Skikkelig ruskevær på sjøen

Ikke akkurat dette som frister mest når en skal i båten. Men helt frivillig var det vel muligens ikke. Hadde jeg bare ikke lovet min datter huset i kveld .. men her går en ikke fra det en har lovet, verken på grunn av en forkjølelse eller elendig vær.

Dårlig sikt over Byfjorden. Ikke det at det var så mye å se på heller akkurat, men jeg kan ikke helt fatte hvorfor det bare er vindusvisker der føreren av båten sitter .. skikkelig utrettferdig spør du meg .. selv om han påsto at han ikke så så alt for mye han heller.

Ikke for pingler! Det gikk litt på halv åtte .. Og jeg tror ikke helt Zenta forsto hva vi skulle i båten å gjøre på denne tia, i dette været. Vi kom greit frem. Til en uteplass med hagemøbler slengt veggimellom. Tydelig at det har blåst godt her ute i det siste. Ikke kan jeg sette dem inn heller, i denne omgang, for alt er jo så blaut!

Innetemperaturen var 14 grader da vi kom. Savna en vedovn, men med to vifteovner, fyr på gassblusset på grillen og godt med stearinlys så går det stadig oppover. Jeg tror faktisk det kan bli ganske så koselig dette, helt til vi må på do .. og ut .. Den tid, den sorg!

Nå ser jeg frem til drømmemannens hjemmelagde pizza. Med skikkelig hvitløksdressing til. Kanskje jeg klarer å ta knekken på et par virus også i løpet av helga.

Faktisk var det litt godt å skifte stue. Får bare krysse fingrene for at det ikke gjør formen verre. Foreløpig kjennes det ikke sånn ut. Jeg har fått tatt noen bilder, vært på båttur, har verdens beste mann her rett ved siden av meg .. egentlig har jeg det ganske så bra. Håper dere som er innom her også har det.

:o)

4 kommentarer
    1. Båturen såg mindre hyggelig ut men sluttresultatet ser virkelig innbydande ut:))godt du har en positiv vinkling på elendigheten:))håper du får en god dag i dag og ja att noen viruser ble skremt på havet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg