Trøtt kjærring og snorkende mann

Jeg er sykt sliten og trøtt i dag. Men det pleier alltid være litt sånn når en går fra kvelds- til dagskift. Blir litt uttafor og har igrunnen bare lyst til å sove .. som drømmemannen som ligger på den andre sofaen, med huet på et saueskinn og snorker så godt han kan. Jeg fatter ikke at han tør legge seg på denne tiden av døgnet for å sove, jeg hadde definitivt ødelagt hele nattesøvnen min om jeg hadde gjort det sammen. Om jeg hadde hatt noen nattesøvn å skryte av da.

Merkelig det der. Har mannfolk et eget gen som gjør at de kan sove når som helst og hvor som helst? Det er liksom bare å legge seg ned det, for å ta en liten blund. Hvile øyet litt. Men så langt vekk som han er i løpet at noen få minutter så er det nok litt mer enn bare øyet han hviler, til og med mer enn begge øynene også vil jeg tro. Han sover og sover, men likevel kan han legge seg i senga i god tid før midnatt .. og sove mer! Om han da ikke slokner sånn midt i CSI eller noe annet som går på tv mellom 21 og 23. For det hender rett som det er. Det er ikke tvil i min sjel om at drømmemannen sover når hodet dunker hardt i veggen. Da er det bare å finne ei pute og putte mellom, sånn at han ikke forstyrre meg i resten av filmen som jeg faktsik hadde tenkt å få med meg.

Noen ganger påstår han hardnakket at han ikke sover. Han bare hviler litt liksom .. Noe så teit da. For det kan umulig finnes noen som snorker sånn i våken tilstand! Isåfall må han være en medisinsk sensasjon.

Da vi ble sammen var jeg så glad for at han var stille da han sov. Jeg kunne ligge der halve natta og bare nyte den stille, koselige pustinga hans. Men en eller annen gang på veien forsvant det og han ble omgjort til et burende, bråkete vesen med ufattelig mange forskjellige lyder og volum på den der snorkinga.

Må bare innrømme det. Det irriterer meg litt .. men for all del, han er fortsatt drømmemannen min. Og armkroken er fantastisk deilig, trygg og god, men jeg foretrekker absolutt at eieren av den befinner seg i våken tilstand.

:o)

7 kommentarer
    1. venkesstrikk: Har tenkt på det der, men det kan umulig være det. For han jeg delte seng med før denne her han snorka som et uvær .. det var nettopp derfor det var så behagelig med han her. Han VAR stille. ;o)

    2. Her kjenner jeg meg igjen i det meste:)mannfolk er nok en egen rase når det gjelder soverytme.
      Min kjære lager også høge lyder når han sover og det kommer på sekundet han legger igjen øyelokka,dytter jeg bort i han ofte nok slutter han:))det har kommet etter fylte 50 kanskje det er noe som følger med alderen

    3. Samme her. Mann kan sovne alle steder til alle tider. Sikker på at man kunne henge han på en knagg og så sovna der også.
      Og akkurat som hos dere: mann snorket heller ikke, inntill for 3 år siden. Han ble skikkelig forkjølet og snorket som en hval, og etter det har det bare fortsatt. 🙁 Jeg våkner ikke av det, men er jeg først våken så er det bare den verste og mest irriterende lyden som finnes….
      MEN: de er jo de beste alikevel;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg