Som ei vitaminsprøyte for kropp og sjel

Herregud så fantastisk deilig! Etter at værgudene har gjort det ene tapre forsøket etter det andre på å utrydde sørlendingene helt siden tidlig i sommer, tror jeg de glemte seg litt her .. Tenke seg til, vi har sett sola i opptil flere timer!!

Jeg avspaserte en time på slutten av arbeidsdagen. Rett og slett bare for å få litt frisk luft og sol. Men da jeg kom hjem holdt hele planen på å gå i vasken, for så fort jeg kom innforbi døra ble jeg bare så dødstrøtt. Den der overgangen fra kvelds- til dagvakt er ganske slitsom egentlig. Jeg havna på sofaen, med øresus som holdt på å ta helt overhånd og en kommende hodeverk. Heldigvis, av ren stahet, kom jeg meg opp og ut etterhvert og jeg angrer ikke et sekund. Ikke nå, som jeg snart kan parkere foran tv’n, i verdens beste armkrok, med god samvittighet og kinamat fra Lotus.

Drømmemannen holder på å avslutte dagens økt på hybelen. Han holder på å sette opp panelplater i ganga der inne. Det blir så fint og lyst og flott atte. Like før jeg flytter inn der istedenfor å bo her i min karrigule verden av avdanka tapet anno 1996. Ja, jeg er rett og slett misunnelig på veggene der inne, selv om det i bunn og grunn er mine vegger det også. Litt kjipt å ha en hybel som er finere enn det en bor i selv .. 

Irriterende at denne stua er så stor egentlig. For det er så uoverkommelig å starte på noe her inne. Det ene drar det andre med seg, og det blir liksom ikke bare ti tusenlapper om vi først får satt igang. Vi har regnet på det opptil flere ganger. Skal vi pusse opp stua, kan vi iallefall droppe å dra på ferie et år, men foreløpig har reiselysten vunnet klart over alt som heter oppussingsplaner. Ikke det at vi aldri gjør noe, for det skjer stadig en liten forandring både ute og inne. Men altså ikke i stua.

En kan ikke få alt her i verden. Iallefall ikke på en gang og i dag fikk vi jo sol – hurra!! Det neste blir kanskje en aldri så liten lottogevinst? Isåfall rykker nye vegger, lister og møbler i stua vår stadig fremover i køen ..

;o)

4 kommentarer
    1. Nei, man kan ikke få i pose og sekk og så er det vel noe med at vi aldri blir fornøyd, vi må liksom gjøre noe nytt hele tiden. Trøst deg med at om du venter litt så blir det enda mer moderne enn hybelen, trendene forandrer seg hele tiden. Sol gjør susen

    2. Det har vært godt med litt sol,her tror jeg det faktisk var sol i hele to timer i dag..fantastisk:) Jeg er selv laget med øresus og vet hvor slitsomt det kan være,og når påfølgende hodepine kommer har jeg også erfart at det er godt og komme seg litt ut i frisk luft.Ha en fortsatt fin kveld:)

    3. så bra att dere fikk glede av litt sol i dag vi trenger det alle som en:))
      Det koster å pusse opp ja spørs bare hva en vil ha,tapet,plater eller maling ikke alt er like dyrt da.
      Du får gruble litt til:))ha en fortsatt fin kveld

    4. Hyggelig lesing hos deg 😉
      Gøy å se dine fine bilder. Ja, sørlandet har ikke vist seg på sin beste værside i sommer. Jeg som har så mye klesvask til barneflokken savner å henge tøyet ute..
      Ha en god uge videre.
      Klem fra sørlandet her også 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg