Å klippe hekken ..

.. med ei greinsaks tok sin tid! Ei elektrisk hekksaks hadde nok vært tingen .. for dette var mye mer jobb enn jeg hadde sett for meg! Men nå er det vekk og rydda og vi er et skritt nærmere vinteren. Kanskje jeg skulle ønske meg ei hekksaks til jul? Eller kanskje ikke, det hørtes igrunnen litt kjipt ut .. litt upersonlig liksom ..

Den gedigne grana midt i glaninga har vi snakka litt om å få fjerna. Den tar masse sol og er blitt kjempediger. I mitt tidligere liv, sammen med x’en, hadde vi lys i denne her til jul. Ledningen og alle pærene henger der enda. Men det er ikke noe lys i de, de er derimot halvfulle av vann. 

Det var nok omtrent den største private julegrana i byen dette her. Iallefall som var pynta med lys og folk kom gående inn i veien vår bare for å glo. Det var litt kult – og temmelig dyrt! 100 lyspærer som skulle stå her og lyse opp hele hagen og halve veien vår i halvannen måned, fra første desember,gjorde til og med da et ganske godt utslag på strømregninga. Men det var verdt det! Absolutt. Men nå er altså den tiden over, jeg har ikke kontakter som kan gi med de der spesiallyspærene til superpris og ikke har jeg kontakter som kan komme opp med en lift og skifte de pærene heller .. så dermed må jeg vel bare innrømme at den epoken i livet mitt tok slutt da x’en flytta ..

Kommunen har vært oppe flere ganger for å se på dette treet. Om det kunne egne seg som juletre i Markensgate. Byjuletreet. Men de har funnet ut at greinene er litt skjevt fordelt, mangler visst noen her og der, så det er ikke helt perfekt. Dermed vil de ikke ha det. Og det er jo litt dumt for meg, speiselt nå som jeg gjerne ville blitt kvitt det.

Når jeg bare kom i gang var det nesten litt vanskelig å få slutta igjen! Plommetreet er skamklipt og hekken mot naboen er nesten vekk. Hjelp! De fikk sikkert sjokk da de kom hjem fra jobb. De flytta inn i sommer og vi har enda ikke sett dem .. Kanskje det blir lettere nå?

Jeg er på jobb nå. Etter å ha spist noen aldeles hærlige komper hos min ene svigerinne. Jeg har aldri i helt mitt liv laget komper jeg. Likte det ikke så godt tidligere, og grunnen er muligens det at jeg alltid har spist kjøpekomper. De er på langt nær så gode som hjemmelagde har jeg forstått. Iallefall ikke som disse vi fikk servert i dag. Nam, nam.

I morra får jeg fortsette med å gjøre tomta klar for vinteren. Og om finværet holder seg en stund til så er det sikkert ikke så mange dagene til jeg er ferdig.

Ha en koselig kveld. :o)

8 kommentarer
    1. ernashus: Takk for det. Kjenner nå at det ble en laaaaang dag ja. Godt jeg ikke trenger å stå opp grytidlig i morra. Kan ligge så lenge jeg vil, bare jeg rekker jobb kl. 16.15! ;o) Men har jo tenkt å gjøre litt da og, før jobb.

    2. Spørs hva gubben hadde sagt når han ikke fant den igjen da hihi :))
      angående plommetreet så er regelen med frukttrær, klipp det du tror og klipp så litt til !! de har med andre ord ikke vondt av å bli vold… 😀

    3. Litt av en jobb du har gjort. Den hagen din er sååå fin, ser jo sommerlig ut der enda! Lang jobbedag for deg idag da, godt du fikk fyllt på energi med komper! (Her kaller vi komper for klubb). Ha en fin kveld på jobb 🙂

    4. Grete: Litt seint nå da .. men kanskje til neste år? ;o) Men jeg klarte til og med å “voldta” plommetreet med en liten greinsaks, så det er kanskje ikke helt trygt å la meg få en sånn ding som går av seg selv.

    5. Du har fått unna litt i hagen ser jeg :)) gubben kjøpte seg elektrisk hekksaks i fjor og gikk nesten amok i hekken, kanskje jeg skal sende den videre til deg hihi

    6. så flinke du har vært.Så dumt att komunen ikke vil ha juletreet ditt,hva gjør vel det om greinane er litt skjeve?det er det jo i alle hjem også.
      Håper du får hjelp med å fjerne den,ikke gøy når så svære trær står nær huset

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg