Aaaatjooooo! Fredag allerede? .. snufs …

Jada, jeg hoster, snufser og nyser fortsatt her jeg sitter. Gud så kjipt dette her er. Er riktignok blitt litt lettere i topplokket og øynene ser mer normale ut, så på et vis går det vel fremover da .. seint, alt for seint for meg. Dagene og ukene flyr jo, det er ikke det som er feilen, men jeg fatter ikke at jeg ikke kan bli helt frisk igjen liksom. Nå! Med en gang.

I dag skulle jeg ha vært til lymfemassasje. Men denne ganga måtte jeg også avbestille. Jeg kan ikke klare å ligge still på ryggen i en time. Dessuten ville ho nok helst ikke hatt meg inn der i min forfatning. For bra er det ikke. Ikke beina heller lengre. Så den der behandlingen burde jeg igrunnen hatt. Håper det ikke er så alt for lenge til ho har noe ledig igjen. Sånn er det når en bare må basere seg på at andre folk avbestiller. Men så er det vel en eller annen stakkar som ble glad fordi jeg sa nei takk igjen. For køen for sånn behandling er visst ufattelig lang her i byen. Så noen ble det sikkert greit for.

I morra er det familieselskap hos svigers. Jeg håper på et under i løpet av det døgnet som kommer nå. For jeg føler virkelig for å ut blant folk igjen. Det er også samling i Cognac Klubben lørdag kveld, og det skulle jeg gjerne hatt med meg. Så om disse tablettene ikke funker innen i morra så kanskje jeg skal satse på ei skikkelig rotbløyte heller. Om det kunne garanteres at jeg ble kvitt disse basillene for ei fyll så hadde jeg jaggu tatt det nå. Fortrengt dagen derpå, hodepine, skjelving og kvalme .. for nå gjør jeg snart hva som helst for å bli frisk igjen! 

I utgangspunktet hadde lørdagen uansett blitt stille og rolig. Så rolig som overhodet mulig i denne cognacklubben. For min del vel og merke. De andre vil nok ta helt av som normalt .. Jeg skulle jo vært på jobb søndag kveld. Men nå trenger jeg jo ikke det, så jeg har jo faktisk hele søndagen og halve mandagen på meg til å komme over en eventuell fest .. Egentlig er det godt at vi ikke har flere enn fire samlinger i løpet at et år.

Ellers har vi igrunnen ikke noen planer her i huset. Jeg har jo ødelagt alt de siste to ukene. Så her sitter vi, sitter og sitter og sitter. Fanken. Jeg som var kommet så godt igang med å gå tur igjen. Lange turer. Og det var fantastisk deilig også! Merka at formen ble bedre og bedre for hver dag omtrent. Det var like før jeg lurte litt på å prøve å jogge litt før jeg ble syk. Men det er altså skrinlagt igjen, før det ble mer enn en liten vag tanke innerst i hodet mitt. 

Men jeg vurderer sterkt å ta en tur ut med bikkja i dag. Bare for å se liksom. Jeg kan vel ikke bli så mye verre av det? Selv om jeg er vokst opp i et hjem der en holdt seg inne til en hadde vært frisk, og helt feberfri, i tre hele dager til ende. Men det var før i tia, i forrige århundre ..

Ønsker dere en fin fredag der ute. :o)

1 kommentar
    1. Jeg føler med deg,kanskje det hadde gjort seg med en liten luftetur.Husker da mine 2 yngste var små,dei var konstant syke da sa legen att ingen ble syke av frisk luft,faktisk var det bedre enn å gå inne der basillane la seg i rommet.
      Nei ta og bytt sengetøy,ta deg en dusj og gå en kort tur:))ja og så kan du jo ta en sup congnac til kvelden,sånn for sikkerhets skyld:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg