Sørlandet bader i sol og jeg depper litt

Det er bare så utrolig fint ute akkurat nå. Blå himmel og bare sol. Ikke ei sky så langt jeg kan se. Og her sitter jeg da .. formen er hakket verre enn i går. Jeg holder på å hoste meg fordervet. Kjennes ut som om alt inni har bytta plass. Shit altså! Jeg er så lei!

Legen min lurte på om jeg pleide å ha mye igjen for å være så pessimist .. og da måtte jeg bare le. Nei, jeg har jo ikke det. Virusinfeksjon er noe alle får fra tid til annen, men det er bare det at jeg er så redd for at den ikke vil slippe taket igjen. Jeg vet jo akkurat åssen det er .. og da går det strake veien rett i kjelleren, igjen.

Året som var har vært mitt aller verste. Jeg trodde det var over nå. Jeg følte at det stabiliserte seg, noen meter under toppen liksom. At jeg nok skulle klare å komme opp de siste trinnene også, i løpet av vinteren. Men nå må jeg bare innrømme at jeg har tatt et godt tilbakeskritt. Bare på grunn av noen små virus! At ikke jeg som er så stor og sterk kan stå imot de små jævlene der er ganske uforståelig, og forferdelig irriterende.

Det rare er jo at dette året jeg har vært sykmeldt så holdt de seg vekk. Disse aggresive virusene som tydeligvis elsker meg over alt på jord. Hvorfor klarer jeg ikke å motstå dette her? Hva er galt med immunforsvaret mitt? Og hva skal jeg gjøre for å få det til å funke?

Jeg har tatt prøve etter prøve for å finne det ut. Uten hell. Til og med en hiv-test tror jeg de tok. Selv om jeg ikke helt kan skjønne hvor jeg eventuelt skulle fått den smitten fra. Men det var liksom for å helt utelukke det da, for da blir jo immunforsvaret svekka. Og mitt var jo ikke sånn tidligere. Jeg feilte jo ikke noe som helst før i tia.

Uff, jeg må visst prøve å finne på noe her før jeg psyker meg helt ned .. Hva nå det skal være. Jeg er liksom ikke så syk at jeg holder senga. Selv om sofaen med to tepper nok ikke er så langt unna. Feberen er grei nok, ikke så mye verre enn heteturene. Jeg er jo blitt ekspert i å ta av og på tøy og dyne for å regulere varmen. Men den hostinga hver gang jeg beveger meg den er skikkelig slitsom den!

Er litt redd for at drømmemannen min blir drittlei meg nå. Syk kjærring – igjen! Det er skummelt det, tenk om han bare finner seg ei ny ei nå, ei som ikke er så pinglete og ta imot alt hver gang det er en virus i nærheten. Ei som er langt unna overgansalderen og all elendigheta det har medført. For det kan jo ikke ha vært så kult for han heller, dette siste året vårt. Det var ikke helt sånn vi hadde planlagt det ..

Uff.

10 kommentarer
    1. Leser arbeidsgiveren din bloggen mon tro??
      Tenker bare på at du skriver jo rimelig rett ut (ref tidligere innlegg) om hva du mener…..og om diverse møter hvor det virker som at arb.giver ikke lytter til deg/ønskene dine……

    2. helgemamma: Var fulltidssykmeldt i 7 måneder omtrent, men tilbake til jobb for fullt for tre ukers tid siden. Men det er dette som har vært problemet mitt før jeg ble sykmeldt: Alltid syk, feilte alt, også svineinfluensaen med påfølgende lungebetennelse.
      Merkelig nok var jeg frisk (les: virusfri) alle de månedene jeg ikke var på jobb. Men så var jeg jo nesten ikke ute av huset heller da. Tåler visst ikke sosial omgang jeg. :o(
      Jägermeister, hmmm, tror jeg har det her i barskapet en plass, vil ikke akkurat påstå at det frister sånn. Men er helt enig i at det rett og slett smaker hostesaft!

    3. Det er ikke noe kjekt… Tror jeg skjønner noe av det..For så vidt jeg har forstått har du vært sykemeldt en stund tidligere? Jeg var sykemeldt og vekke fra jobben ett år. Da jeg begynte igjen på jobb, tok kroppen imot alle de infeksjoner, svineinfulensa, bihulebetennelse..you name it… Og jeg som alltid hadde vært så frisk!! Men psykiske påkjenninger svekker immunforsvaret, og når man tenker at alt skal bli bra igjen, så slapper det av på en måte… Vet ikke om du forstår hva jeg mener..men det var den forklaringen jeg fikk. (uten at jeg sier du er i samme situasjon som meg, men tenkte kanskje historien kunne være til nytte…) God bedring til deg uansett!! (og av alle rådene her holder jeg en knapp på Mojitas Jegermaister…he he)

    4. Vet godt hvordan det føles, sjuk heile tida og redd for at mannen får nok. Men han blir nok skal du se og som connie, fruens vilje, skrev så er det vel ikke lenge før han ligger der og hoster og mannfolk blir jo bare sååå sjuke hihi
      Angående virus så har yngste datteren min også slitt med dette lenge, mye sliten og trøtt, og så en periode med influensa lignende osv har tatt alle slags prøver hun også og de finner ingenting.
      Jaja får vel bare ønske deg god bedring drikk mye og slapp av 🙂

    5. Uff da, ikke morsomt å hoste og harke seg gjennom dagen. Hostesaft og halspastiller er sikkert greit å ta, (eller en liten jegermeister hihi, den er som hostesaft men smaker mye bedre!!) Da blir du litt salig og avslappet også. Hvitløk gjøre susen, men da må du passe på å putte litt hvitløk i drømmemannen også!
      God bedring, og snart er det helg;))

    6. UFFA ,for det første så trur eg nok ikke att drømmemannen dumper deg pga en innfluensa så ille trur jeg ikke om ham,ja for da er han jo ikke drømmemannen,og i morgen kan det være ham som ligger der og hoster og mannfolk dei er pinglete dei:))tro meg for jeg hvet akkurat det.
      Når det gjelder hosten får du gjør som meg sug på en ekstra sterk halspastill hele tiden og vær flink å drikke gjerne bare småsuper i gangen det lindrer iallefall hosten.
      Du får bare fortsatt ha god bedring,jeg føler meg allerede lit bedre siden jeg stod opp i dag

    7. Jeg har jo malt litt fanden på veggen jeg også……men det er til ingen nytte…….bare å distraherer deg selv…..jeg mener om jeg greier det i 28 dager….så er det jo muligt……selv om jeg fant på mye rart…..klemz Dev :-)))

    8. Nå maler du fanden på veggen synes jeg…….huff det må være tøft……se om du kan finne et sted å nyte solen inne i mellom hostekulene…..klemz Dev :-)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg