt noe når folkene drar hjem – uten hell.

Nå er det over, snuppa er blitt 3 og har feira to ganger allerede.
Så da er det vel nok for i år iallefall.

:o)

9 kommentarer
    1. Mojita: Gratulerer med dagen, litt på etterskudd. :o)
      Ho hadde bursdag i forgårs egentlig. Men da var det familieselskap med oldeforeldre og besteforeldre, dvs. min x og dama hans, pluss min andre datter. Vi var ikke der. Det er liksom det som er litt trist når en er skilt. Alt blir så oppstykka og på min side er det jo ikke noen oldeforeldre i live.

    2. Nydelig kake og nydelig jente, som kanskje hadde bursdag samme dag som jeg? Det ble pølser og brus og kaker på meg i går også. Skikkelig barnebursdag, men i noe roligere former.

    3. Er vel egentlig glad for at barneselskapenes tid er over. Strever fortsatt litt med datteras bursdager; 11 år og oppover er heller ingen spøk når det bes bare jenter…

    4. Kjenner til den der med støynivå og at det er toppen av kaken som er best…. Og kake har man som regel ALT for mye av… Har gledet meg over at jeg nå har omtrent bare 2 barneselskaper igjen… Men hadde glemt å ta med i beregningen at det kanskje kommer barnebarn med tiden…he he..
      Flott kake du hadde bakt da. Den var nok en slager for små jenter tenker jeg!!

    5. Sååå fin kake og for ikke å snakke om det fine bursdagsbarnet! Gratulerer med vel overstått, nå er det et helt år til neste gang! 🙂

    6. Kjempefin kake:))kjenner igjen følelsen ved slike selskap,da er det faktisk bedre med pølser uten brød og is:))blir ikke mange rester etter det måltidet

    7. Så flinke du var da :)) Hello Kitty er fortsatt en vinner forstår jeg :))
      Nei disse barneselskapene, vi forsto dessverre for sent at vi kom “for tidlig” sist gang, vi burde selvsagt ha ventet til ungene var slitne med å komme på besøk 😀 hihi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg