Jeg skulle ønske ..

– at jeg innimellom kunne våkne utvhilt og full av energi. Bare kjenne hvordan pågangsmotet og stå-på-viljen trengte seg på, fordelte seg ut i armer og bein, for ikke å snakke om hjernen ..

– at de hetetoktene og frostriene forsvant nå. Så den lille energien jeg har ikke forsvant i alt dette styret med å være varm og kald hele tiden. Det fins liksom ikke noen mellomting lengre, det er bare rett fra den ene ytterligheten til den andre. Hele døgnet gjennom.

– at jeg ikke var så forkjøla, tett i nesa og hodet. Er det liksom for mye forlangt etter seks uker?

– at beina ble helt som før. Ikke hovne, verkend og vonde å bruke.

– at øresusen forsvant. Så det innimellom kunne være stille og rolig også hos meg.

– at overgangsalderen kun var det at en ikke var fruktbar lengre. Hvorfor må liksom alt dette andre skje? Greit nok at tyngdekraften trår skikkelig til, men hvorfor kan ikke resten fortsette å fungere i det minste? Jeg begynner jo faktisk å forstå menn som flytter fra kjærringa og finner seg en yngre utgave ..

– at jeg ikke hadde fått alle disse ekstra kiloene. Hvor i alle dager kom de fra .. og hvorfor, når jeg lever akkurat som tidligere. Skal den vekta bare fortsette oppover og oppover uten hemninger?

Jeg synes livet har fått litt for mange utfordringer de siste årene. Det er et slit egentlig. Hadde det ikke vært for at jeg har den fantastiske, kjekke, snille, tålmodige, hjelpsomme drømmemannen så hadde jeg bare gitt opp. Men det ligger et håp og et ønske om at dette her en gang blir litt bedre .. til neste år muligens .. at jeg igjen kan føle at jeg har et normalt liv. Som er verdt å leve.

Sånn! Der fikk jeg ut dagens klage. Nå er det bare å komme seg ut og grave litt i hagen .. så blir iallefall humøret litt bedre utover dagen. Det hjelper jo ikke å sitte her og sture heller ..

:o)

5 kommentarer
    1. Heisann 😉
      Skulle ønske du hadde noe som kunne hjelpe deg. Ikke bra å ha det slik over lengre tid. Ønsker deg virkelig ei god helg, og håper dagene blir bedre.

    2. du har virkelig tråkket i overgangsalderen,uff uff .Men hvet du hva?det blir faktisk bedre:))det er helt sant det går over må bare være tålmodige:))
      Håper det hjalp å spa litt i hagen

    3. Kjenner igjen noe av det du skriver,det med øresus er til og bli smågal av innelmellom,har hatt det i fire år nå så jeg har vel gitt opp håpet om at det skal gi seg,så nå har jeg på en måte lært og leve med det.Håper dagen din ble bedre etter og ha gravd litt i jorda:) ha en fin kveld

    4. Oj, høres ut som du har en del krøllete tanker i hodet…….kom deg ut og grav i jorden….det pleier å hjelpe…..klemz Dev :-)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg