Bloggutfordring – 7 ting du ikke visste om meg

Hmmm .. Bedre seint enn aldri og jaggu var det ikke lett dette her. Men får bare begynne en plass og se hvor det ender .. Ja, igrunnen er det mange dager siden jeg begynte på dette, men dagene da bloggen opptok halve livet mitt er visst over. Kombinert med full jobb strekker ikke tiden til.

Jeg fikk denne utfordringen fra et par stykker, minst. Den
en var iallefall Grete, den andre husker jeg ikke lengre. Sorry ..

 

ER DU KLAR?

1. Jeg vokste opp med min farmor i huset. Hun hadde stomi, utlagt tarm, og renset dette her med jodbensin, hva nå det egentlig er. Det var iallefall rosarødt i fargen og kom på ei brun medisinflaske. Jeg bare elska den lukta!! Lurte meg inn på rommet hennes, fant flaska og bomull og satte der og sniffa!!! Kunne nok blitt en fabelaktig god sniffer, men jeg ble selvsagt tatt, gang på gang, og slutta før jeg var 8! Men kan enda huske hvor utrolig godt det lukta ..

2. Jeg fikk mitt føste kamera da jeg var 10. En liten firkanta sak pappa hadde hatt tidligere. Siden har jeg fotografert, sannsynligvis mer enn de fleste.

3. Jeg har alltid vært sykt misunnelig på min yngre søster. Ho er liten, nett, har mørkt, blankt, stritt, langt hår og digre blå øyne. Jeg er den store med høysåta og alt for små øyne ..

4. Jeg har gått på husmorskole!! Jada, men det var jo tross alt i forrige århundre.

5. Da jeg var 15 var jeg på tur med min daværende kjærest og en vennegjeng til Danmark. Han ble akterutseilt (fylla har skylda). Jeg turde ikke si til mine foreldre hva som hadde skjedd, så jeg sa bare det hadde vært en fin tur. Mens jeg var på skolen dagen etter ringte kjæresten hjem til pappa og beklaget! Han var jo tross alt 20 år og hadde lovet å passe godt på meg. Det var jeg som fikk kjeften siden jeg ikke hadde fortalt noe. Konklusjon: Det lønner seg aldri å lyve.

6.  Jeg drømte egentlig om å bli telegrafist da jeg var liten. Ville til sjøs og se verden ..

7. Jeg ble typograf fordi jeg ikke fikk noen annen jobb der og da. Etter å ha slutta på Handelsskolens andre år etter bare fire dager. Rakk akkurat å få utdelt alle bøkene og måtte bare innrømme for meg selv at dette ville jeg bare ikke. Dermed ble jeg en skam for familien. En gjorde jo bare ikke sånn! Begynte å jobbe i mine foreldres trykkeri midlertidig og ble igrunnen bare der .. Men måtte tigge om å få lærekontrakt og hadde en superstreng læremester (far) som aldri var fornøyd med noe som helst. Dessuten fikk jeg sparken en gang, skriftlig og greier og det mens jeg gikk i lære. Vi var vel minst like hissige både pappa og jeg, så det kræsja liksom litt innimellom .. fordi pappa ikke helt klarte å skille mellom jobb og privaten. Tror jeg. Har enda oppsigelsen og i dag er det jo faktisk litt morsomt å tenke tilbake på.

15 kommentarer
    1. beate: Takk. :o) Det meste blir jo bedre om en sover litt mer enn tre timer, til sammen, hver natt. Håper bare det varer, også etter at jeg kutter ut tablettene.

    2. Så artig måte og bli kjent med deg,jeg hadde to søstre jeg var misunnelige på,de var små og søte som mor mi,mens jeg arvet lengden til far min,ikke alltid morsomt og være 178 når man er ungjente:)

    3. Grete: Det verste var vel igrunnen å få sparken. For jeg hadde jo ikke gjort noe galt, bare sagt noen alvorsord til han (og det hadde ikke noe med jobben å gjøre). Han tålte ikke å bli satt på plass, eller bli fortalt hva han skulle/burde gjøre. Er overbevist om at det var derfor han var sin egen sjef. Han hadde sikkert ikke takla å ha noen over seg ..

    4. deveny: Sleit litt jeg også. For egentlig husker jeg veldig lite fra barndommen. Det meste som sitter er fra 14 års alderen faktisk.
      Det er godt å være på jobb igjen. Håper det holdt for en stund med de dagene jeg var vekk i forrige uke. :o))

    5. fruensvilje: Høysåta har vel lagt seg litt i årenes løp. Heldigvis! Men det var ganske ille noen ganger.
      Er ganske overbevist om at det jeg sniffa var MYE bedre enn det du hadde. Faktisk så synes jeg nesten jeg kan kjenne lukta enda. Mmmmm .. er det forresten noe som heter jodbensin nå for tia? Ja, ikke fordi jeg skal forsøke igjen. Bare lurte.

    6. Høysåte du,he he synes du er flott jeg:))men et var vi like på du og jeg,for jeg likte også å sniffe,ikke på en sånn fin brun flaske ,men bak bilen til far når den stod og gikk:)skjønner ikke att jeg likte den lukta.
      takk for att vi fikk bli bedre kjent med deg:))

    7. Så gøy å bli “kjent “med deg. Liker dine innlegg, og det er morsomt fortalt selv om det sikkert ikke var gøy da du opplevde mye av det den gang.
      God uge 😉

    8. Jeg har prøvd den utfordringen, men gitt opp….husker jo ingen ting….synes du er flink som fikk det til….og veldig glad for at du er tilbake på jobb….klemz Dev :-)))

    9. Vet ikke helt hva som er verst, den sniffinga inne hos farmor eller at du fikk sparken av far din hihi
      Nei å arbeide sammen med familie er kanskje ikke alltid like enkelt og spesiellt ikke når man har bein i nesa og sine egne meninger. og at ærlighet varer lengst fikk jeg også erfare en gang i ungdommen, slike små løgner blir fort avslørt når foreldrene ringer hverandre gitt 🙁 hehe men jeg var ikke i Danmark altså !!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg