Dagene bare flyr avgårde

Det var det der med at tiden går så fort .. det foreldrene mine alltid snakka om, som jeg ikke forsto. Vel, jeg har ingen problemer med å forstå det nå! For tiden flyr ifra meg. Poooooffff, så var det plutselig kvelden – igjen!

Skummelt igrunnen. Før en aner det så er plutselig livet over, og hva fikk en liksom utrettet mens det sto på? Hva sitter en igjen og angrer på at en ikke gjorde? For å angre på noe en har gjort er bortkasta energi spør du meg. Det hjelper så lite, så det lureste er selvsagt bare å gjøre det beste ut av det i ettertid. Kanskje lære litt av det så en ikke gjør samme tingen flere ganger, om det viste seg at det var en tabbe ..

Jeg har hatt noen flotte dager i det siste. Først turen til Preikestolen, så besøk av barnebarnet mitt noen kveldstimer på mandag og i går kveld var jeg i syforening.

Jeg har plutselig et ordentlig liv igjen! :o)) Åsså jobben da, den må jeg for all del ikke glemme. Jeg er så utrolig glad for at jeg har den jobben, at jeg er tilbake og at det fungerer. At jeg har verdens skjønneste kollegaer og en trygg og god arbeidsplass.

Men morrafulgen jeg har vært hele livet den er forsvunnet. Mulig den bare har dratt til varmere strøk for vinteren, isåfall kan jeg ikke helt forstå hvorfor ikke jeg også ble med .. men altså, å komme seg opp av senga og ut av dyna på morrakvisten – det er hardt det!!

Sannsynligvis har det vel sammenheng med at jeg sover temmelig dårlig om nettene. Jeg sliter med heteturene og frostriene om hverandre hele natta gjennom og det er grusomt. Faktisk går det ikke an å tenke seg hvordan det er uten å ha vært der selv. En hetetur liksom. Hva er vel det? En blir litt varm og så går det over .. trodde jeg i starten av denne grusomme middelalderen. Hadde det bare vært så vel ..

Eneste forskjellen fra nettene nå, og de nettene jeg satt våken i stua, er at jeg ikke står opp. Så får vi se hvor lenge det varer. Hvor lenge jeg holder ut å ligge der og se på klokka, telle timer og ta av og på dyna før Jon Blund kommer og søvnen innhenter meg. Synes han er ufattelig treig han der Blund, fatter ikke at han klarer å beholde den jobben.

Heteturene er blitt litt bedre, akkurat for øyeblikket, på dagtid. Og det uten at jeg går på noe som helst. Følte plutselig at de der nattlysoljekapslene hadde så liten virkning at jeg likegodt droppa de. Tar en pause og så får jeg se om jeg starter på’an igjen om noen uker. Eller forsøker noe nytt. Det er jo et hav av helsekostprodukter å ta av, selv om jeg nå føler at jeg har forsøkt utallige av dem uten noen effekt.

Det hender at jeg våkner tålig opplagt før klokka 6 på morrakvisten. Da vurderer jeg faktisk å stå opp, for det kan et øyeblikk kjennes ut som om jeg er veldig klar for det. Men så får jeg tenkt litt over saken et sekund eller tre, og da blir den nedstemt øyeblikkelig. Dermed sovner jeg somregel igjen og våkner av at den hersens mobilen piper kl. 7. Og hvor er det da blitt av den uthvilte kjærringa tro? For i mi seng er ho ikke .. der befinner det seg på det tidspunktet ei skikkelig trøtt hurpe som alldeles ikke har lyst til verken å stå opp eller gå på jobb, akkurat da.

Det er merkelig at jeg kan sove så godt rundt klokka 7. Rett før klokka piper. Så teit da! Hvorfor kan ikke de timene heller forskyve seg litt, til mellom 1 og 2 for eksempel. Det hadde jo vært mye mer fornuftig. Men dessverre så styrer jeg ikke helt den søvnen min for tia og jeg får vel bare være glad så lenge den ikke uteblir helt.

Det er skikkelig høstvær ute med vind og regn. Men likevel tror jeg faktisk at jeg skal ut å gå en tur før jeg helt tar kvelden her. Selv uten hund, for ho er nemlig på høstferie hos min ene svigerinne. Egentlig litt dårlig gjort det der, at bikkja er på ferie mens vi er hjemme ..

:o)

7 kommentarer
    1. Moy sin..: Etterhvert som man vokser til .. det var fint sagt! ;o)
      Jeg har aldri trengt så mye søvn, men det siste året har jo vært litt rart og jeg er vel enda litt tappa for krefter som var der før. Før hoppa jeg gjerne opp et par timer før jeg måtte gå, og satt og strikka eller noe sånn. Eller gikk ut med bikkja før jeg gikk på jobb.
      Synes igrunnen det er ganske ok å stå opp 7, det er morra’n liksom. Før det blir veldig tidlig. Men det går om en MÅ.
      Det blir sikkert bedre etterhvert, satser på det. :o))

    2. Er ikke der ennå heldigvis, eller så er det vel bare det at jeg slipper unna. he..he… ønsker deg en fin dag. Bikkja på ferie?

    3. Hetetokter har jeg selv hatt da jeg fikk hormoner for å bli gravid. Så jeg har fått en forsmak på overgangsalderen. Er glad for at det er en stund til enda;)
      Søvnløse netter er pyton. Mine kommer bare innimellom pga ungene, men de er slitsomme. Men du sier du kan våkne uthvilt kl 6. Hva med å stå opp da? Kanskje du ikke trenger så mye svn? Det sies jo at man trenger mindre søvn etterhvert som man vokser til..
      Kanskje du rett og slett bare trenger nye rutiner. Opp tidligere kan også gjøre at man sover bedre om natten.
      Ellers er jo høsten og mørke den tiden på året da det generelt er verst å stå opp. Alt er mye tyngre på denne årstiden:;
      Håper det går seg til for deg. Ville i allefall gitt det et forsøk;)

    4. Siv`s blogg: Ja har hørt rykter om at det går over .. men når da? Mine begynte for over to år siden. Men det første året var jeg riktignok bare “litt varm innimellom” .. dette her som det har utvikla seg til .. uff! Trodde ikke at det var mulig å være så varm og kald om hverandre sånn helt uten videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg