Nettverksproblemer, kundeservice og impulskjøp

Vi har hatt store problemer med nettet her i huset over lengre tid. Når jeg tenker meg godt om så kan jeg igrunnen ikke huske annet enn problemer og irritasjoner over det forbanna nettet. Har forsøkt flere nettleverandører siden tidenes morgen. Jeg har vært på nett lenge før de fleste andre i omgangskretsen i det hele tatt visste hva internett, mail, nettbank og chatting var for noe. Det har ikke bare vært til glede og velbehag. Selv om jeg faktisk kan takke selveste internett for at jeg fant drømmemannen. Men det er jo en helt annen historie.

Akkurat nå er vi skikkelig lei NextGentel. Vi burde hatt den farta og kapasiteten, men ingenting funker som det skal. Bortsett fra fakturaen som kommer månedlig inn i nettbanken. Billig er det heller ikke! For her betaler vi jo for den største pakka de kan levere. Som de tror de kan levere. Og det er her hele problemet ligger! Det er ikke bare det at farta er elendig, neida, vi blir stadig kopla av og det er så ustabilt som det går an å være. Kjempegøy om en holder på med et eller annet og popp .. så var nettet borte!! Grrrrrr!

Det er så sykt irriterende. Men nå har vi fått tilsendt ny, gratis faktisk, ruter fra nettleverandøren vår og endelig er vi tilkoplet igjen. Vi får gi de en sjanse til og om det da ikke funker bedre så prøver vi å bytte. Selv om jeg ikke helt kan se at det skal hjelpe for noe.

Fins det igrunnen noen nettleverandører som holder det de lover? Alt høres så flott ut, dekninga er toppers, farten er formidabel bare du betaler for det .. bortsett fra hos oss da. Men om du trenger hjelp til et eller annet, eller skal klage på noe, da er det aldri deres feil. Det er feil på linja, feil på noe av utstyret som vi har, men som ikke er levert av dem og sånn fortsetter alle å skylde på hverandre. Om du da er så heldig å få fatt i en av kundebehandlerne deres da. For det er jo absolutt ikke en selvfølge.

Aller helst vil jo alle bli kontakta via nettet. Halloooo!!!? Det er jo nettet som er hele problemet!!! Hvordan pokker skal en da klare å kontakte dem der, via kundesiden eller mail, når nettet er dødt?? Noen ganger skulle en tro at de var helt hjernedøde alle de som har funnet opp dette her. Det er sikkert greit når alt funker som det skal, men når gjør det egentlig det?

Om du klarer å få tak i noen via telefonen så må du endelig huske å ha klart kundenummeret ditt. Og selvfølgelig nummeret på boksen, den der innretningen som er hele problemet. Står på undersiden, sånn omtrentlig 16 tall og bokstaver. Joda, det er så greit atte, hadde de bare brukt litt større skrift på det der livsviktige tallene. Litt større en 4 punkt liksom!! Hvem kan lese det der uten lupe? Ikke en levende sjel over 40 vil jeg tippe.

På hytta har vi ice. De er ikke stort bedre de heller. Vi burde hatt den dekninga og farta, men neida. Det går som sirup! Og da vi i sommer ringte, opptil flere ganger i løpet av ei uke, så begynte de å skylde på at vi lå litt dårlig til. Om det var kommet opp noen nye bygninger eller fjell foran oss? Et fjell som plutselig stengte eller noe sånn .. Men vi bor på en topp, med fri utsikt i det uendelige uten noe som helst foran oss. Dessuten har ikke fjellene sånn til vane og bare poppe opp i tide og utide. Iallefall ikke her på sørlandet! 

Kanskje verden hadde vært en bedre plass om dette her internettet bare hadde vært en døgnflue .. En hadde iallefall spart seg for masse irritasjoner. For ikke å snakke om penger. Ikke bare på abonnementet, men tenkt på alt en shopper på denne måten. Det er bare en halvtimes stopp på systemet på jobb det, så kan en jo i ren irritasjon og kjedsomhet plutselig ha handlet seg en helt ny garderobe, tre par sko en strengt tatt ikke har behov for, en sydentur eller rett og slett anskaffa seg en ny mann ..

;o)

7 kommentarer
    1. så kjipt dette hørtes ut da,skjønner godt frustrasjonen.Her i huset har vi tussa med internett og fast telefon i ett det fungerer fint og srvicen er det ingenting å si på.
      Håper det ordner seg hos dere også da

    2. sigridfraenget: De kan tydeligvis innimellom, om de legger godviljen til og om de virkelig tror at du kommer til å skifte leverandør. Da, sånn helt på tampen av kundeforholdet, blir de plutselig helt annerledes å forholde seg til.

    3. Vi har også NextGentel her i huset, og sliter med ustabilt nett. Trodde det var linjeleverandøren som var problemet, men. Får se om de kan sende oss en ny router.
      Kommer forresten på at vi i en periode hadde NextGentel der jeg jobba før. Vi slet med dårlig nett i lengre tid, og til slutt koblet alt ut. Vi hang på telefonen for å få fiksa det, for vi måtte være online for å få brukt kassasystemet. Ingen nettforbindelse gav ingen salg. Til slutt kom de fram til at vi antagelig måtte få ny router. Tar det lang tid da, spurte jeg. Ca. ei uke fikk jeg til svar. Ei uke!!! Vi kan ikke være uten nett i ei uke!!! Hmmm, kom det i den andre enden; jeg tror dere må finne andre måter å lese avisa på i den uka…
      Da eksploderte, jeg!! Lese avis på nett! Vi hadde mer enn nok med å få ekspedert kunder med et defekt nett; fikk ikke lest papirutgaven av lokalavisa en gang! Med et budsjett på x antall millioner hadde vi litt andre ting å bekymre oss over.
      Der og da forbannet jeg nymotens telefoner; det var liksom litt vanskelig å slenge på røret på en liten duppeditt med bare knapper… 😉
      Routeren kom som over-natta-pakke…

    4. Siv`s blogg: Det er vel sånn det burde ha vært. Noe er jo tydeligvis galt her, men ingen har klart å finne ut av det til nå. Ikke en gang når de har sendt sine egne montører finner de noe feil. Bortsett fra på utstyret som har blitt skifta og oppgradert noen ganger. Det begynner å bli noen år med irritasjon egentlig.

    5. Hihi burde vel ikke le men forstår godt frustrasjonen. I går kjøpte yngstejenta et spill på internett som skulle lastes ned, deet tok lang tid det, og gjett om jeg fikk noen gloser om det dårlige nettet og den dårlige hastigheten.
      Vi har bare 1 leverandør her men er allikevel stort sett fornøyd, selv om vi godt kunne fått den hastigheten vi betaler for, men at dere i Kristiansand også skal ha det så dårlig, det forundrer meg.
      Men så fant vi jo begge nye ektemenn på nettet, så helt klage kan vi vel ikke? :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg