Stelle-i-hagen-dagen

God formiddag der ute. Litt sein morra for meg i dag. Jeg var på jobb i går kveld og jeg sliter sykt med å få sove etterpå. Ligger flere timer før det i det hele tatt skjer noe. Er snakkesalig som aldri før, men kan jo ikke ligge der og bable om alt og ingenting når drømmemannen tappert forsøker å få litt ro før han må avgårde på jobb igjen. Ikke kan jeg sitte oppe i stua heller, for jeg er jo drittrøtt. Det er bare det at et eller annet i kroppen min ikke har skjønt det helt.

Her er det flott høstvær. Sol og blå himmel. Og jeg skal ut i hagen og klippe hekk og luke vekk litt ting og tang som stadig kommer opp igjen. Selv om jeg trodde det var gått i vinterdvale for lengst.

Men de spanske margarittene holder ut. Plantene er blitt buskete og store, vel er det ikke akkurat i overflod av blomster på dem lengre, men det kommer stadig nye av en eller annen merkelig grunn. Ikke er blomstene så store som de var i sommer heller, men de klamerer seg til livet og gjør det beste ut av det.

Omtrent som meg, jeg håper og håper at det snart blir bedre. Får bare håpe jeg ikke lider samme skjebne som margarittene når vinteren kommer .. For det er jo ikke det jeg vil, jeg vil bare ha tilbake litt av min normale hverdag og en kropp som ikke er helt gått i dvale. Vinterdvale? Kanskje det bare er det som har skjedd? Åsså kommer jeg tilbake for fullt utpå vårparten igjen .. Åh! Den tanken var fantastisk deilig igrunnen, håper det er sånn det er .. for da har vi noe å glede oss til, både drømmemannen og jeg! ;o)

Kanskje skal jeg klippe plenen litt også sånn når jeg først er i gang. Får se hvor blaut den egentlig er når jeg kommer ut. De to siste gangene vi har klippa har vi jo trodd det var siste ganga i år, men så feil kan en altså ta!

Det er bare to grader ute. Men det så utrolig flott ut, sånn før jeg åpna døra i det minste. Sannsynligvis litt seint å klippe hekken, men det får den tåle. I fjor klippa jeg ikke før på våren, og det gikk greit det også. Til tross for alle de som sa jeg kom til å ødelegge den. Dette året har den grodd som aldri før! Mulig den skjønte hva jeg sa da jeg sto der og forbannet hele det elendige buskaset og trua med å skifte den ut med et gjerde ..

Det er vel bare å kaste seg rundt da. Ha en fin dag! :o)

10 kommentarer
    1. Vera Lynn: Det er nok ikke lenge før de kommer her heller. Skulle gjerne ha fått planta litt løk, noe jeg ikke fikk gjort i fjor høst heller, men vi får se hvor langt jeg kommer. Er litt mye hage egentlig. For det er jo en heil haug på utsiden av huset også .. Men for all del, jeg er ikke klar for å kvitte meg med det, til fordel for en lettstelt leilighet. Ikke enda. :o))

    2. Det er deilig å ordne litt ute synes jeg. og en får frisk luft samtidig. Ikke lett med soving rett etter arbeid, en har liksom så mye i hodet. Og kroppen er litt oppspilt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg