00.30, 1.30, 3.45, 5.45 ..

Jeg sover så elendig om nettene for tia. Synes jeg ser på klokka hele tiden! Det er skikkelig irriterende og jeg må jo bare innrømme at det er litt skummelt også. Skummelt om det blir langvarig. For tenkt om .. tenkt om jeg er på full fart inn der jeg var. Utmattelsen. Ikke orke noe. Søvnløsheten. Piller. NEI, dit vil jeg bare ikke mer!!

I natt var det ikke engang fordi jeg var varm. Jeg fikk bare ikke sove! Før kom søvnen omtrent når hodet landet på puta. Men nå, nå ligger jeg iallefall to timer før det skjer noe.

Jeg lurer forresten på om hunden er syk.
Da jeg sto opp i dag lå ho ute i ganga og alt så greit ut. Da jeg kom ut fra badet hadde ho forflytta seg til kjellerstua. Ikke noe galt i det. Men både i ganga og i kjellerstua var det en stor dam med tiss! Og mellom disse dammene var det en bekk av det samme. Akkurat som om ho overhodet ikke hadde klart å holde det inne når ho reiste seg. Ho klarte vel å knipe igjen litt, på veien mot døra, men så kom resten .. Dette er andre gang på to uker. Dessuten synes jeg ho drikker veldig mye. Spesielt om nettene.

I mitt hodet er det noe som sier meg at det er nyrene som svikter. Vet ikke hvorfor. Men jeg tror den første schæferen min fikk noe sånn. Det er så lenge siden at jeg kan såvidt huske det. Ho drakk hele tiden og begynte å tisse inne. Men ho var jo gammel! Hele ti år. Zenta er jo ikke fire engang .. Kunne bare denne dyrlegen få åpna så jeg kan få snakka med noen.

Denne helga er en sånn helg som egentlig ikke er helg. Det er midt i kveldsskiftet mitt, så jeg jobber både fredag og søndag kveld. Heldigvis aldri lørdag. Men likevel, helga blir helt amputert og forsvinner liksom like fort som den kom. Men jeg er jo vant til det. Har jobba på dette viset i sju år, så sånn er det bare. Fordelen med kveldsskift er jo at en har fri på dagtid hver tredje uke, til tross for at en har 100% stilling. Og det er veldig ok. Dessuten går kveldene på jobb skikkelig fort, for da skjer det noe helt tiden. Jeg liker meg godt på jobb da. Faktisk foretrekker jeg de skiftene sånn jobbmessig. Men samtidig er det litt kjipt å være borte hjemmenfra hver kveld i en uke av ganga, nå som jeg har det så greit på hjemmebane. Tidligere var det mer en flukt fra hjemmetilværelsen, livet mitt var liksom på jobb da.

Ser igrunnen ut som om det skal bli regn her i dag. Jeg som hadde tenkt å fortsette jobben med å forvandle hagens villniss til et fint uteområde igjen. Mens været var greit å være ute i liksom. Det er jo derfor det ikke har skjedd noe de to ukene siden ferien, for det har jo nesten regnet hele tiden. Bortsett fra de siste to dagene som nesten har vært finere enn hele sommeren tilsammen. Men i dag .. jaja, det er jo tidlig enda, det kan forandre seg!

God helg til dere som kan ta den om noen timer. Omtrent samtidig som jeg må på jobb.

8 kommentarer
    1. Hun er jo såååå fin, så hvis du trenger hundepass en gang så er jeg i Grimstad 🙂 Passer mer enn gjerne den nydelige jenta di 🙂
      Håper det bare er omstilling fra hytte til hus som gjør at hun ikke er helt seg selv om dagen og håper hun snart er i tipp topp form igjen 🙂

    2. Line: Har ikke vært hos dyrlegen, men hadde en lang samtale med dem i går. Vi skulle bare se det an litt. De lurte på om tilstanden ellers var litt redusert, men det er den ikke. Ho er helt som vanlig.

      I natt tok vi vekk vannet og ho kasta seg over skåla da vi satte den tilbake i dag morges. Har jo alltid hatt tilgang på vann uansett om det er natt eller dag tidligere.

      Dyrlegen var inne på at det kunne være overgangen fra å bo på hytta til å flytte hjem igjen som gjorde ho litt rart. Vi har jo bodd en annen plass i hele to måneder i sommer. Eller det kunne ha med løpetiden å gjøre. Da blir ho alltid litt snål, men det har ikke slått ut på denne måten før ..

      Så foreløpig vet vi altså ikke så mye mer, men håper bare det ikke fortsetter med sånne oversvømmelser på morrakvisten.

      Takk for at du spurte, det var koselig. :o)

    3. Hvordan gikk det med hunden din? Fikk du snakket med veterinæren?
      Utrolig nydelig den schæferen din er altså 🙂 Håper hun snart er frisk igjen! God bedring!

    4. Søvnløse netter er det verste. Men her kommer de av barn som er våkne:( Håper det går seg til. God helg til deg også, til tross for jobb;)

    5. fruensvilje: Jeg fikk mail ja, og har undersøkt litt på nettet. Det ser for meg ut som det er piller noe ala Tofupill og de har jeg forsøkt uten hell. Derfor svarte jeg at jeg ville se det an litt ..

    6. Håper det ikke er noe alvorligt med hunden din,det er sårt når et dyr en er blitt glad i blir syk.
      Overgangsalderen er mer enn hetetokter,det er dårlig søvn,humørsvingninger,plager med kløe og svie i underlivet så att du ikke får sove kan jo være det da.Har du fått mail med datteren min bør du vurdere å prøve dei pillane :))jeg har iallefall fått et bedre liv etter att jeg begynte med dem:))
      Ønsker deg en fin helg

    7. Kjipt å jobbe når det er bra hjemme….det skjønner jeg…..men fridagene gir sikker muligheter til å holde orden på livet og få unna ting…..så både bra og dårligt på en gang…..klemz Dev :-)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg