En temmelig grå lørdag

Jaja, vi visste det jo. Finværet vi har hatt her i to dager skulle jo forsvinne til i dag. Og så er det regn, regn og atter regn i minst en uke fremover. Mye regn, spesielt i kveld. Ikke akkurat et sjakktrekk å låne vekk huset nå. Jeg har ikke så lyst å ut på hytta jeg. Både fordi formen er temmelig laber og fordi det ikke er noe å sitte der ute på øya etter i dette været. Hadde jeg vært pigg så kunne vi jo ha slått to fluer i en smekk og fått pakka sammen det sommerparadiset nå, inn med alle hagemøblene og ut med det som måtte være igjen i blomsterpotter og -kasser. Men det må bli en annen gang. Jeg kommer nok til å ha mer enn nok med å komme meg opp bakken uten å hoste meg fordervet denne ganga.

Dessuten har jeg hatt en sånn vond følelse for denne her kvelden. Akkurat som om det kommer til å skje noe .. håper virkelig at det ikke stemmer.

Formen min er altså ikke akkurat på topp. Jeg hater virus!! Hvorfor må de liksom bosette seg her hos meg så lenge av ganga? Har fått Kodein og Ibuprofen, slimløsende, nesespray og det meste en kan få fatt i for en forkjølelse. Både med og uten resept. Så i natt sov jeg i det minste litt godt innimellom. Yess! Likevel føles det som om jeg er tilbake der jeg var en stund. Tabletter for alt. Åsså jeg da. Som ikke kan fordra sånt. Men joda, det hjelper. Så igjen mangler jeg liksom bare denne ene lille tabletten som kunne gjort meg slankere ..

Tenk om jeg fortsatt ikke er god til mandag? Skal jeg bare gå på jobb likevel da? Smitte alle de andre som gidder å ta imot? Skal på jobb og på kurs og ingen har vel lyst til å sitte i samme rom som meg .. Krysser fingrene for at det er på returen nå, at det skjer et aldri så lite under i løpet av morradagen, selv om det ikke akkurat kjennes sånn ut. Drømmemannen er selvsagt ikke smitta. Åssen er det mulig?

Nok klaging i dette innlegget. Har er en skikkelig positiv ting å fortelle: Beinet mitt er tålig bra! Det er lenge siden jeg har vært til lymfemassasje, sist jeg fikk time måtte jeg si nei for det var så hektisk på jobb. Egentlig burde jeg ha vært drithoven og elendig nå. Men det er jeg faktsik ikke. Litt tjukkere enn beinet ved siden av, men ikke så ille. Ikke spesielt vondt heller. Mulig det har en sammenheng med at jeg har ligget/sittet så mye denne uka, mente drømmemannen .. men jeg håper i mitt stille sinn at noe endelig er på bedringens vei. Eeeeh .. selv om legen min sier jeg nok må slite med dette her resten av livet. Fysioterapeuten mener derimot at det kan ha sammenheng med overgangen og hormonene som kødder alt til for tia. Jeg setter en knapp på den siste der jeg. Er en sterk nok i troa vettu ..

Følelsen jeg mista da jeg opererte vekk åreknutene er faktisk også kommet litt igjen. Det er jo samme beinet det er snakk om så det har vel muligens en sammenheng hele greia. Det har vært nokså rart og ufølsomt og merkelig dette beinet mitt siden den operasjonen. Hele baksiden av venstre legg. Kunne vært hvilket som helst bein jeg tok på egentlig, mitt kjentes det ikke ut som .. Skummelt når en skal barbere vekk vinterpelsen, for jeg kutta meg sykt mange ganger uten å merke noe før blodet rant ned i dusjen. Men nå ser det ut som om jeg er blitt et problem fattigere, og det er jo noe å rope hurra for i det minste!

Ønsker dere en fin dag der ute. Og om du har sol – nyt den litt for meg også!

:o)

4 kommentarer
    1. Det er et dilemma om man skal fortrenge problemene sine og møte omgivelsene eller kaste inn håndkledet og si seg syk. Jeg håper du blir raskt god igjen. Basilusker kom dere vekk! 😉
      Godt å høre at beinet er bedre, at ikke alt er elendighet… Jeg ønsker for deg at resten av helga blir så god som den kan for deg! Klem til deg fra meg. 🙂

    2. fruensvilje: Ho vet ikke helt åssen det står til. Har ikke sett ho siden mandag. Og dessuten er det jo meg som sier det er ok dette her, fordi jeg ikke ville skuffe noen. Det er tross alt 20 stykker som sikkert har gleda seg til denne kvelden .. og jeg er bare en .. overlever nok! ;o)

    3. Stakkars deg sier jeg igjen,datteren din burde ikke hatt samvittighet til å sende deg ut i din tilstand.
      Håper alikavel att drømmemannen kan gi deg en god helg på hytta:)att været ikke blir så ille og att ikke noe skummelt skjer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg