Med hodet under armen ..

Formen er som den har vært den siste uka – været likedan. I kveld skulle jeg vært i syforening, men det kan jeg jo ikke. Ja, egentlig skulle jeg hatt det her, men siden jeg trodde jeg skulle på kurs i ettermiddag så fikk jeg bytta med ei av de andre. Men altså, jeg må visst bare bli hjemme. Tar ikke sjansen på å smitte ei som skal på ferie til sydligere strøk allerede til helga.

I morra kommmer sønnen hjem fra sjøen. Det skal bli godt, men også litt rart å ikke bo i huset aleine med drømmemannen. Nå er det på med morgenkåper når en skal fra soverommet til badet .. og omvendt. Nå må middagen planlegges litt mer, tidspunktet skal passe for en til. Litt rart å plutselig ta hensyn til noen igjen, men gleder meg til enda et rom blir bebodd for en stund. Det er litt tomt uten han her.

Jeg føler meg temmelig isolert her jeg sitter. Ikke får jeg åpna jobbmailen og det er lenge siden jeg har sett både den ene og den andre. Men en kan jo ikke ha folk, eller gå til noen, når en sitter sånn og hoster og snørrer. Gleder meg vilt til det endelig slipper taket dette. Jeg blir jo så usosial at det halve hadde vært nok! Føler at jeg ikke har sett barnebarn og barn på en hel evighet. Selv om ho mellomste av mi var innom i går. Ho var mer sulten på middag enn ho var redd for smitte, så det var jo kjempebra for meg!

I går forsøkte jeg å legge opp til en strikkekjole. Hele tre ganger! Jeg har visst ikke helt hodet med meg for tia, så uansett hvor mye jeg telte og sjekka og telte igjen så ble det bare feil når jeg strikka den første omgangen. Men nå skal jeg forsøkte igjen. Ønske meg lykke til .. jeg trenger det tydeligvis!

I dag er det akkurat et år siden jeg ble langtidssykmeldt. Og jeg burde jo ha vært på jobb nå, det begynte jo å fungere så bra. Både på jobb og hjemme. Så jeg må jo bare si at jeg synes ikke jeg fortjente å bli syk igjen akkurat nå, så kjapt etter jeg var tilbake. Det er dritflaut og jeg har noen ekle tanker i hodet som funderer på om jeg i det hele tatt kommer til å ha en jobb der i fremtiden. Tenk om de bare ser på meg som en stor utgiftspost. Det er liksom ikke sånne arbeidstakere som står høyest på ønskelista for en bedrift. Det hjelper jo ikke at en er flink og kjapp og får ting unna når en størsteparten av tia ikke er der ..

:o)

4 kommentarer
    1. Det er sikkert tøft å være syk igjen og ikke komme seg på jobb…..men du kan jo ikke gjøre noe annet enn du gjør og forsøke å bli frisk så raskt som muligt….
      Lykke til med strikkekjolen…..du får det sikkert til når du prøver en gang til…..klemz Dev :-)))

    2. God bedring! Er man syk så er man syk, og ikke tenkt på jobben eller eventuell sur sjef. Blir ikke fortere frisk av det, og dessuten skal du blåse i hva den eventuelt måtte tenke eller tro – du vet!!!

    3. Så leit at du er syk ennå!! DU har fått en ordentlig runde og da er det jo ikke noe å gjøre med!
      Ta vare på deg selv!!!! Du er viktig for jobb og hjem hører jeg:-) Måtte ty til sengen med oppkast og feber i går jeg og, men tvi tvi for at det slipper fortere….
      GOD BEDRING! (hentet kassesystem i Mandal på lørdag, og tenkte på deg – aldri sett så mye regn!:-)

    4. snille deg slik må du ikke tenke,alle med vett i hode hvet att med høsten kommer innfluensa,halsbetendelse,bihule osv….det kan skje selv sjefen.
      Ønsker deg riktig god bedring og lykke til med strikkeprosjektet ditt:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg