Legesenteret – mitt andre hjem

Så har jeg vært der igjen da. Hos legen. Ikke engang min lege, for ho var så veldig forsinket. Men han var jo ikke så dum han der jeg kom inn til denne ganga heller. Akkurat en sånn fyr jeg aldri i livet hadde gått til om det feilte meg noe under beltestedet. Men som alle vet er halsen og huet ganske langt, og i riktig retning, fra midten av kroppen. Takk og lov for det! 

En finner i det minste ut at en ikke er aleine om å være syk når en tilbringer halve formiddagen på et legekontor. Og det er jo greit. Men å sitte å vente i 50 minutter, det er ikke fullt så fantastisk. Følte meg ikke helt som drømmedama til drømmemannen heller der jeg satt sammensunken på den vonde, harde stolen og sikkert så ut som en sekk poteter som hadde sett sine beste dager for lenge siden ..

Jeg har likegodt pådratt meg en bihulbetennelse med halsbetennelse. Fint å slå to fluer i en smekk liksom, og typisk meg. Her er det rett og slett umulig å bare få en alminnelig liten forkjølelse som alle andre. Det må liksom bare utarte seg til et eller annet. Og denne ganga var det iallefall ikke jeg som gikk for lenge uten å oppsøke lege!
Men hjalp det noe da?

Enda så sylta jeg er så vil de merkelig nok ikke gi meg en antibiotika- eller penicillinkur. Spør meg ikke hvorfor. Jeg burde jo ha spurt om det da jeg satt der inne, men det var først da jeg hadde vært på apoteket jeg begynte å lure på det der. Det går litt treigt oppi topplokket for tia .. Er sykmeldt til og med onsdag, om om jeg ikke var adskillig bedre da så må jeg ut der igjen .. og da skulle jeg visstnok bli velsigna med en penicillinkur. Og så blir jeg sikkert frisk på to, tre dager skal du se. Så hvorfor i all verden kunne jeg ikke likegodt fått et eller annet med en gang. Så hadde jeg sluppet denne sykmeldiga.

Å shoppe så ofte på apoteket er en dyr fornøyelse. Selve den velkjente shoppinggleden er helt fraværende i denne butikken, så gøy er det heller ikke. I dag har jeg fått to ting jeg aldri har forsøkt før. Koffein tabletter og Rinexin tabletter. De sistnevnte er jo en litt sterkere ting enn nesespray, funker der sprayen ikke kommer til eller noe sånn. Altså i hele hodet mitt sannsynligvis. Koffeintablettene skulle få det til å lette litt i topplokket. Få meg mer våken. Jeg er da våken som få, men opplagt .. kanskje det var det han sa?

Gode var de iallefall ikke! Takke meg til en Red Bull eller noe sånn heller. Denne ekle, tørre pillen som skulle legges inn under leppa som en snus er tilnæmet evigvarende. Ikke rart at de skulle doseres ut tre ganger om dagen. For herregud, den ene kommer sikkert nesten ikke til å være vekk før den andre skal overta. Æsj!

Da jeg kom ut fra apoteket var jeg parkert helt inne.
Av en søppelbil eller noe sånt, og føreren sto i matkø i en av bodene rett ved siden av. På baksiden av Sørlandssenteret altså. Bare noen meter vekk, rett bak bilen. Men tror du han så meg da jeg kom? Neida, han hadde så god tid atte, eller så var han ufattelig sulten eller blind i gjerningsøyeblikket muligens?! Han prata og prata og fikk mer og mer mat fremfor seg på disken. Da han endelig kom seg inn i kjøredoningen tror jeg jaggu han hadde tenkt å ha en treretters der inne i førerhuset. Iallefall gjorde han ikke noe for å starte den hersens bilen sin. Og da var det nok! Hornet har aldri tidligere blitt brukt så mye i vår bil .. Flaut, ja, men det gjorde sin misjon og jeg kom meg ut og hjem og under teppet.

Og her sitter jeg da, med den ekle koffeintabletten under leppa .. ikke nok med at jeg er snufsen og tett og har hodet fullt av bomull .. nei nå blir jeg jaggu med kvalm i tillegg. Men om jeg var i tvil om jeg skulle stable meg på beina i dag morges for å gå på jobb, for å få med meg det der kurset, så forsvant altså den tvilen på venterommet hos legen. For formen er tydeligvis en helt annen, om jeg våger meg utforbi huset, enn den jeg kjenner hjemme i sofakroken.

Men nå kan det vel ikke være lenge før det går riktig vei igjen? :o)

7 kommentarer
    1. Morten Minstemann: Takk “lille” venn. Gleder meg til du kommer hjem. Men synes ikke det var noe greit at du skulle slette deg fra face .. skal jeg liksom aldri høre noe fra deg da, den måneden du er vekk? Og DU har vel ikke så mye annet å bedrive tiden din med der ute, når du ikke jobber. ;o)
      Skjønner ikke helt hvorfor du ikke likegodt tar fly samtidig med de andre. Men uansett hvordan du kommer deg hit, det skal bli veldig godt å se deg igjen!

    2. God bedring Mamma 🙂
      Jeg har forresten lagt facebook profilen min til sletting, skal se om jeg klarer og bryte meg fri av den avhengighets skapende sida.
      Vi er forventet inne i havn i Stavanger på Onsdag morgen, satser på og rekke 10.33 toget hjem.
      vist ikke går ikke neste tog før 14.00. så får se om det blir buss da. Men da har jeg jo fått dekning på mobilen 🙂

    3. Jaja straffa for båt- og hyttetur istedet for hotell som jeg foreslo !
      Neida, stakkars deg, hvorfor du ikke fikk penicilin vet ikke jeg, men de vet vel best ! ønsker deg masse god bedring :))

    4. Stakars deg,ja no synes eg oppriktig synd i deg for maken til uheldighet.Men jeg synes du er uheldig med legane dine også,ikke pencilin og ikke østrogen ,kanskje det er slik att legene får massevis av lønn jo oftere en besøker dem.Ønsker deg god bedring-klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg