Tre gode ting

Sønnen har kommet hjem. Egentlig skal han jo være hjemme i 28 dager sånn cirka nå, men siden båten han er på er solgt, så skal han ut på en annen båt etter denne friperioden. Ikke vet vi når og ikke vet vi hvilken, det får han først beskjed om to, tre dager i forveien. Så dette kan jo bli litt spennende. For etter det skiftet han hadde nå så skulle han vært ute i jula. Nå er jo ikke det helt bankers lengre. Kanskje, kanskje blir han hjemme ..

Jeg har endelig fått meg en antibiotikakur! Takk og lov for det. Håper bare den virker superraskt så jeg kan komme litt til hektene igjen her jeg sitter og nesten gror fast i sofaen om dagene. Jeg trenger vel ikke si at jeg er lei? Var ikke helt med i planene mine dette her og det trynet jeg møtte i speilen i dag morges var ikke helt mitt det heller. Hoven, oppblåst og merkelig rundt, over, under øynene. Men nå skal det bli andre boller. I’ll be back!

Mindre eiendomsskatt. Sist men ikke minst har kommunen gått tilbake litt på takseringa av eiendomsskatten der vi har hytte. Neida, vi slipper ikke unna, men de har satt oss en sone ned. Noe som for oss betyr noe sånn som rundt 3000 mindre å betale i året. Noen tusenlapper her, noen tusenlapper der …


.. og nå kunne jeg
selvsagt lagt til på slutten
at det vi tjener på
eiendomsskatten går
omtrent opp i opp
i den forhøya
husforsikringa.
Den der de øker
fra neste forfall fordi det
har vært så sykt mange
vannskader det siste året.
Men siden dette skulle
være et positivt innlegg
så gidder jeg ikke snakke
noe mer om det ..

Ha en fin kveld! ;o)

11 kommentarer
    1. fruensvilje: Venter på et under enda jeg .. men har jo bare tatt to, av sju, tabletter .. så virkninga er fraværende foreløpig.
      Sønnen ja, tror ikke han hadde tatt det så tungt om han måtte ut igjen litt kjapt. Han fikk nesten penger i blikket og tenkte bare på at da hadde han fått 100% overtid de dagene han evt. måtte ut før tia. :o) Men jøss så godt det var å se han igjen.

    2. Mojita: Godt spørsmål det der med bildene. Vet ikke om jeg klarer å forklare det. Men det er litt mekking og måling og dill for å få det til.
      For å få bildene til venstre, så setter du markøren (før du legger til bildet) i begynnelsen av ei setning. Når bildet er på plass der markerer du det og klikker det til venstre (det er noen linjer på mellom overskriften og selve innlegget som viser om det skal plasseres til høyre, midten eller venstre).
      Når bildet er på plass i siden må teksten to linjer opp for å komme i samme høyde som bildekanten. Det kan se temmelig teit ut før du publiserer det, så det er en fordel å kikke litt på det før du sender det ut til allmenn beskuelse. For å se om det står der du hadde tenkt deg.
      Det gjelder bare å prøve og feile, og så finner du ut av litt mer etterhvert. Jeg har enda ikke funnet ut åssen jeg skal få litt mer luft mellom bildet og teksten ..
      Lykke til – og ha en fin dag! :o)

    3. Ja her var det skikkelig koselige høstbilder du hadde tatt. Hvordan klarer du å skrive ved siden av bildene på innleggene dine? Jeg får ikke det til!!!
      Får håpe du får sønnen din hjemme i julen da! Det er jammen bare 10 uker til 1. advent.
      Ha en fin dag.

    4. God bedring til deg, å sitte i sofaen når en ikke vil er ikke noe hyggelig. Å vere ung er spennende. Når en ting ender er det spennende å se hva fremtiden bringer, han får nok noe å gjøre på vil jeg tro

    5. så bra att legen din tok til fornuft,tenker du er litt lettere allerede i morgen:)) tenker det blir spennende for sønnen din,han kan jo i værste fall risikere å bli sendt ut igjen med en gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg