Så satt jeg her igjen da ..

Og det har jeg gjort en stund nå. Sitte i sofaen altså. Skal jeg være helt ærlig så har jeg sittet her i hele natt omtrent. Vi så en film i går kveld og den var ikke slutt før rett over midnatt. Og da jeg endelig fikk lagt hodet på puta starta hosten for alvor. Dermed så jeg ikke noen annen utvei enn å tusle opp i stua .. Drømmemannen må jo få sove litt i det minste. Og jo, jeg sov da litt innimellom hostekulene, tror jeg. Men i mer eller mindre sittende stilling.

Jeg begynner å bli en smule utålmodig nå. Hvor lenge varer liksom en sånn virusinfeksjon?  Denne ganga har jeg tatt det sykt med ro, nettopp for å bli kvitt det litt kjapt. Eller jeg har jo igrunnen ikke orka å gjøre en dritt .. men tror du det hjalp da? Neida, for her sitter jeg og føler meg ikke det granne bedre enn da jeg gikk hjem på mandag. Snarere tvert i mot. Søkte litt på google og der står det at en virusinfeksjon kan vare fra dager til uker. Så da ble jeg altså ikke noe klokere der heller.

Til mandag skal jeg på kurs. Men det er jo selvsagt lenge til mandag, det kan skje et under innen den tid, sikkert. I mellomtia må jeg bare en liten tur utom hytta, for å ha en plass å være når dattera feirer bursdagen sin her i huset. Jeg spurte om ho kunne utsette det en uke, men det ble så vanskelig. Noen jobber og noen har barn annenhver helg .. de starter tidlig med sånn delt samvær i våre dager. Triste greier egentlig. Men jeg skal ikke ødelegge feiringen jeg, så det blir sikkert greit med ei natt ute på øya. Det nytter jo iallefall ikke å gå på besøk til noen når jeg er i denne tilstanden. Sikkert ikke en sjel som vil slippe inn ei sånn virusinfisert kjærring i huset sitt. Så da så.

Tenk om dette fine været hadde vart til over helga! Det er helt vindstille og knallblå himmel uten en sky i dag også. Men temperaturen kryper nedover. Ja ikke at jeg merker noe til det, for jeg har det varmt som en viss plass. Men termometeret ute viste bare fem grader her hos oss nå. Og jeg kjenner at det snart er på tide å sette igang varmepumpa og varmekablene. Kjipt egentlig. For nå har jo strømregninga vært sånn overkommelig i et par måneder.

Leser at strømprisene er lave som aldri før for tia. På grunn av de særdeles blaute og regnfulle månedene vi ha lagt bak oss. Men jeg regner med at de der hyggelige tallene ikke når forbrukerne denne ganga heller. Det blir nok bare mer til overs til de som sitter på toppen i LOS og diverse andre kraftselskap rundomkring.

God helg! :o)

6 kommentarer
    1. no føler eg virkelig med deg,jeg er fin igjen i dag så da varte det 4 dager for meg.Ellers er du altfor snill,båttur ut til hytta når du er syk,håper virkelig datteren din forstår kor snill mamma hun har

    2. Riktig god bedring, håper det går over snart! Virus har en tendens til å sitte lenge i, men du er nok snart bedre tenker jeg. Hender at virusinfeksjoner går over til bakteriell infeksjon, så hvis det varer lenge kan det være lurt å ta en CRP. Ha det fint på hytta, får håpe huset står når dere kommer tilbake! 🙂

    3. Grete: Ja skal visst det. Men vi har jo kalesje. Tror ikke det er noen kurbad som hadde sluppet meg inn akkurat nå. Prøver å ta vare på meg så godt jeg kan, men når jeg ikke får noe positiv respons på det så gidder jeg snart ikke mer.

    4. Skal du ut i båten i din tilstand? spørs om du er frisk til mandag, men har du lovet så har du lovet. Hva med ei helg på kurbad i stedet? hihi
      Ha en god helg, og ta vare på deg sjøl 🙂

    5. Huff det er slitsomt å være syk…..og det blir jo ikke bedre når du må ut av huset i helgen også…..god bedring da du…klemz Dev :-)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg