Sandaler i regnvær og ny fæl sveis

Jada, jeg hadde nok litt feil fottøy i dag. Må bare innrømme det. Selv om jeg ikke helt tenkte over det da jeg gikk til byen i formiddag. Men jeg skjønte jo etterhvert hvorfor folk glodde litt der jeg kom med leggene ute og føttene i sandaler, kortarma t-skjorte med en tunika over .. Det er visst ikke helt sommer lengre. Det begynte å sige inn da jeg kikka rundt litt og oppdaga at de andre gikk i støvletter, boblejakke og skjerf .. eeeeeh, joda, jeg følte meg litt malplassert igrunnen. Ikke fordi jeg frøys, for det gjorde jeg dessverre ikke.

Hadde igrunnen tenkt å finne meg noe nytt fottøy jeg. Sko, skoletter, støvletter, et eller annet kult som passer å gå med på denne årstiden. Men ikke støvler, selv om det nok er det som hadde vært mest praktisk akkurat nå. Jeg fant ikke en dritt. Butikkene bugnet over av nyheter, så det var ikke der det stoppa, men alt jeg synes er fint har nærmere ti centimeter hælhøyde. Og det er altså fire for mye.

Men jeg fikk bestilt en time hos frisøren. Og den må jeg bare se å få avbestilt igjen! Rett og slett fordi jeg en halvtime seinere satte i en annen frisørstol. Litt impulsiv til tider kan du si og det har resultert i en playmosveis med bøttevis av hårpudder og andre klissete ting oppi! Jeg har så slett hår som jeg aldri har hatt før og det kommer til å vare helt til neste vask, eller regnskyll. Altså toppen et døgn.

Er egentlig misfornøyd, men det gror jo ut igjen. Etterhvert. Egentlig minner jeg litt om mine egne døtre da de var et par år og mora hadde lekt frisør. Da jeg enda ikke hadde skjønt at å klippe hår var en kunst, spesielt om ikke modellen satt stille .. kanskje dette er straffa for at de innimellom så litt teite ut, med luggen helt til baksiden av ørene og sånne smådetaljer som en sikkert lærer på frisørskolen.

Og ikke nok med det. Tiden det tok å få denne merkelige frisyren var en sann lidelse. Salongen jeg havna i var studd med unge, nyklekkede frisører. Den ene mer flott enn den andre. Skulle tro det var opptaktet til en eller annen missekonkurranse jeg hadde forville meg inn på .. og midt oppi der satte altså jeg, med en ung kjekk mann på hver side, som også skulle ha ny sveis. Eller snarere guttunger. Åh! Jeg har ikke akkurat verdens beste selvbilde sånn til vanlig, og dette gjorde det ikke bedre på noe vis. Jeg hater å bli gammel, rett og slett hater det!!

Nye bryn har jeg også fått. Dattera hadde litt tid i dag heldigvis. Og de er like flotte som de pleier å være. Heldigvis falt jeg ikke for fristelsen å deise inn på en helt ukjent plass der også. Så jeg får bare håpe at alle bare ser de nystrigla brynene når jeg snart ankommer jobb, og ikke tenker over sveisen i det hele tatt.

7 kommentarer
    1. deveny: Hehe .. hadde fortrengt det, helt til jeg så meg selv i speilen i dag. Ja, fine var de ikke. Muligens en grunn til at jeg ikke ble frisør. For jeg drømte vel om det jeg også en gang, som de aller fleste fjortiser på den tiden. Men takk Gud for at jeg ikke forsøkte meg på det.
      Egentlig burde jeg jo ha lært det der alt tidlig å barneårene, da jeg skamklipte alle dukkene mine! Men det tok sin tid før jeg skjønte mine begrensninger ser du. Men noen ganger skulle jeg jo bare stusse luggen litt ..

    2. Grete: Med kort hår må en til frisøren hver 5. uke .. tror jeg har like mye frisørskrekk, egentlig, som andre kan ha tannlegeskrekk! Men om noen dager så er det sikkert helt ok. ;o)

    3. Uffda stakkars deg, men der har du altså grunnen til at jeg kun går til frisør en gang hvert femte år, blir sjelden fornøyd, ja unntatt i sommer da jeg var innom en frisørsal9ong i din by :))
      Yngstejenta mi gikk i gummistøvler til skolen i dag men kom hjem like våt forde, det hadde visst regnet sidelengs hihi, så sandaler eller gummistøvler, same same !

    4. Jeg har også vært hos frisøren i dag! Ble ganske fornøyd, selv om jeg er ikke er helt fornøyd med stylingen. Blir bedre om et par dager når jeg har vent meg til det, tenker jeg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg