Datter nummer 2 er 22

Det er nesten nifst så fort tiden går! Og ikke er
det så rart at en innimellom både føler seg gammel, og ser litt gammel ut, når ungene en har satt til verden plutselig er voksne mennesker alle tre.

Min mellomste har bursdag i dag. Det var ho som lånte huset i helga, da vi (helt frivillig vel og merke) ble forvist til hytta. Da vi kom hjem skulle en ikke tro det hadde vært en sjel her inne. Det var ryddig og reint og helt renska for festingredienser.
20 mennesker pleier jo å legge sport igjen etter seg, så her må det ha føket forbi en hvit tornado tidlig dagen derpå. Mulig den stemmer den der reklamen til Jif som lover rent hus på 30 minutter ..

Jeg har altså to døtre. Så forskjellige, både utenpå og inni, at en ikke skulle tro de var i samme slekt en gang. Men det er muligens nokså normalt her i min familie. For min søster og jeg er også sånn. Ikke en eneste likhet. Det blir vel gjerne sånn når en likner
på mamma og en på pappa og de to har funnet sammen fordi motsetninger tiltrekker hverandre ..

Denne her er den snille og tålmodige. Ho som alltid har vært redd for å såre noen. Iallefall i barneårene. Men jeg har jo skjønt at verden vil bedras, det er ikke alltid det stemmer det du ser. Vi ble lurt! Vi som de aller fleste andre foreldre til barn som begynner å utforske verden utforbi redet. Men de sitter jo selvsagt bare barnevakt eller overnatter hos venninna .. eller noe sånn. Åsså er det sykt mange som i en viss aldersgruppe har bursdag. Ja når de er i 16-års alderen har de opptil flere venninner som fyller år, den ene helga etter den andre. Merkelig det der.

Dette er jenta som valgte å bo hos mamma og pappa annenhver uke da vi ble skilt. Bare fordi ho ikke ville såre noen. Egentlig er ho ei skikkelig pappajente. Ho var stille og rolig og gjorde ikke så mye ut av seg da ho var liten. Kunne ikke fordra å gå på SFO, for der var det så mange bråkete gutter. Det var skummelt.

I an alder av 15 konstaterte ho at alle mannfolka på Kreta var pedofile. De glodde jo sånn, det var skikkelig ekkelt!! Det ho ikke skjønte var at ho ikke så ut som et barn lengre, men ei flott, ung dame. Med en slank, veldreid kropp på henimot 180 og langt lyst, krøllete hår er det klart ho ble langt merke til der ho gikk.

Foreløpig har ho ikke helt funnet ut hva ho skal bli når ho blir stor. Jeg håper ho finner ut av det før ho er gammel .. Men jeg skjønner jo at det kan være et problem og jeg er veldig glad for at det ikke er meg som er i den situasjonen. Ho har riktignok en utdannelse som hudpleier, men det er jo overhodet ikke noe å bli rik av. Noe de aller fleste sa da ho begynte på denne privatskolen. Men det kom jo både venninner og familie til gode i ettertid så jeg skal ikke klage. Ikke alle har en helt personlig hudpleier sånn når en trenger det, til en brøkdel av prisen en betaler i en salong.

For øyeblikket bor ho på andre siden av veggen her. På hybelen. Men det ikke er så mye vi ser til ho, om ikke sulten tar helt over da. For da er det kjempegreit å bare klatre over verandaen og inn til mammas velfylte kjøleskap. Hvor lenge ho blir der er ikke godt å si, for her forandres planene både titt og ofte. Men det er jo ikke så farlig, når en bare har seg selv å tenke på.


Søskenkjærlighet: Bursdagsbarnet med storesøster .. for mange, mange år siden ..

Følg drømmene dine er mitt råd, for plutselig så er det for seint. Og uansett hva du måtte finne på så er jeg her for deg. Når du trenger det.

Jeg er utrolig glad i deg jenta mi – gratulerer med dagen! :o)

7 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen til nydelig jente. Hun finner nok ut av hva hun vil bli, går jo an å bli flere ting nå for tiden så trenger ikke tenke på at det hun velger skal hun gjøre til hun blir pensjonist!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg