HJELP!! Julepynten er på plass ..

O, jul med din glede ..
Jeg er overbevist om at de som jobber på Plantasjen i Sørlandsparken
har sett minst en måned feil på kalenderen i år.
For hva åpenbarte seg ikke da vi var der ute tidligere i dag: Joda, halve butikken
er gjort om til nissebutikk allerede.
Halloooo!! Er det mulig?

Må innrømme at jeg synes julepynt er koselig jeg og.
Men det burde ikke vært lov å sette den frem i butikkene før 1. desember.
Ja, jeg mener faktisk at det skulle vært en lov mot dette her!
Det er jo såvidt vi er ferdige med sommerferien – og så er de på plass,
nissefar og nissemor, juletrær og alt hva en kan finne på å dra frem for å pynte i heimen.
Pynte til jul. Men i oktober??

Fins det noen som seriøst pynter huset med dette her allerede?
Ja jeg er iallefall ikke blant dem.
Her har vi såvidt sluppet taket i sommeren,
så vi nøyde oss meg å ta med hjem en hortensia, noen roser og noen nye stearinlys.

Nå er huset pyntet og lysene tent.
Et knippe av våre barn og det ene barnebarnet kom just inn døra
og fårikålen står å koker på komfyren.

Ha en fortsatt fin søndag!

:o)

16 kommentarer
    1. Og det verste er alle de som faktisk KJØPER det allerede, det er jo nettopp fordi folk ikke kan stå for fristelsen at butikkene tar det inn så tidlig… nevnte jeg forresten at julemarsipanen kom i slutten av september? 😉
      Fin blogg du har – stikk innom meg og si hei da vel, på bloggen min er det fortsatt høst 🙂

    2. Hei.
      Eg e så heldige at eg jobbe på Plantasjen litt innimellom va innom for ca 1, 5 uka sidå og då va bara et bord med nissar satt fram. Forrige uka sko julabelysningen komma fram. Eg må visst ta meg ein tur bort og sjekka opp, om der e komt noe mer julating fram.
      Syns julatingå konne venta te 1 november iallefall. Ein ser jo at kakemennå e komt i dagligvarebutikkane og julamarsipanen o. Pinnakjøttet har eg ikkje sitt ennå, men dog tynnribbå.
      Ellers masse supre bilder.

    3. Helt enig, det er for tidlig !! Jeg syns godt det kan begynne å komme litt pynt i midten av november, slik at jeg kan kjøpe en og annen pynten mens jeg gleder meg til adventstiden. Men i oktober er for tidlig ja!! Her har snøen dalet ned i dag, og jeg kjente tankene gikk litt mot jul når jeg fyrte opp i peisen på kjøkkenet og tente masse lys…. men ikke nok til at jeg setter frem nissen enda nei :o))) Først skal elleville barn og ungdommer ta del i Halloween tenker jeg:) Til og med jeg som mor syns det er koselig å tenne ett gresskar eller to, selv om jeg var skeptisk de første årene vi adopterte skikken fra USA:) Ha en fin fin uke!!!

    4. jeg er faktisk i julestemning ALLEREDE jeg!! og snøen har ikke kommet enda… vet ikke hva det er… gleder meg bare VELDIG. noe som er helt motsatt av det jeg vanligvis bruker å vær!

    5. før midten av oktober var litt tidlig… Men de fleste har vel begynt å halloween nå for tiden, så så mye jule pynt er vel ikke normalen nå… Ellers kan godt juleting komme før advent. Jeg må fordelen juleinnkjør over 3månedslønner…så i november kan julen komme..høsten og november er jo så trist og grå at lys og varme fra julepynt kan godt komme i butikkene før advent 🙂 🙂

    6. Jeg hørte på Radio Norge tidligere i uka at Plantasjen hadde begynt å pakke ut julepynten. Det er jo altfor tidlig etter min mening. Enig med Venkestrikk, la oss vente til advent!!

    7. Slik er det her også og slik var det i fjor på Plantasjen også. De er alltid førtst ute. Men jeg akn styre min begeistring ja.

    8. Nei nei nei, dette var skikkelig skuffende 🙁
      …skal de fortsette på denne måten så må de vel sette frem påskepynten rett over nyttår

    9. Er så enig,syntes det ødelegger litt av julekosen når man skal gå og se å nisser flere månder før! men jeg kom nesten i julestemning før i dag da jeg var på julehuset på Hadeland glassverk,men der har de jo et julehus hele året så det blir litt andeledes alikevel.Ha en flott søndagkveld:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg